• BlomAnna

Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?

Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?

• Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
  • optikerGlaas
    fasit skrev 2012-04-11 15:22:39 följande:
    Hej alla karlskronabrudpar! Vi ska gifta oss 18 aug och ha festen p dragsö som många andra här. Jag undrar om någon av er ska köpa in eller har tänkt att använda karaffer eller glaslyktor för stora värmeljus. Det vore ju smidigt att slippa köpa dubbla parti, om någon kan tänka sig sälja eller låna ut är vi mycket intresserade. Vi räknar med många ljuslyktor och ca 30 karaffer/flaskor. Tack för hjälpen!
    Hej!

Vi har köpt in 9st vars av dessa, tänkta som vin- och vattenkaraffer.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20213543/

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30213552/

Intresserad?
  • fasit
    optikerGlaas skrev 2012-04-26 15:12:30 följande:
    Hej!

Vi har köpt in 9st vars av dessa, tänkta som vin- och vattenkaraffer.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20213543/

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30213552/

Intresserad?
    När gifter du dig? Jag kan tänka mig att köpa flaskorna om du vill sälja dem efter ditt bröllop. Hur som helst hade vi tänkt att ha den sortens flaskor så på något sätt ska vi köpa dem:)
  • optikerGlaas
    fasit skrev 2012-04-27 08:34:36 följande:
    När gifter du dig? Jag kan tänka mig att köpa flaskorna om du vill sälja dem efter ditt bröllop. Hur som helst hade vi tänkt att ha den sortens flaskor så på något sätt ska vi köpa dem:)
    26:e maj äro festen på Dragsö.
  • chani
    Optikerglaas...
    Jag och min blivande skall också har vår fest på dragsö och har oxå kikat på karaffer. Jag kanske kan köpa dem av dig och sedan kan Facit köpa dem av mig då vi gifter oss den 7/7.

Funkar det?
  • optikerGlaas
    chani skrev 2012-05-02 11:42:49 följande:
    Optikerglaas...
    Jag och min blivande skall också har vår fest på dragsö och har oxå kikat på karaffer. Jag kanske kan köpa dem av dig och sedan kan Facit köpa dem av mig då vi gifter oss den 7/7.

Funkar det?
    Funkar fint för min del

Är det bara flaskan med kork som är utav intresse? 9 st för 120sek

Eller både flaskan(9st) och karaffen(9st) för 200sek
  • Glader

Hej alla Karlskrona brudar:) Var beställer ni eran tårta och vad för någon sort ska ni ha?? Jag var helt säker på att vi skulle ha Gylles mousetårta tills jag provsmakade den. Var väldigt mesig smak. Så nu vet jag inte alls vad vi ska ha och det är knappt 4veckor kvar:( Tacksam för alla tips!! Hoppas det går bra för er andra!!

Glader
  • Becc

Vi funderar oxå på att beställa via Gylles, men det är ju en djungel av olika tårtor! Funderar på nån slags kladdkakebotten med typ choklad eller jordgubbsmousse och sen mjölchoklad ovanpå det? Ska iaf beställa tårtprover o provsmaka.
    Var deras moussetårta ingen höjdare?

• Glader

Vi provade moussetårta, vitchoklad/hallon och vitchoklad/passionsfrukt, lät ju såå gott. Trodde att hallonen eller passionen skulle bryta av och vara lite syrlig mot den söta chokladen men allt var bara sött och hallonen smakade knappt hallon. Annars var det inget fel på den. Men de gör ju väldigt fina tårtor så jag ska provsmaka någon annan, vet bara inte vilken! Men kladdkakebotten lät ju gott!!

Glader
  • åsissen

Vi provsmakade också från gylles och hade bland annat granat äpple och vit choklad vilket smakade betydligt mer än hallon och vit choklad tyckte vi så granat äpple och vit choklad ska vi köra på :)

• chani

Vi beställer oxå från Gylles. Vi kännde oxå att vissa smaker inte smakade särskilt mycket fast vi föll för mörk choklad och passionsfrukt. Den smakade jättebra och friskt vilket jag tror man behöver efter en bröllopsmiddag :)

Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?