Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?
Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?
Hej alla karlskronabrudpar! Vi ska gifta oss 18 aug och ha festen p dragsö som många andra här. Jag undrar om någon av er ska köpa in eller har tänkt att använda karaffer eller glaslyktor för stora värmeljus. Det vore ju smidigt att slippa köpa dubbla parti, om någon kan tänka sig sälja eller låna ut är vi mycket intresserade. Vi räknar med många ljuslyktor och ca 30 karaffer/flaskor. Tack för hjälpen!
Hej!
Här har ni en kommande brud till Jag och min sambo ska gifta oss 16 juni i Amiralitetskyrkan. Är det någon mer som gifter sig den dagen?
Därefter blir det Gåsefjärden mot festen på Dragsö KSS. Planeringen är i full gång och nu närmast ska vi beställa vigselringen, tårta och buketterna. Mkt och stå i, men så himla roligt!
En fråga, har ni tips om hur man kan göra en snygg översiktskarta på bordsplaceringen?
Ja bordsplacering överlag är ju inte det lättaste, man vill ju att alla ska bli nöjda med sina platser oxå
Vi har tänkt beställa blommor via Interflora och tårtan via Gylles.
Hur långt har alla andra kommit i sitt planerande? Helst hade man ju velat vara klar minst ett par veckor innan det är dax. Det lär väl vara pirrigt nog ändå den stora dagen
Vi har skickat inbjudningarna idag så nu blir det ill att vänta på reaktionerna :) imorgon ska jag till Wadrings och diskutera min ring, har lämnat in mitt förslag och han håller på att räkna på det, undrar om vi har råd???? Kul att det fortfarande faller in nya brudpar i tråden :)
Nu är ringen beställd, alla blommor och jag hann även köpa slips till bestman.
Hade sån himla tur när jag gick in på Interflora, det visade sig att man fick 20% rabatt om man bokade direkt. Och det var ju bara en ren slump att jag skulle beställa blommorna just denna lördagen Så himla glad!
Det känns faktiskt som det mesta är klart nu, förutom vigsel och festprogram. ( Vi ska bara göra en del av vigselprogrammet, resten gör våra toastmasters.)
En fråga till er som ska hyra KSS, kan man använda stolsöverdrag till deras stolar?
Jag var också på stan den lördagen, o beställde sambons vigselring. 20 % är inte dumt!
Ringarna är nu hämtade, och nedräkningen har börjat på allvar. 12 maj är det dags, inte ens 3 veckor kvar!
Vi har haft samtal med vigselförrättaren (borglig vigsel), är färdiga med alla mat och dryck, haft möte med serveringspersonalen, solisten, pianospelaren, gjort färdigt Spotify-listor, gjort vigselblad och bordshäfte, all dukning och dekoration, provlagat tilltugg och efterrätter (som vi kommer göra själva) och är färdiga med alla kläder (har fortfarande två par skor som jag inte riktigt kan bestämma mig om...)
Det som kvarstår är etiketter till vinflaskorna (de kommer stå på borden och se tråkiga ut), handla ljus och grejer, och försöka varva ner lite!
En fråga: i våras beställde jag hem såpbubblor (för att unvika problemet med att kasta ris; vilket ris, behöva städa upp etc) och det kändes som en kanonidé! Nu vet jag inte längre...kan man göra så att bara damerna får såpbubblor (och männen i så fall ingenting)?
Kram på er
Är det någon av alla Er som ska vara på Dragsö Er stora dag som vet vad de har för ljushållare, jag vet att vi bara får använda värmeljus men har de några ljusstakar eller ljushållare för värmeljus där som man kan använda? Eller måste vi köpa in sådana själva?