• BlomAnna

Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?

Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?

• Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
  • K och S
    Lilique skrev 2012-01-13 10:00:13 följande:
    Personligen anser jag att Wadring är bäst i stan. Skulle anförtro honom med vad som helst. Köpte även min förlovningsring hos honom och när jag tappade ett par kilon behövde den också justeras. Han gjorde ett superbra arbete. Han gör typ allting själv, sätter stenar, justerar storlekar, graverar osv (till skillnad från andra butiker som skickar iväg smyckena).
    Kanon, tack! Blev bara så osäker med tanke på att det kostar 2-3 gånger så mkt om man lämnar det hos någon annan i stan. Men det är väl just det att de andra inte gör det själva som gör att priserna skenar iväg.
  • K och S

Tänkte tipsa er om Bröllopsmässan i Karlskrona som var planerad till den 28 jan. Som tur var gick jag in på hemsidan för att dubbelkolla först. Det visade sig att mässan är framflyttad till mars. Exakt datum verkar inte vara klart ännu. 

www.karlskronacentrum.se/Default.aspx

Någon som har koll på om det är några andra mässor i närheten?

• fasit
    K och S skrev 2012-01-18 09:37:27 följande:
    Tänkte tipsa er om Bröllopsmässan i Karlskrona som var planerad till den 28 jan. Som tur var gick jag in på hemsidan för att dubbelkolla först. Det visade sig att mässan är framflyttad till mars. Exakt datum verkar inte vara klart ännu. 

www.karlskronacentrum.se/Default.aspx?page=70

Någon som har koll på om det är några andra mässor i närheten?
    Ok, jag hade tänkt åka hem på den mässan för jag bor i Göteborg annars. Det låter väldigt bra för min del om den är flyttad till "rätt" helg i Mars för nu hade jag inte kunnat åka hem ändå. Det finns väl mässor i Malmö?

Är det någon här som ska gifta sig i Amiralitetskyrkan?
  • Lilique
    fasit skrev 2012-01-18 09:59:49 följande:
    Är det någon här som ska gifta sig i Amiralitetskyrkan?
    Jag ska gifta mig i Amiralitetskyrkan!
  • fasit

När? Har du pratat mycket med kyrkan? Är det fler som ska gifta sig samma dag som ni? Hur vill ni att er vigsel ska se ut?

• Lilique

Vi gifter oss den 30/6 kl 14.00. Det fanns tre tider för vigsel den dagen och de andra två är också bokade. Ca 2 timmar emellan gudstjänststart tror jag. Eftersom att alla tre tiderna är tagna på samma dag så ska vi prata ihop oss med de övriga två paren och se om vi inte kan enas om dekorationer.

Vi har inte pratat så mycket med kyrkan mer än i början när jag bokade allt och fick ett papper med konfirmation på min bokning etc. De återkommer om vem som blir "vår" präst när det är 3,5-4 månader kvar så att vi får prata ihop oss om hur det ska vara utformat, allt det vanliga.

Inte helt säkra på hur vi vill ha vår vigsel i detalj ännu, men det är skönt att de brukar vara ganska öppna för önskemål i den församlingen både när det gäller musik, texter och övrigt runt omkring. (Under både min och min brors konfirmationer fick vi bla. släpa in stora trumset och ha rockkonsert i kyrkan och en massa sånt, haha).

• Lilique

11.00, 14.00 och 16.00 var nog gudstjänsterna (enligt min supergamla post-it som jag hittade under telefonen här på jobbet). Kan nog stämma.

• fasit
    Lilique skrev 2012-01-18 13:12:44 följande:
    11.00, 14.00 och 16.00 var nog gudstjänsterna (enligt min supergamla post-it som jag hittade under telefonen här på jobbet). Kan nog stämma.
    Ok! Tack. Jag tänkte väl att det inte var helt enligt deras sed att endast ha 1,5 timmar mellan gudstjänststarterna. VI gifter oss 14 och nästa 15.30. Lite snävt. Hur fick du kontakt med de andra paren?
    Vi har inte fått något papper med att vi har bokat, men vi har ringt flera gånger osv för vi ska nog dra in lite eget ljud och instrument som du också beskrev. Så de har även lovat oss att komma in 1,5h innnan 14 och rigga upp. Vi kommer också ha egen präst, men kantor vet jag inte än.
    Lycka till!
  • Lilique
    fasit skrev 2012-01-18 19:30:35 följande:
    . Hur fick du kontakt med de andra paren?
    En av tjejerna hittade mig på BT :) Världen är liten. Men det var bara till att ringa och be om hjälp att komma i kontakt med de andra.
  • Idasofia

Till dig/er som frågade efter fotograf vill jag tipsa om en kanonduktig tjej: Www.fotografida.se Hon finns och jobbar i Karlskrona med omnejd. Jag har aldrig hört någon, inkl mig själv som inte blivit kanonnöjd med hennes jobb. Dessutom är det en jättetrevlig tjej! Hoppas ni får finfina bröllop och bilder ni kan njuta av en hel livstid!

Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?