Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?
Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?
Nejdå en del har hunnit gifta sig men själv är det den 11 augusti som gäller. När gifter du dig?
OptikerGlass: hur såg karafferna ut som tillhör KSS? Fanns det många? Vi har köpt 16 karaffer men tror inte att det räcker till både rött och vitt vin samt vatten
KSS karaffer är väldigt lika de utan kork som jag skickade länkar på i tidigare inlägg, därav misstaget att blanda ihop den med våra, dock tror jag bara de hade ett par stycken sådana.
Vi gjorde som så att vid varje bord (vi hade 8st stora runda med 8-9pers/bord) utsågs en dryckes-ansvarig (de fick en extra detalj på gästgåvan, varpå toastmästrarna informerade om deras uppgifter). Till förrätten och efterrätten hällde serveringspersonalen upp vinet från flaskor i allas glas eftersom vi endast skulle ha ett glas per gäst (självklart fanns det mer i köket om nån skulle vara extra törstig...).
Till huvudrätten hälldes första glaset rödvin upp från flaskor av serveringspersonalen, sedan ställde de ut fyllda karaffer på varje bord och därefter var det dryckesansvarigens uppdrag att se till att alla vid bordet hade fullt i glasen samt gå till köket att fylla på vin- o vatten karafferna vid behov. Vi hade köpt in BIB:ar och flaskor av samma rödvin.
Hade förövrigt snaps till förrätten (sätter bra fart på festen med ett par sånger) som även den serverades av bordets dryckesansvarig. Rekommenderar Systemets Utö snaps.
Funkade perfa!
Var har ni köpt bröllopstårtan??Är ni nöjda??Jag blev inte så väldigt bra bemött på gylles så jag är lite sugen på att välja något annat ställe.
Optikerglaas: Jag är intresserad att köpa iaf flaskorna om du har dem kvar, kanske både karaff pch flaskor!
Hejsan! Är ny här men såg att det fanns en tråd för oss Karlskrona flickor. Såg att någon fått ett billigt pris på galionshallen, 4500:-. Konstigt vi fick priskänslig på 10.000:- . Vi har tänkt ett enkelt men fint borgerligt bröllop. Någon dom har förslag på plats o vart jag kan hitta fina men väldigt enkla brudklänningar? Vi skall gifta oss i december .
Hej på er!
Hoppas ni som gift er haft en riktig toppendag och att ni andra snart kommer få det!! .
Jag gifter mig nästa vår och tänkte höra om det är ngn som vill sälja vidare sådant man inte längre vill ha. Jag är nyfiken på allt från knoppa-lakan till porslin/glas eller kanske dekorationer?
Inboxa om ni är intresserade .
Drömmer: jag giftr mig i helgen nu och hör gärna av mig när allt har lugnat ner sig så kan vi se om du har användning för något av allt jag har köpt in :)