• BlomAnna

Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?

Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?

• Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
  • fasit

Minmamma hade frågat om tårtor på gylles. Desa att de bara kunde göra två våningar om de skulle stå direkt varandra. Ang lokal med runda bord så hr de runda bord på kolbodagården i Kalmar. Hade en kompis som gifte sig utanför Karlskrona och sen hade festen där.FINT ställe!! Lycka till alla!! Jag är på jakt efter en fotograf också..vi har inte bestämt om vi vill ha en "riktig" fotograf eller inte. Någopn medråd?

• K och S

Hej, vi ska också gifta oss i Karlskrona i år. I augusti är det dags. :)
    Än så länge har vi bokat kyrka och festlokal. Det blir Fredrikskyrkan och KFH:s festvåning.

• fasit

Jag letar eter frisör, smink och brudbukett till en billig peng. Några som har tips eller kontakter?? Jag tänkte också på om någon av er som gifter sig i Kna behöver hjålp med musik kan ni gärna kontakta mig och min blivande man om ni är intresserade av fiol, sång, piano. Tack för tips!

• 19maj2012

Hej!
    Jag gifter mig 17 Maj i Kristianopel! :) Är grymt stressad just nu!! Men jag hopppas det löser sig! :) Vi håller på att slipa på inbjudan........

• Lilique
    fasit skrev 2012-01-09 10:09:13 följande:
    Jag letar eter frisör, smink och brudbukett till en billig peng.
    Jag tipsar igen om frisör-/floristprogrammen! Finns massor med superduktiga tjejer (och killar för den delen) som gärna hjälper till för en billig peng. Hittade en jätteduktig tjej från florist som ska göra både min brudbukett, tärnans bukett och corsager till min blivande och hans bestman. Det kostar mig ingenting i jämförelse med om jag hade gått till en butik.
  • fasit

Hur kan man få kontakt med gymnasieelever eller går man via skolan?Kan de göra dettai aug??Det är ju precis när skolan börjar..

• Lilique

Antingen så går man via skolan eller så håller man utkik efter de utställningar/event som de olika programmen brukar delta i. De brukar annonseras via affischer över stan och så. Jag gick på ett event och hittade mina hårtjejer där. Såg hur de jobbade och gick helt enkelt fram och frågade dem när de var klarara haha.

Och du kan ju börja kolla nu till våren? De som går sista året (och därför inte går i skolan i augusti) gör sina yrkesprov och sånt, kransar, buketter osv. "Min" florist tog studenten förra sommaren (jag var tidigt ute) och jag såg direkt i stilen på hennes prov att  hon skulle förstå vad jag vill ha.

• K och S

Är det någon som vet om Wadring-Juvel är ett bra ställe? Behöver justera min ring en aning.

• Lilique
    K och S skrev 2012-01-12 17:44:13 följande:
    Är det någon som vet om Wadring-Juvel är ett bra ställe? Behöver justera min ring en aning.
    Personligen anser jag att Wadring är bäst i stan. Skulle anförtro honom med vad som helst. Köpte även min förlovningsring hos honom och när jag tappade ett par kilon behövde den också justeras. Han gjorde ett superbra arbete. Han gör typ allting själv, sätter stenar, justerar storlekar, graverar osv (till skillnad från andra butiker som skickar iväg smyckena).
Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?