• BlomAnna

Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?

Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?

• Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
  • BlomAnna
    S och F skrev 2011-08-25 22:43:24 följande:
    Haha, helomvändning minsann.. =) Tror att det kan bli kanonbra!
    Har inte varit på Folkets Hus där, men skulle inte tro att det är så himla stor skillnad, och man kan ju dekorera alla lokaler jättefint så jag tror absolut inte det spelar någon större roll.

En annan fråga: Kan man färga om typ "sidentyg" tror ni? Hittade världens sötaste lilla kuvertväska på rean, med blommor på. Blev hel-kär! Tyvärr är den ljust ljust rosa, helst skulle jag vilja ha den lila som är en av "våra" färger och ha den på bröllopet (annars använder jag väl den som partyväska). Men vet ni om det funkar?
    Oj då jag har visst inte varit inne här på ett tag

Jag kan fråga min svärmor (blivande) om det går. Hon  vet det mesta om tyg

Hur går det annars med planerandet? Här har det lite legat på is... Just nu planeras dotterns 1 års kalas för fullt istället
  • BlomAnna

Värst vad är var tyst

Tänkte höra om  någon av tänker åka till Polen för att inhandla alkohol eller om ni någon annan gåg gjort det och vet vad man kan räkna med för priser?

• EochM

Hej alla glada brudar!

Jag gifter mig också i Karlskrona 2012. I maj blir det bröllop i Galjonshallen och festen blir på Bubbetorps gård. Så spännande och SÅ mycket att planera!

Vad gäller alkohol i Polen har jag faktiskt inte hört något om, vi kommer åka till Tyskland och inhandla.

• fasit

Hej! Jag gifter mig också i Karlskrona 18 aug 2012:) Hur går det för er?

• EochM

Vad roligt fasit! Var gifter ni er?

Här planeras det för fullt, ska provsmaka maten, prova smoking och beställa ringar i veckan. Bröllopsklänningen kom innan jul, lite smått att fixa på den men är nöjd i det stora hela.

Hur går det för er andra på listan? 

• Mafriank

Hej! Jag ska också gifta mig i karlskrona till sommaren och blir lite småstressad när jag ser hur tidigt ute alla är! Själv är jag nyförlovad, och har bara hunnit med att boka kyrka och bubbetorps gård den 11 augusti. Allt annat måste fortfarande ordnas. Jag undrar särskilt om någon har bra tips för en fotograf, bortsett från tipsen jag läste om från skolorna. Vi bor inte i karlskrona så det blir nog svårt att hitta något den vägen. Sedan har jag alltid drömt om en klassisk tårta i många lager och vet inte riktigt var jag ska få tag på det. Har varit inne på gylles hemsida och tittat, men allt verkar vara på ställningar och det vill jag inte ha. Tips tas tacksamt emot!

• Jossen

Hej!

Vi ska inte gifta oss 2012, men någon gång och i karlskrona;) Grattis till alla er! Vad härligt!

Jag är lite nyfiken på om någon vet en lokal med runda bord?
    Var har ni köpt era ringar? Har ni tips på en bra smed i karlskrona?

Mafriank- Du kan säkert be de ordna den typen av tårta du vill ha! Annars känns det ju inte så bra på "service"fronten:)

• Mafriank

Jossen, vi har även preliminärbokat på Statt Hotel (det gör man genom Matkonsult). Där har de runda bord och det är väldigt fint, fast det blir ganska dyrt för man är då bunden till Matkonsults catering och alkoholmenyer. Sen beror det lite på hur många man är för det är en stor sal och de sa till oss att men behöver minst 5-6 bord (à 8 pers/bord) för att det inte ska kännas tomt i salen (det finns väl egentligen plats till 200). Annars läste jag att någon annan hade hyrt runda bord från Leijon event. Lycka till, du är i alla fall tidigt ute! :)

Jag är inte helt säker på att de kan göra tårtorna som man vill ha det, var även inne på Gylles i somras då min väninna skulle gifta sig och de sa att man fick välja mellan de tårtor som fanns i katalogen. 

• Jossen

Statt har jag själv jobbat på tidigare så det går bort. Inte för att jag tror att det är dåligt, men det är väl si sådär att vara på sitt gamla jobb tycker jag. Men det är ju nära till sviten (som är nyrenoverade och superfina,! Be om nyrenoverat om ni ska bo där:) )

Jag ska kolla runt lite bland folk angående bröllopstårtor, då det kanske är lättare när man känner folk härifrån! Om du vill?

• Mafriank
    Jo det förstår jag! Min syster letar också febrilt efter en lokal med runda bord (hon ska okcså gifta sig i Kna senare i år), så om hon får tag på något kan jag skriva om det här. 

Det vore kanon om du ville höra av dig om du hörde något om tårta! Jag kommer själv från Karlskorna men bor utomlands sedan länge så jag har inte så många kontakter kvar där. Helst vill jag ha med marsipan utanpå i olika mönster på de olika lagren. Glad
Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?