• BlomAnna

Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?

Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?

• Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
  • drömmer

Hej! Jag ska inte gifta mig förrän våren 2013, men blev nyfiken på det med skolorna. Annonserar de ut sina utställningar eller hur får man veta det?
    Har gått mkt på frisörprogrammet och klippt mig så det kanske hade vart ngt att satsa på om man hittar en sistaårs-elev man är nöjd med .

• Lilique
    drömmer, ibland står det i tidningen, ibland på affischer uppsatta lite varstans. Exempelvis de stora tavlorna längs Ronnebygatan där det ofta finns info om konserter, teaterstycken eller andra event. Förra året delades det ut en massa flyers både ute på stan, i Affärshuset Kronan och på Wachtmeister Galleria.  Jag gick på stan rätt ofta, och jag kan i princip aldrig låta bli att ta emot ett papper på det viset för jag tror de blir ledsna haha. Så jag samlade på mig en hel del under en veckas tid xD
  • BlomAnna
    S och F skrev 2011-08-22 11:24:37 följande:
    Tänkte oxå säga att Kastellet är så himla fint, men hela Aspö är ju kanon så det kommer bli jättefint. Jag kommer inte själv från Karlskrona men min kille gör så jag får förlita mig lite på honom... Dessutom hade jag gärna haft min fest på Aspö (tycker dessutom att kyrkan där är sååå fin) men det kan bli lite problem då många av våra gäster vill hem framåt kvällen och samköra osv osv..

Har oxå kollat catering, vi ville 3-rätters men precis som er så har vi insett vilken enorm prisskillnad det är mellan det och buffe.

Bra Lilique att du har hittat frisör o florist till bra priser. Tyvärr känner jag inte så mkt folk här så "kompis-priser" blir svårt. Men jag har väl ett år på mig att hitta lite nya vänner - gärna dom som är frisörer, florister, fotografer, make-up artister osv.. =)

Det blir ju lite meckigt eftersom sista färjan går 23:30 om jag inte missminner mig men vi tror många kommer välja att bo kvar på Aspö då i stort sett alla gäster INTE kommer från Karlskrona

Det finns ju även sjötaxi som faktiskt inte blir så dyrt om man är några stycken som delar. Då kan man ställa bilen vid färjeläget på fastlandet och ta färjan ut och sen båttaxi hem.

Ja det är galen skillnad på buffé och 3 rätters...Dessutom kräver ju 3 rätters mer serverings personal etc.

Min tanke är att förrätten skall vara kall så att den kan ställas ut innan gästerna satt sig. Då sparar man nog lite tid och krångel för serveringspersonalen tänkte jag

Har lite funderingar på att strunta i dessert eftersom man ändå kommer äta tårta sen fast jag är en desert sucker så jag hoppar hellre över förrätten i så fall

• BlomAnna
    S och F skrev 2011-08-22 11:29:38 följande:
    BlomAnna - vi får ta och springa runt skolorna sen i vår och spionera efter talanger.. =)

Ja jag kanske får ta och åka ner till våren och göra det

• BlomAnna
    BlomAnna skrev 2011-08-22 13:36:50 följande:

Ja jag kanske får ta och åka ner till våren och göra det

så vi kan göra det ska det stå...är lite för snabb ibland
  • S och F
    BlomAnna skrev 2011-08-22 13:36:04 följande:

Det blir ju lite meckigt eftersom sista färjan går 23:30 om jag inte missminner mig men vi tror många kommer välja att bo kvar på Aspö då i stort sett alla gäster INTE kommer från Karlskrona

Det finns ju även sjötaxi som faktiskt inte blir så dyrt om man är några stycken som delar. Då kan man ställa bilen vid färjeläget på fastlandet och ta färjan ut och sen båttaxi hem.

Ja det är galen skillnad på buffé och 3 rätters...Dessutom kräver ju 3 rätters mer serverings personal etc.

Min tanke är att förrätten skall vara kall så att den kan ställas ut innan gästerna satt sig. Då sparar man nog lite tid och krångel för serveringspersonalen tänkte jag

Har lite funderingar på att strunta i dessert eftersom man ändå kommer äta tårta sen fast jag är en desert sucker så jag hoppar hellre över förrätten i så fall

Ja, det där med maten är skitsvårt! Egentligen vill man ju inte att ekonomin ska styra ens val men visst är det så i slutändan.. I alla fall för oss! Jag har alltid tyckt att buffe ser så rörigt ut när alla ska ta o sådär men vi är förmodligen inte så många så det hade kanske funkat i alla fall.
    Ni gifter ju er ungefär samtidigt som oss - hur långt i planeringen har ni kommit? Jag tycker jag kollar runt och runt men på nåt sätt känns det ändå så himla tidigt att boka. Jag vet att andra bokar mkt i tid men det känns så stort att göra det på nåt sätt.. =) Hur har ni gjort?
  • BlomAnna
    S och F skrev 2011-08-22 14:38:15 följande:
    Ja, det där med maten är skitsvårt! Egentligen vill man ju inte att ekonomin ska styra ens val men visst är det så i slutändan.. I alla fall för oss! Jag har alltid tyckt att buffe ser så rörigt ut när alla ska ta o sådär men vi är förmodligen inte så många så det hade kanske funkat i alla fall.
    Ni gifter ju er ungefär samtidigt som oss - hur långt i planeringen har ni kommit? Jag tycker jag kollar runt och runt men på nåt sätt känns det ändå så himla tidigt att boka. Jag vet att andra bokar mkt i tid men det känns så stort att göra det på nåt sätt.. =) Hur har ni gjort?

Vi har typ inte kommit nånstans Vi vet att vi ska gifta oss, att vi vill gifta oss på Aspö...thats it typ

Vi ahr inte bokat något än då vi fortfarande inte är helt säkra på vilken budget vi har att röra oss med, men det börjar ju bli dax att boka för att vara säker på att få det man vill

• BlomAnna
    S och F skrev 2011-08-22 14:38:15 följande:
    Töntigt kanske men jag vill inte stå och slaffsa upp mat från en buffé i min brudklänning. På min bröllopsdag vill jag bli serverad...
  • S och F
    BlomAnna skrev 2011-08-22 15:22:05 följande:
    Töntigt kanske men jag vill inte stå och slaffsa upp mat från en buffé i min brudklänning. På min bröllopsdag vill jag bli serverad...
    Haha, inte töntligt alls.. Typ så jag känner också. Kollade lite på det där "Fyra Bröllop" som gick på 4:an i våras och då konstaterade jag flera ggr att det såg skittöntligt ut när bruden och brudgummen själva var tvungna att gå o hämta sin mat.. SAMTIDIGT kan jag känna att jag inte har lust att lägga ut den mellanskillanden ekonomiskt, dessa val.. =)

Vi har som sagt inte heller bokat, känns så himla tidigt. Dessutom tycker min kille att jag är knäpp, han menar typ att man kan börja planera en månad innan. Fördelen med det är dock att jag än så länge får bestämma ganska mkt själv.. =) Tror att jag ska ta och lura ut honom på kyrk-sightseeing ikv, så han tror att han får bestämma någonting i alla fall.. =)
  • optikerGlaas

Hej, hej!

Här har ni ytterligare en Karlskronabrud 2012.

I maj nästa år ståndar bröllop för mig (och lite för min blivande make  ).

Cermonin (borgerligt bröllop) kommer hållas i galjons-hallen på Marinmuseet (gött att vara innomhus och slippa oroa sig för vädret), sedan transporteras gästerna med skärgårdsbåt ut till Dragsö där vi hyrt segelsällskapets villa till festen. Fördel med KSS är att det ej krävs serveringstillstånd samt att festen kan hålla på hur länge som helst  
    Vi hyr runda bord och stolsöverdrag av Lejion event, catering/serveringspersonal/bartender ifrån Matkonsult. Har som tur är en svärmor som är duktig med dekorationer/blommor. 
    Cupcakes och små-godis buffé istället för tårta, funderar seriöst på att ha hemkörningspizza som nattamat iställer för nån tråkig korv-mä-brö, och sist avsluta spektaklet med ett fyrverkeri innan vi drar oss tillbaka till hotell Siesta.
    Budgeten ligger på max 100 000:- för ca 65st gäster.

Några delar saknas fortfarande i planeringen, bla ett röjjigt band att ha på festen efter middagen. Alla tips emottages tacksamt!!! (Har kollat lite på Pär-Olaz Rocktrio och Tailfeathers).
    Är även på jakt efter en solist (gärna med pianokunskaper) som vill sjunga ett par låtar vid cermonin.
    Pliiiz let me know om ni känner nån som har en kompis som har en syster som är gift med nån som kan sjunga...typ  

Andra värdefulla tips och "aha-upplevelser" vid bröllopsplanerande är såklart oxå välkomna.

Svar på tråden Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?