Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?
Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?
Hej alla blivande Karlskrona brudar :) hittade precis denna tråden och blev jätte glad. Jag ska också gifta mig i Karlskrona, det blir 11 aug, fredrikskyrkan för vigseln och Dragsö för festen. Vi tänkte beställa buffé men har inte bokat något ännu, blir lite stressad när jag läser hur långt ni har kommit men jag får väl sätta igång. Är det någon som har bra tips på dj? Upptäckte precis att sailet är samma helg och detta kanske kan ställa till problem för oss att hitta en dj. Är öppen för alla förslag.
Vad kul att ni också har valt Dragsö, tycker det är så himla fint där! Jag har lite bilder innifrån lokalen när några andra höll på att duka, de dukade ett E och vi har tänkt kopiera det. Jag mallar gärna dig bilderna om du vill, där kan man räkna ut lite hur mycket plats det tar. Men jag förstår inte hur man ska få plats med 100pers, som tur väl är vi inte så många. Vi gissar att vi blir ca 50 vuxna och 20 barn, barnen funderar vi att duka till ute på verandan (den inglasade som går runt du vet). Sen hade vi tänkt duka upp buffén ute i rummet intill, det med baren i du vet, blir visserligen lite spring för kökspersonalen men ser ingen annan bra lösning, blir för trångt att ha ett bord inne i salen tror jag. Vad gäller saker som kan återvinnas så är ju allt bra att tänka på, vi har ju tyvärr inte samma temafärg som Er, vi ska ha rosa. Men jag har återvunnit en massa glasflaskor som jag har spraymålat vita och sen tänkte jag använda de som vaser, med en blomma i varje, fick tipset på äntligen hemma för typ ett år sedan, de får ni gärna återanvända om ni vill. Sen har vi köpt en drös vinkaraffer för att ha på borden vilka ni också givetvis kan få låna. Kommer inte på något mer just nu men det kommer säkert :)
Är det någon som har erfarenhet av kalrskronafoto och Marcus Löfdal som fotograf? Letar förtvivlat efter en fotograf just nu och det var ju redan någon annan som bokat Ida just vår helg :) det såg jag ju tidigare i tråden :) Eller kan ni rekommendera någon annan fotograf i Karlskrona?
Vinkarafferna är i glas och ni får gärna låna dem, tror det är 14 st. Frissan har jag ordnat med min vanliga frisör som har en klippstuga utanför Mörrum, tror tyvärr inte att hon åker till Karlskrona i vanliga fall eller att hon tar emot nya kunder men jag känner henne sedan många år tillbaka. Jag har inte kommit så långt som till brudbuketten men tänkte ta tag i den snart, behöver också ta tag i ringen känner jag och maten, usch vi har massor kvar att göra känner jag :( Har du någon aning om var man kan fixa sina naglar? Är inte ifrån Karlskrona från början men bor här sedan några år tillbaka men har inte koll var allt finns att få tag på ännu. Jag har inga bekymmer med sommarjobb är mer orolig för att inte få min semester beviljad, vi ska åka på bröllopsresa några dagar efter bröllopet och behöver ju verkligen ha semester i år, vill inte flytta på den inte. Vad söker du för jobb eftersom du vill ha sommarjobb?
Förresten, vad kostar det att hyra runda bord? och hur många gäster räknar ni med i lokalen??