• BlomAnna

Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?

Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?

• Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
  • åsissen

Nejdå en del har hunnit gifta sig men själv är det den 11 augusti som gäller. När gifter du dig?

• åsissen

OptikerGlass: hur såg karafferna ut som tillhör KSS? Fanns det många? Vi har köpt 16 karaffer men tror inte att det räcker till både rött och vitt vin samt vatten

• ajmb
    åsissen skrev 2012-06-25 23:10:34 följande:
    Nejdå en del har hunnit gifta sig men själv är det den 11 augusti som gäller. När gifter du dig?
    28 juli
  • ajmb
    åsissen skrev 2012-06-25 23:13:07 följande:
    OptikerGlass: hur såg karafferna ut som tillhör KSS? Fanns det många? Vi har köpt 16 karaffer men tror inte att det räcker till både rött och vitt vin samt vatten
    De har utförsäljning på enkla...härliga gamla flaskor med öppningsbar kork...funderar på att köpa och ha till vattnet.
  • optikerGlaas
    åsissen skrev 2012-06-25 23:13:07 följande:

KSS karaffer är väldigt lika de utan kork som jag skickade länkar på i tidigare inlägg, därav misstaget att blanda ihop den med våra, dock tror jag bara de hade ett par stycken sådana.

Vi gjorde som så att vid varje bord (vi hade 8st stora runda med 8-9pers/bord) utsågs en dryckes-ansvarig (de fick en extra detalj på gästgåvan, varpå toastmästrarna informerade om deras uppgifter). Till förrätten och efterrätten hällde serveringspersonalen upp vinet från flaskor i allas glas eftersom vi endast skulle ha ett glas per gäst (självklart fanns det mer i köket om nån skulle vara extra törstig...).

Till huvudrätten hälldes första glaset rödvin upp från flaskor av serveringspersonalen, sedan ställde de ut fyllda karaffer på varje bord och därefter var det dryckesansvarigens uppdrag att se till att alla vid bordet hade fullt i glasen samt gå till köket att fylla på vin- o vatten karafferna vid behov. Vi hade köpt in BIB:ar och flaskor av samma rödvin.

Hade förövrigt snaps till förrätten (sätter bra fart på festen med ett par sånger) som även den serverades av bordets dryckesansvarig. Rekommenderar Systemets Utö snaps.

Funkade perfa!

• fasit

Var har ni köpt bröllopstårtan??Är ni nöjda??Jag blev inte så väldigt bra bemött på gylles så jag är lite sugen på att välja något annat ställe.

• ajmb
    fasit skrev 2012-06-26 11:24:30 följande:
    Var har ni köpt bröllopstårtan??Är ni nöjda??Jag blev inte så väldigt bra bemött på gylles så jag är lite sugen på att välja något annat ställe.
    Jag har inte valt gylles eftersom de inte hade någon vision på det jag ville göra..utan blev mest förvånad över mitt val. Verkade som de var mycket obekväma med vårt val....men f...n...det är ju vårt val..och vår dag....hihihhihhih
    Tänker nämligen inte ha en Regelrätt bröllopstårta.
    Det blir endast en liten på toppen som vi kan skära i till övriga gäster kommer att få bröllopscupcakes.
    Du kan se dom på min sida.

Vi har anlitat systrarna lindqvist.

Har aldrig mött ett sådant trevligt par som bara tog tag i grejerna och frågade vad jag tänkt mig...och sen så fanns det 2 förslag..vi fick provsmaka och guuuuuuuuuuuuuuud vilka grejer de gör.
    Nej helt klart rätt val för oss....oavsett kostnad. 
  • fasit

Optikerglaas: Jag är intresserad att köpa iaf flaskorna om du har dem kvar, kanske både karaff pch flaskor!

• Trollet77

Hejsan! Är ny här men såg att det fanns en tråd för oss Karlskrona flickor. Såg att någon fått ett billigt pris på galionshallen, 4500:-. Konstigt vi fick priskänslig på 10.000:- . Vi har tänkt ett enkelt men fint borgerligt bröllop. Någon dom har förslag på plats o vart jag kan hitta fina men väldigt enkla brudklänningar? Vi skall gifta oss i december .

• ajmb
    Trollet77 skrev 2012-07-02 18:51:09 följande:
    Hejsan! Är ny här men såg att det fanns en tråd för oss Karlskrona flickor. Såg att någon fått ett billigt pris på galionshallen, 4500:-. Konstigt vi fick priskänslig på 10.000:- . Vi har tänkt ett enkelt men fint borgerligt bröllop. Någon dom har förslag på plats o vart jag kan hitta fina men väldigt enkla brudklänningar? Vi skall gifta oss i december .
    Hej Trollet77
    Har du kollat så det inte gällde mat i det priset...låter mycket.
    Ja vad finns annars du har Café Utkiken...men de är rätt så dyra.
    Vintertid begränsar ju ganska mycket ...om man inte klär sig ordentligt...så kan man ju nästan vara var som helst. Vet inte om Lisas Sjökrog har öppet då. Kolla där. Annars har du ju festlokaler runt om i stan.
    Folketshus ...hantverkslokalen på bredgatan...statt...kss på dragsö....

På nätet finns många klänningar. Annars så finns ju sömmerskor...ifall du vill ha något speciellt uppsytt.
    Jag har köpt min klänning på Qarma på Hantverkaregatan. Är jättenöjd med min...valde dock inte en vanlig bröllpsklänning. 

Hoppas att något hjälpte...
    Lycka till :) 
  • optikerGlaas
    Trollet77 skrev 2012-07-02 18:51:09 följande:
    Priset 4500:- gäller för privat bruk av Galjons-hallen 1 timme.

Kan tänka mig att det kostar mer om man även vill ha festen i samma lokal.
  • drömmer

Hej på er!
    Hoppas ni som gift er haft en riktig toppendag och att ni andra snart kommer få det!! .
    Jag gifter mig nästa vår och tänkte höra om det är ngn som vill sälja vidare sådant man inte längre vill ha. Jag är nyfiken på allt från knoppa-lakan till porslin/glas eller kanske dekorationer?

Inboxa om ni är intresserade .

• åsissen

Drömmer: jag giftr mig i helgen nu och hör gärna av mig när allt har lugnat ner sig så kan vi se om du har användning för något av allt jag har köpt in :)

• drömmer
    åsissen skrev 2012-08-08 20:57:05 följande:
    Drömmer: jag giftr mig i helgen nu och hör gärna av mig när allt har lugnat ner sig så kan vi se om du har användning för något av allt jag har köpt in :)
    Åh stort Lycka till och NJUT av er stora dag !!!  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?