• Lev idag

Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?

Jag och min sambo planerar för bröllop den 28 juli 2012 på Gotland. Och jag skulle tycka det vore så roligt om det fanns fler man kan dela erfarenheter, tips och råd och bolla idéer med. Finns det fler som ska gifta sig 28 juli 2012?

• Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?
  • Lev idag

Fasen va trevligt! Grattis!
    Blir det kyrkligt/borgerligt?
    För oss blir det borgerligt i St:nicolai ruin i Visby och sen festen i bygdegården där vi bor i Tofta. :D

• Lev idag

Ännu en till! Fasen va roligt!
    Hur långt har ni kommit med allt?
    Jag klickade hem en bröllopsklänning i morse :D Eller rättare sagt, jag vann auktionen imorse och har betalat och allt är klart. Så nu väntar jag bara hem klänningen.
    Väldigt spännande ska de bli! Få se den i verkligheten, om den nu är så fin som på bild osv. Väldigt spännande som sagt! :D

• LovelyNr1

En till här!!! Vi gifter oss kyrkligt i Halmstad! Har redan ordnat bröllopsklänning jag oxå! Även jag via auktion! Jättenöjd!!!

• bride to be 2012

Yes! Jag och sambon bor i Norge men kommer från Göteborg och ska gifta oss där, i Örgryte g:a kyrka och ha fest i närheten där sen. Har börjat kolla upp allt, stort som smått och även börjat pyssla en del, skoj! Kul att höra om andra! :) Redan beställt klänning. det var inte dåligt! Hoppas det är DEN!!

• Lev idag
    bride to be 2012 skrev 2011-09-17 18:12:06 följande:

Yes! Jag och sambon bor i Norge men kommer från Göteborg och ska gifta oss där, i Örgryte g:a kyrka och ha fest i närheten där sen. Har börjat kolla upp allt, stort som smått och även börjat pyssla en del, skoj! Kul att höra om andra! :) Redan beställt klänning. det var inte dåligt! Hoppas det är DEN!!

Ja jag var tvungen att slå till. Hade ju redan hittat en annan jag skulle vänta ett litet tag med innan jag beställde den. Men nu hittade jag den här klänningen och var bara tvungen att slå till för att det va ju så billigt.

Jag sitter och väntar på mail från uthyresansvarig för bygdegården vi vill hyra. Har jag inte fått något på måndag eftermiddag ska jag slå en signal. För jag skulle vilja boka den så det är gjort så man vet att den inte blir tagen av någon annan.

Eftersom vi ska gifta oss på gotland mitt i semestertider så måste vi vara ute i så pass god tid för annars är allt slut eller fullbokat. Så det gäller att boka det mesta nu.
  • Insanire

Jag har inte beställt klänning än, men jag har hittat den jag vill ha. Jag kommer att köpa från en kina-försäljare.
    Jag ska på två bröllop nästa sommar innan mitt eget, så jag kommer att köpa en klänning från samma företag som kostar ca 300 kr för att kolla kvaliteten. Och om den är bra köper jag klänningen därifrån.
    Dock kommer jag nog inte köpa den förrän i vår.. Vill hinna träna lite innan...

Vi har bestämt färgtema och börjat köpa in dekorationer.
    Har köpt ett 50-tal knoppalakan begagnat för 500 kr som vi ska använda som dukar.
    Vi kommer att ha en rosa löpare i mitten, men den är inte beställd än.
    Vid dukningen har jag köpt in gröna iskristaller, ljusgröna organsapåsar som vi ska fylla med godis vid varje plats och ljusgrönt sidenband som vi ska knyta runt ikea-blockljus som vi inte köpt än.
    Har även köpt in ljusgröna och rosa ros-tvålar till toaletterna.

Vi har bokat en lägergård några mil utanför Umeå. På gården finns ett fantastiskt kapell med utsikt över en liten sjö, altartavlan är fönster från golv till tak med en fantastisk utsikt.
    Vi  har bokat hela gården från fredag kl 12 till söndag kl 17 och betalar ca 5000 kr.
    På gården finns det ca 50 sängplatser som vi kan erbjuda våra gäster, främst de gästerna som kommer långt bort ifrån.

Vi har varit i kontakt med en cateringfirma som vi ska ha ett möte med. Men vi har också 3 kockar på gång, som är barndomskompisar med min ena tärna. Ev kan dom ställa upp och göra maten då det inte är något komplicerat. Vi skulle få svar från dom tre i veckan.
    Meny är klar om det blir dom tre som gör maten, men om det blir cateringfirma så får vi se vad dom kan göra för mat.

Vi har gästlistan istort sätt klar, 77 gäster just nu. Men vi räknar med att en hel del från min släkt inte kommer eftersom dom bor i södra delarna av landet. Vi har därför också en B-lista..
    Lokalen tar ungefär 70 gäster sittande utan att det blir trångt.

Vi har kollat upp alkoholen och kommer beställa ölen från Tyskland, men champange vitt vin och rött vin köper vi från systembolaget.

Det är ungefär så långt som vi har kommit.. :)

• lillemia

28 juli it is!! Vi gifter oss i Landvetter kyrka.

Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?