• BlomAnna

Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?

Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?

• Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
  • Glader

Är också ute efter det friska:) Var granatäpple frisk??

Glader
  • åsissen

Ja vi tyckte att granat äpple var frisk och nästan lite syrlig vilket var super med den söta chokladen, vi gillade den skarpt som sagt :)

• åsissen

Är det någon som har något tips på en bra solist, vi vill ha någon som sjunger två låtar i kyrkan? Alla förslag mottas tacksamt!

• fasit
    åsissen skrev 2012-05-17 22:34:06 följande:
    Är det någon som har något tips på en bra solist, vi vill ha någon som sjunger två låtar i kyrkan? Alla förslag mottas tacksamt!
    Vilket datum? Jag och min sambo har ibland spelat på vigslar och fester om du bara är ute efter typ sång och piano.
  • åsissen

Facit: ja det är precis vad vi är ute efter, det är 11 augusti.

• fasit
    åsissen skrev 2012-05-22 06:07:12 följande:
    Facit: ja det är precis vad vi är ute efter, det är 11 augusti.
    Var ska ni gifta er? kyrka? Om ni skulle kunna "nöja" er med oss så ska jag undersöka möjligheterna. Jag vet att jag kan, men vet inte om min sambo kan, men troligtvis. Hör av dig till mig isf. anna_frideborg@hotmail.com
  • optikerGlaas
    chani skrev 2012-05-02 11:42:49 följande:
    Optikerglaas...
    Jag och min blivande skall också har vår fest på dragsö och har oxå kikat på karaffer. Jag kanske kan köpa dem av dig och sedan kan Facit köpa dem av mig då vi gifter oss den 7/7.

Funkar det?

Hej igen!
    Nu har vi haft vår fantastiska bröllopsfest på KSS Dragsö.

Karafferna och vattenflaskorna finns fortfarande till förfogande. De fyllde sin funktion utomordentligt samt såg trevliga ut på borden

Ytterligare tips till er som ska ha festen ute på KSS:

* Hyr runda bord! Leijon Event levererar/hämtar samt har snygga linnedukar.

* Byt ut de fula gardinerna! Jag köpte dessa vita (tot 6st gardiner) från IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00223213/#/00221539

Säljer dem för 200sek

* Fyll den öppna spisen med stora blockljus. Riktigt vackert och stämningshöjande.
    Jag har 4st cylinder formade vita blockljus i olika höjd, 1st tjockt blockljus (med tre vekar), 2st klotljus. Har bild på mobilen om intresse finnes.
    Säljes för 200sek

* Om era gäster anländer med båt, lägg ut små runda mattor från bryggan upp till stora trappan, ung som en stig á la "röda mattan".

Eller lägg små runda mattor lite här och var på gräsmattan/gruset/trädäcket vid minglet/välkomstskålen.

Har 15st sådana http://www.rusta.se/matta_tove_cerise_p45501113.html

Säljer dem för 400sek

* Hyr överdrag till stolarna! Jag hittade en tjej i GBG som hade perfekta överdrag: angela@tvasidor.se

* Klä stolarna/överdragen med ryggrosetter.

Jag köpte in 100st guldfärgade i organza http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120758668792&ssPageName=ADME:L:OU:GB:1123
    Säljes för 400sek

Har även 10st marinblå organza dukar/löpare http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160639519077&ssPageName=ADME:L:OU:GB:1123
    Säljes för 100sek

* Dekorera trappräcket ut till trädgården med murgröna. Eller varför inte som bordsdekoration?

Jag har 10st http://www.ebay.co.uk/itm/Artificial-Ivy-Vine-Plant-Foliage-Garland-9ft-Green-Leaf-/370621867689?pt=UK_Home_Garden_Decorative_Accents_LE&hash=item564ac8e6a9

Säljer dem för 200sek.

* Pimpa bordsplaceringen genom att rama in den! Jag köpte denna från IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60078034/
    Ställde den sedan på ett staffli vid ingången till stora salen. Har bild om intresse finns.
    Säljes för 100sek

* Ha ett fyrverkeri! Perfekt "pause-underhållning" under tiden borden flyttas undan till förfogande för dansgolvet.

Tveka inte att höra av er om ni behöver hjälp/har funderingar.
    Lycka till!

• fasit
    optikerGlaas skrev 2012-06-21 14:14:13 följande:

Hej igen!
    Nu har vi haft vår fantastiska bröllopsfest på KSS Dragsö.

Karafferna och vattenflaskorna finns fortfarande till förfogande. De fyllde sin funktion utomordentligt samt såg trevliga ut på borden

Ytterligare tips till er som ska ha festen ute på KSS:

* Hyr runda bord! Leijon Event levererar/hämtar samt har snygga linnedukar.

* Byt ut de fula gardinerna! Jag köpte dessa vita (tot 6st gardiner) från IKEA www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00223213/#/00221539

Säljer dem för 200sek

* Fyll den öppna spisen med stora blockljus. Riktigt vackert och stämningshöjande.
    Jag har 4st cylinder formade vita blockljus i olika höjd, 1st tjockt blockljus (med tre vekar), 2st klotljus. Har bild på mobilen om intresse finnes.
    Säljes för 200sek

* Om era gäster anländer med båt, lägg ut små runda mattor från bryggan upp till stora trappan, ung som en stig á la "röda mattan".

Eller lägg små runda mattor lite här och var på gräsmattan/gruset/trädäcket vid minglet/välkomstskålen.

Har 15st sådana www.rusta.se/matta_tove_cerise_p45501113.html

Säljer dem för 400sek

* Hyr överdrag till stolarna! Jag hittade en tjej i GBG som hade perfekta överdrag: angela@tvasidor.se">angela@tvasidor.se

* Klä stolarna/överdragen med ryggrosetter.

Jag köpte in 100st guldfärgade i organza www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&...:L:OU:GB:1123
    Säljes för 400sek

Har även 10st marinblå organza dukar/löpare www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&...:L:OU:GB:1123
    Säljes för 100sek

* Dekorera trappräcket ut till trädgården med murgröna. Eller varför inte som bordsdekoration?

Jag har 10st www.ebay.co.uk/itm/Artificial-Ivy-Vine-Plant-...

Säljer dem för 200sek.

* Pimpa bordsplaceringen genom att rama in den! Jag köpte denna från IKEA www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60078034/
    Ställde den sedan på ett staffli vid ingången till stora salen. Har bild om intresse finns.
    Säljes för 100sek

* Ha ett fyrverkeri! Perfekt "pause-underhållning" under tiden borden flyttas undan till förfogande för dansgolvet.

Tveka inte att höra av er om ni behöver hjälp/har funderingar.
    Lycka till!

Åh, det låter härligt! Om du har fler tips får du gärna dela med dig. Hur många gäster hade ni? Vilken mat? Något annat man måste tänka på för att det ska bli bra i den lokalen?
    Alla tips morttages tacksamt:) Hur gjorde ni med musik och ljud? Jag är även intresserad av flaskorna och karafferna. från ikea? vilka isf och vad vill du ha för dem?
    Tack:)
  • optikerGlaas
    fasit skrev 2012-06-23 12:18:44 följande:
    Åh, det låter härligt! Om du har fler tips får du gärna dela med dig. Hur många gäster hade ni? Vilken mat? Något annat man måste tänka på för att det ska bli bra i den lokalen?
    Alla tips morttages tacksamt:) Hur gjorde ni med musik och ljud? Jag är även intresserad av flaskorna och karafferna. från ikea? vilka isf och vad vill du ha för dem?
    Tack:)

Vi var ca 70 pers (8 eller 9 st per runt bord, totalt 8 st bord á 180cm i diameter).

Fick hjälp med maten och upplägget för hela festen av Emily från Catering & Co, hon var en riktig klippa att bolla ideer med.

Ett riktigt uppskattat moment vid välkomstdrinken/minglet var att alla gäster fick orders om att fotograferades, parvis eller alena. Detta skedde uppe på trädäcket där vi även ställt fram ett bord med massa olika utklädnings prylar som gästerna fick ikläda sig innan fotografering. Sjukt roliga bilder!

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20213543/

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30213552/

8st av varje köptes in.

Dock har jag nu efter festen sett att 2st av karafferna vi fått med oss hem är av annan sort (dvs KSS eget porslin), vilket iof borde betyda att resterande två av dem vi köpte från IKEA borde stå i skåpen på KSS.

Säljer alla för 200sek.

Vi fick hjälp av Robin på Paraply Produktion att sätta ihop ett helhetskoncept gällande musik och ljud för hela dagen.

Pianist + sångare vid ceremonin i galjonshallen inne på Marinmuseet, live lounge-musik vid välkomstdrinken/minglet i trädgården utanför festlokalen (de satt uppe på trädäcket och spelade) och sist liveband till kvällens dans.

De fixar allt ljud och ljus, samt att det var smidigt att koppla in en laptop till deras ljudsystem (för kvällens talare med powerpoint presentationer med behov av ljud). Ytterligare fördel är efter bandet slutat spela så lämnade de kvar ljudsystemet och vi kunde köra egen musik långt in på småtimmarna.

• ajmb

hej där...
    Har totalt missat att det fanns ett forum för Karlskrona tjejer.

Är ni gifta nu allihopa?? 

Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?