• Lev idag

Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?

Jag och min sambo planerar för bröllop den 28 juli 2012 på Gotland. Och jag skulle tycka det vore så roligt om det fanns fler man kan dela erfarenheter, tips och råd och bolla idéer med. Finns det fler som ska gifta sig 28 juli 2012?

• Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?
  • Aletta

Ok nu har vi varit och kollat på en lokal iaf och den är ledig 28/7! Den var lite över budget men jag är ganska frälst i den ändå! Det är övervåningen på en restaurang vid havet, så de kan ju fixa maten också dessutom var det fin utsikt. En stor balkong fanns det med så att vi kan gå ut om det är fint! Tur man bor i en liten stad och den inte var helt uppbokad alltså

• Charlie13

Sökte bara på Google efter bilder att fylla i! Fanns huuuuuur mycket som helst!!! Sen sökte jag på engelska också och då fanns det ännu mer :P

• Nudax

Nu är det mindre än 10 månader kvar! =D

Har hela tiden känt att jag ligger så bra till i tid, men trots allt har man ju en hel del kvar.... satte mig här om dagen och gjorde en lista på allt som är kvar att göra innan dagen (i övrigt är allt annat färdigt). Om någon är nyfiken får ni gärna kika: minatankarombrollop.blogg.se/2011/october/uppdatering.html

• Lev idag

Ja man känner ibland att man ligger jättebra till. Men ibland börjar man tänka på allt som måste fixas innan bröllopet och blir en aning stressad. Men det löser sig.
    Jag ska oxå skriva ner en lista på vad som finns kvar att göra så man inte glömmer något. Det känns som ett måste.

• Nudax
    Lev idag skrev 2011-10-30 18:03:19 följande:
    Ja man känner ibland att man ligger jättebra till. Men ibland börjar man tänka på allt som måste fixas innan bröllopet och blir en aning stressad. Men det löser sig.
    Jag ska oxå skriva ner en lista på vad som finns kvar att göra så man inte glömmer något. Det känns som ett måste.
    Precis, ett tag kände jag "men nu är vi ju klara, vad ska jag nu pyssla med fram till bröllopet" =P Men insåg hur mycket det faktiskt är kvar =D En lista är skön, som du säger känner man sig lite mer säker då.
  • Nudax

Nu har det varit tyst här inne ett tag. Hur går det för oss alla? Nu är det snart bara 8 månader kvar!!! =D Vad har ni kvar att fixa? =)

Vi har kvar:
    Göra klart och skicka ut inbjuningskorten.Beställa hindersprövning

Kläder och skor till brudnäbbar

Underkläder till bruden

Kläder etc till brudgummen

Smycken, hårsmycken och liknande till bruden

Göra klart alla placeringskortshållare (gör egna)

Skriva ut placeringskorten

Servetter till borden

Göra klart och skriva ut festhäften – barn och vuxenversioner (nästan klar)

Skriva ut alla vigselprogram

Fixa en gästbok och dekorera

Presenter till fotograf, toastmadame, Värd

Morgongåvor?

Beställa ringar!

• Charlie13

Hej!

Hoff vi har så mycket kvar så jag skriver vad vi är färdiga med istället! :)

Klart:
    Lokalen är bokad
    Kyrka och präst bokat
    Tärnor utsedda och de har tackat ja
    Marsalker utsedda och de har tackat ja
    Tema (rosa/ivory med inslag av vinrött)
    Save the dates färdiga att skickas iväg med julkorten
    Klänningen har kommit (betalt!)
    Ringen har kommit (betalt!)
    Skor till bruden fixat
    Smycken tioll bruden fixat!
    Festhäfte till barn färdigt, måste bara skrivas ut
    Fotograf bokad

Och ja det var väl det, har massor kvar så vi ska pyssla allt själva :P

• Josefin521

Va roligt att så många kommit så långt! Vi kollar fortfarande på kyrkor och lägger till bilder i inspirationsmappen. Vi har tänkt att skicka ut inbjudningar i feb men har ingen klar idé om hur dem ska se ut, ni som redan bestämt er, hur ser era ut? Bilder?

Kollar även dagarna i ända efter bröllopsklänningar, åter igen, ni som redan bestämt er eller har en massa idéer, har i bilder?

• Viccan
    Josefin521 skrev 2011-11-24 10:37:41 följande:

Va roligt att så många kommit så långt! Vi kollar fortfarande på kyrkor och lägger till bilder i inspirationsmappen. Vi har tänkt att skicka ut inbjudningar i feb men har ingen klar idé om hur dem ska se ut, ni som redan bestämt er, hur ser era ut? Bilder?

Kollar även dagarna i ända efter bröllopsklänningar, åter igen, ni som redan bestämt er eller har en massa idéer, har i bilder?

Jag håller på just nu att ordnar våra inbjudningkort men är inte riktigt färdig än.
    Hur går de för dig?

Jag kan ta lite bilder på dom och skicka, men som sagt de är inte riktigt färdiga ännu... men du kan får se hur de utvecklas till att bli ett helt färdigt inbjud´ningskort för vårt bröllop :)
  • Nudax

Halloj i tråden!

Om 2 dagar är det inte längre "nästa år" som vi ska gifta oss, utan "i år"! =D

Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?