• BlomAnna

Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?

Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?

• Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
  • fasit
    Glader skrev 2012-03-16 13:27:33 följande:
    Någon som ska ha festen på KSS som vet måtten på borden och hur många som kan sitta på varje sida? Funderar på att köpa organzatyg på rulle på ebay och använda som löpare men vet inte hur många meter som behövs...
    Glader
    Borden är 80 breda och det finns två storlekar. Det ena är 150cm långt och det kan sitta två per sida det andra är typ 240cm (inte helt säker) och det får plats tre på varje sida och en mellan om man sätter ihop två långa bord.
    Hoppas det hjälpte dig lite. Om du vill veta i mer detalj så kan jag kolla min papper.
  • åsissen

Jag vet inte måtten på borden på KSS däremot hittade jag lite bilder från en bröllopsfest där när jag letade efter en fotograf: www.fotografkarlskrona.se/ Detta kanske kan hjälpa någon av alla oss som ska ha våran bröllopsfest just där. Man kan ju se hur de har dukat (traditionellt E) men man kan ju också räkna på hur många gäster som faktiskt får plats på varje bord o.s.v. Jag tror att man brukar räkna ca:60 cm per person vid bordet (tror att jag har läst det någonstans inne på BT.) Glader, jag har också köpt organzatyg på rulle som jag tänkte duka med, men jag köpte några extra rullar för att vara säker på att de ska räcka, sedan är planen att helt enkelt klippa dom i rätt längd då jag dukar. Hoppas att planen fungerar :) Drömmer, är inte helt säker på vart man kan hyra porslin men har fått för mig att det är något man kan göra hos de flesta som fixar maten. Vi ska ha buffé från matkonsult och hade möte med Emelie där i veckan (super trevlig tjej förresten) och det kändes som att hon kunde fixa det mesta som man bad om iallafall. Visserligen frågade jag inte om porslin då detta inte var aktuellt för oss men det kan ju vara värt ett försök. Jag letar fortfarande efter en fotograf, någon som har några tips? Tycker som någon sa tidigare i tråden att det känns bättre om man får någon recension från någon som anlitat honom/henne tidigare.

• Glader

Tack åsissen och facit:) Då ska jag försöka räkna lite:) Är också nästan helt säker på att matkonsult hyr ut porslin också. Men vet inte om man bara kan hyra porslin eller om man måste ta maten därifrån i sådana fall också.

Glader
  • chani
    åsissen skrev 2012-03-16 17:03:09 följande:
    Jag vet inte måtten på borden på KSS däremot hittade jag lite bilder från en bröllopsfest där när jag letade efter en fotograf: www.fotografkarlskrona.se/ Detta kanske kan hjälpa någon av alla oss som ska ha våran bröllopsfest just där. Man kan ju se hur de har dukat (traditionellt E) men man kan ju också räkna på hur många gäster som faktiskt får plats på varje bord o.s.v. Jag tror att man brukar räkna ca:60 cm per person vid bordet (tror att jag har läst det någonstans inne på BT.) Glader, jag har också köpt organzatyg på rulle som jag tänkte duka med, men jag köpte några extra rullar för att vara säker på att de ska räcka, sedan är planen att helt enkelt klippa dom i rätt längd då jag dukar. Hoppas att planen fungerar :) Drömmer, är inte helt säker på vart man kan hyra porslin men har fått för mig att det är något man kan göra hos de flesta som fixar maten. Vi ska ha buffé från matkonsult och hade möte med Emelie där i veckan (super trevlig tjej förresten) och det kändes som att hon kunde fixa det mesta som man bad om iallafall. Visserligen frågade jag inte om porslin då detta inte var aktuellt för oss men det kan ju vara värt ett försök. Jag letar fortfarande efter en fotograf, någon som har några tips? Tycker som någon sa tidigare i tråden att det känns bättre om man får någon recension från någon som anlitat honom/henne tidigare.
    Hej Åsissen. Jag skrev tidigare att vi hade provsmakat KB catering men jag tog totalt fel. Vi provsmakade maten från matkonsult. Jag råder dig att innan du anliltar de att du provsmakar den mat du hade tänkt dig för vi fick inte alls det vi hade tänkt oss och bytte raskt och kvickt levernatör. Ett tips bara :)
  • Glader

Chani, provade ni någon speciell rätt eller buffé? Jag åt en buffé från matkonsult på ett bröllop i sommras och den var jätte god...

Glader
  • åsissen

Jag har också blivit rekommenderade dem från andra som hade beställt visserligen till en begravning men de var nöjda med maten och tyckte den var god. Men man blir ju lite nervös nu när du inte tyckte maten var god chani. Vilken mat provsmakade du? Skönt att du Glader tyckte om maten i somras iallafall ......

• chani

Vi provade grillbuffé som var otillräcklig, ( vi var 8 personer och maten räckte inte så att alla blev mätta) och maten var inte något som man vill servera på bröllop.

Vi kanske bara hade otur med den kocken som fixade vår mat men jag skulle definitivt råda er att provsmaka maten så att ni vet och fråga hur mycket mat som planeras för varje person, få vikt info eller iaf: det beräknas 1 spett per person och så vidare så att ni vet exakt hur mycket ni kommer få.

Det vi upplevde väldigt svårt var att det var tänkt att alla skulle ta en sak av varje, men det är ju svårt att styra i en buffé om man inte vill slå sina gäster på fingrarna. Om de första tar 2 grillspett och ingen lax då kanske det inte räcker med grillspett till alla och de sista gästerna kan inte välja vilken mat de får ! Det upplevde vi som en svårighet!

Men som sagt, vi kanske hade otur men kolla noggrant innan ni väljer :)

• Glader

Tack, det är nog klokt att prova maten innan:) tråkigt att bli besviken på sin bröllopsdag. Chani, har du sparat bilderna du hittade på KSS? Jag kan inte få sidan fotografkarlskrona att fungera, är bara vitt när jag öppnar den. Hade varit så roligt att se det uppdukat!

Glader
  • Glader

Nu fick jag upp bilderna, fungerade inte på iPhonen bara. Kul att se!!

Glader
  • chani
    GLADER:

Vi har inte gift oss ännu så det var inte synd om oss :) det var mer tur att vi provsmakade för jag hade inte velat ha det på min bröllopsdag :)

Vi gifter oss på KSS den 7/7.
Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?