• BlomAnna

Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?

Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?

• Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
  • åsissen

Hej alla blivande Karlskrona brudar :) hittade precis denna tråden och blev jätte glad. Jag ska också gifta mig i Karlskrona, det blir 11 aug, fredrikskyrkan för vigseln och Dragsö för festen. Vi tänkte beställa buffé men har inte bokat något ännu, blir lite stressad när jag läser hur långt ni har kommit men jag får väl sätta igång. Är det någon som har bra tips på dj? Upptäckte precis att sailet är samma helg och detta kanske kan ställa till problem för oss att hitta en dj. Är öppen för alla förslag.

• fasit
    åsissen skrev 2012-02-29 15:54:16 följande:
    Hej alla blivande Karlskrona brudar :) hittade precis denna tråden och blev jätte glad. Jag ska också gifta mig i Karlskrona, det blir 11 aug, fredrikskyrkan för vigseln och Dragsö för festen. Vi tänkte beställa buffé men har inte bokat något ännu, blir lite stressad när jag läser hur långt ni har kommit men jag får väl sätta igång. Är det någon som har bra tips på dj? Upptäckte precis att sailet är samma helg och detta kanske kan ställa till problem för oss att hitta en dj. Är öppen för alla förslag.
    Åh, vi ska också vara på dragsö. Jag är lite osäker på lokalen...får inte plats så många som jag vill egentligen och man kan ju inte precis åka dit och provduka nu...inte så kul om den som visar lokalen ska stå och vänta. Vi har gjort en preliminär bordsplacering i datorn med måtten på lokalen osv. Vi tänkte ha egen mat. Ganska enkel så att det går att lösa med typ 5 pers i köket och ett buffebord i lokalen.

Roligt att ni ska gifta er!!

Om du har tips på hur ni tänkt med lokalen så skulle jag bli GLAD! Kanske om vi har lite samma tanke med dukning kanske vi kan återanvända det ni hade. Vi ska nämligen vara där helgen efter:) vet inte hur mkt du vet om lokalen annars..men det hade varit smidigt om det fanns saker som kunde återanvändas, eller hur? Såklart delar vi på kostnader.
    Det enda vi har funderat på är vilka ljusstakar vi ska ha (värmeljus för det är ju det enda man får ha..).

Jag kanske har skrivit mer om dekorationer och lokalen på min blogg om du vill kika in.
    lycka till!!
  • åsissen

Vad kul att ni också har valt Dragsö, tycker det är så himla fint där! Jag har lite bilder innifrån lokalen när några andra höll på att duka, de dukade ett E och vi har tänkt kopiera det. Jag mallar gärna dig bilderna om du vill, där kan man räkna ut lite hur mycket plats det tar. Men jag förstår inte hur man ska få plats med 100pers, som tur väl är vi inte så många. Vi gissar att vi blir ca 50 vuxna och 20 barn, barnen funderar vi att duka till ute på verandan (den inglasade som går runt du vet). Sen hade vi tänkt duka upp buffén ute i rummet intill, det med baren i du vet, blir visserligen lite spring för kökspersonalen men ser ingen annan bra lösning, blir för trångt att ha ett bord inne i salen tror jag. Vad gäller saker som kan återvinnas så är ju allt bra att tänka på, vi har ju tyvärr inte samma temafärg som Er, vi ska ha rosa. Men jag har återvunnit en massa glasflaskor som jag har spraymålat vita och sen tänkte jag använda de som vaser, med en blomma i varje, fick tipset på äntligen hemma för typ ett år sedan, de får ni gärna återanvända om ni vill. Sen har vi köpt en drös vinkaraffer för att ha på borden vilka ni också givetvis kan få låna. Kommer inte på något mer just nu men det kommer säkert :)

• åsissen

Är det någon som har erfarenhet av kalrskronafoto och Marcus Löfdal som fotograf? Letar förtvivlat efter en fotograf just nu och det var ju redan någon annan som bokat Ida just vår helg :) det såg jag ju tidigare i tråden :) Eller kan ni rekommendera någon annan fotograf i Karlskrona?

• fasit
    åsissen skrev 2012-03-01 17:47:52 följande:
    Vad kul att ni också har valt Dragsö, tycker det är så himla fint där! Jag har lite bilder innifrån lokalen när några andra höll på att duka, de dukade ett E och vi har tänkt kopiera det. Jag mallar gärna dig bilderna om du vill, där kan man räkna ut lite hur mycket plats det tar. Men jag förstår inte hur man ska få plats med 100pers, som tur väl är vi inte så många. Vi gissar att vi blir ca 50 vuxna och 20 barn, barnen funderar vi att duka till ute på verandan (den inglasade som går runt du vet). Sen hade vi tänkt duka upp buffén ute i rummet intill, det med baren i du vet, blir visserligen lite spring för kökspersonalen men ser ingen annan bra lösning, blir för trångt att ha ett bord inne i salen tror jag. Vad gäller saker som kan återvinnas så är ju allt bra att tänka på, vi har ju tyvärr inte samma temafärg som Er, vi ska ha rosa. Men jag har återvunnit en massa glasflaskor som jag har spraymålat vita och sen tänkte jag använda de som vaser, med en blomma i varje, fick tipset på äntligen hemma för typ ett år sedan, de får ni gärna återanvända om ni vill. Sen har vi köpt en drös vinkaraffer för att ha på borden vilka ni också givetvis kan få låna. Kommer inte på något mer just nu men det kommer säkert :)
    Ok,det skulle vara jätteroligt att se om du har bilder på när borden står uppe. Vi kommer att bjuda ca 80 och enligt min ritning kommer det få plats men det blir ju inte luftigt precis...
    Vinkaraffer skulle eventuellt vara intressant. Vi ska ha någon slags bordsdryck ute på boden (inte vin utan typ flädersaft) och till de behöver vi något, gärna glas. Vi kommer ha lite annorlunda blommor så det kommer inte passa i en flaska utan det kommer vara i ett glas.
    Tips på var man kan fixa hår och brudbukett?? Håret är mitt största bekymmer just nu...och sommarjobb..
    Vad gör du annars?
  • åsissen

Vinkarafferna är i glas och ni får gärna låna dem, tror det är 14 st. Frissan har jag ordnat med min vanliga frisör som har en klippstuga utanför Mörrum, tror tyvärr inte att hon åker till Karlskrona i vanliga fall eller att hon tar emot nya kunder men jag känner henne sedan många år tillbaka. Jag har inte kommit så långt som till brudbuketten men tänkte ta tag i den snart, behöver också ta tag i ringen känner jag och maten, usch vi har massor kvar att göra känner jag :( Har du någon aning om var man kan fixa sina naglar? Är inte ifrån Karlskrona från början men bor här sedan några år tillbaka men har inte koll var allt finns att få tag på ännu. Jag har inga bekymmer med sommarjobb är mer orolig för att inte få min semester beviljad, vi ska åka på bröllopsresa några dagar efter bröllopet och behöver ju verkligen ha semester i år, vill inte flytta på den inte. Vad söker du för jobb eftersom du vill ha sommarjobb?

• fasit
    åsissen skrev 2012-03-02 20:29:33 följande:
    Vinkarafferna är i glas och ni får gärna låna dem, tror det är 14 st. Frissan har jag ordnat med min vanliga frisör som har en klippstuga utanför Mörrum, tror tyvärr inte att hon åker till Karlskrona i vanliga fall eller att hon tar emot nya kunder men jag känner henne sedan många år tillbaka. Jag har inte kommit så långt som till brudbuketten men tänkte ta tag i den snart, behöver också ta tag i ringen känner jag och maten, usch vi har massor kvar att göra känner jag :( Har du någon aning om var man kan fixa sina naglar? Är inte ifrån Karlskrona från början men bor här sedan några år tillbaka men har inte koll var allt finns att få tag på ännu. Jag har inga bekymmer med sommarjobb är mer orolig för att inte få min semester beviljad, vi ska åka på bröllopsresa några dagar efter bröllopet och behöver ju verkligen ha semester i år, vill inte flytta på den inte. Vad söker du för jobb eftersom du vill ha sommarjobb
    Naglar och sånt har jag ingen koll på..har alltid bitit av mina och jag kommer nog inte fixa dem speciellt till bröllopet, känns inte som att det passar mig. Hoppas det löser sig med din semester. Du får jättegärna skicka bilder på lokalen som du hade och på karafferna (anna_frideborg@hotmail.com). Jag pluggar till civilingenjör så jag söker på lite industrier och sådär. Inriktar mig mot logistik och inköp just nu. Har gått 4 år till sommaren. Vi ska åka på bröllopsresa i december och januari efter bröllopet i typ 3 veckor till Singapore/Malaysia. Vi har jullov då så det passar perfekt.
  • optikerGlaas
    Jossen skrev 2012-01-06 21:14:00 följande:
    Hej!

Vi ska inte gifta oss 2012, men någon gång och i karlskrona;) Grattis till alla er! Vad härligt!

Jag är lite nyfiken på om någon vet en lokal med runda bord?
    Var har ni köpt era ringar? Har ni tips på en bra smed i karlskrona?

Mafriank- Du kan säkert be de ordna den typen av tårta du vill ha! Annars känns det ju inte så bra på "service"fronten:)
    Välj vilken lokal du/ni vill och hyr runda borde vettja!

Det är så vi gör iallafall  (har hyrt KSS Dragsö) (bord ifrån LeijonEvent).
  • fasit
    optikerGlaas skrev 2012-03-08 11:19:20 följande:
    Välj vilken lokal du/ni vill och hyr runda borde vettja!

Det är så vi gör iallafall  (har hyrt KSS Dragsö) (bord ifrån LeijonEvent).
    optikerglaas: Vilket datum gifter du dig?
  • fasit

Förresten, vad kostar det att hyra runda bord? och hur många gäster räknar ni med i lokalen??

Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?