Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?
Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?
Tänkte tipsa er om Bröllopsmässan i Karlskrona som var planerad till den 28 jan. Som tur var gick jag in på hemsidan för att dubbelkolla först. Det visade sig att mässan är framflyttad till mars. Exakt datum verkar inte vara klart ännu.
www.karlskronacentrum.se/Default.aspx
Någon som har koll på om det är några andra mässor i närheten?
När? Har du pratat mycket med kyrkan? Är det fler som ska gifta sig samma dag som ni? Hur vill ni att er vigsel ska se ut?
Vi gifter oss den 30/6 kl 14.00. Det fanns tre tider för vigsel den dagen och de andra två är också bokade. Ca 2 timmar emellan gudstjänststart tror jag. Eftersom att alla tre tiderna är tagna på samma dag så ska vi prata ihop oss med de övriga två paren och se om vi inte kan enas om dekorationer.
Vi har inte pratat så mycket med kyrkan mer än i början när jag bokade allt och fick ett papper med konfirmation på min bokning etc. De återkommer om vem som blir "vår" präst när det är 3,5-4 månader kvar så att vi får prata ihop oss om hur det ska vara utformat, allt det vanliga.
Inte helt säkra på hur vi vill ha vår vigsel i detalj ännu, men det är skönt att de brukar vara ganska öppna för önskemål i den församlingen både när det gäller musik, texter och övrigt runt omkring. (Under både min och min brors konfirmationer fick vi bla. släpa in stora trumset och ha rockkonsert i kyrkan och en massa sånt, haha).
11.00, 14.00 och 16.00 var nog gudstjänsterna (enligt min supergamla post-it som jag hittade under telefonen här på jobbet). Kan nog stämma.
Till dig/er som frågade efter fotograf vill jag tipsa om en kanonduktig tjej: Www.fotografida.se Hon finns och jobbar i Karlskrona med omnejd. Jag har aldrig hört någon, inkl mig själv som inte blivit kanonnöjd med hennes jobb. Dessutom är det en jättetrevlig tjej! Hoppas ni får finfina bröllop och bilder ni kan njuta av en hel livstid!