Bröllop i Karlskrona 2012, någon mer?
Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?
Finns det någon mer som planerar bröllop i Karlskrona under nästa år som vill fljas åt och dela med sig av tips, tankar och ideér?
Hej! Jag ska inte gifta mig förrän våren 2013, men blev nyfiken på det med skolorna. Annonserar de ut sina utställningar eller hur får man veta det?
Har gått mkt på frisörprogrammet och klippt mig så det kanske hade vart ngt att satsa på om man hittar en sistaårs-elev man är nöjd med .
Det blir ju lite meckigt eftersom sista färjan går 23:30 om jag inte missminner mig men vi tror många kommer välja att bo kvar på Aspö då i stort sett alla gäster INTE kommer från Karlskrona
Det finns ju även sjötaxi som faktiskt inte blir så dyrt om man är några stycken som delar. Då kan man ställa bilen vid färjeläget på fastlandet och ta färjan ut och sen båttaxi hem.
Ja det är galen skillnad på buffé och 3 rätters...Dessutom kräver ju 3 rätters mer serverings personal etc.
Min tanke är att förrätten skall vara kall så att den kan ställas ut innan gästerna satt sig. Då sparar man nog lite tid och krångel för serveringspersonalen tänkte jag
Har lite funderingar på att strunta i dessert eftersom man ändå kommer äta tårta sen fast jag är en desert sucker så jag hoppar hellre över förrätten i så fall
Ja jag kanske får ta och åka ner till våren och göra det
Ja jag kanske får ta och åka ner till våren och göra det
Det blir ju lite meckigt eftersom sista färjan går 23:30 om jag inte missminner mig men vi tror många kommer välja att bo kvar på Aspö då i stort sett alla gäster INTE kommer från Karlskrona
Det finns ju även sjötaxi som faktiskt inte blir så dyrt om man är några stycken som delar. Då kan man ställa bilen vid färjeläget på fastlandet och ta färjan ut och sen båttaxi hem.
Ja det är galen skillnad på buffé och 3 rätters...Dessutom kräver ju 3 rätters mer serverings personal etc.
Min tanke är att förrätten skall vara kall så att den kan ställas ut innan gästerna satt sig. Då sparar man nog lite tid och krångel för serveringspersonalen tänkte jag
Har lite funderingar på att strunta i dessert eftersom man ändå kommer äta tårta sen fast jag är en desert sucker så jag hoppar hellre över förrätten i så fall
Vi har typ inte kommit nånstans Vi vet att vi ska gifta oss, att vi vill gifta oss på Aspö...thats it typ
Vi ahr inte bokat något än då vi fortfarande inte är helt säkra på vilken budget vi har att röra oss med, men det börjar ju bli dax att boka för att vara säker på att få det man vill
Hej, hej!
Här har ni ytterligare en Karlskronabrud 2012.
I maj nästa år ståndar bröllop för mig (och lite för min blivande make ).
Cermonin (borgerligt bröllop) kommer hållas i galjons-hallen på Marinmuseet (gött att vara innomhus och slippa oroa sig för vädret), sedan transporteras gästerna med skärgårdsbåt ut till Dragsö där vi hyrt segelsällskapets villa till festen. Fördel med KSS är att det ej krävs serveringstillstånd samt att festen kan hålla på hur länge som helst
Vi hyr runda bord och stolsöverdrag av Lejion event, catering/serveringspersonal/bartender ifrån Matkonsult. Har som tur är en svärmor som är duktig med dekorationer/blommor.
Cupcakes och små-godis buffé istället för tårta, funderar seriöst på att ha hemkörningspizza som nattamat iställer för nån tråkig korv-mä-brö, och sist avsluta spektaklet med ett fyrverkeri innan vi drar oss tillbaka till hotell Siesta.
Budgeten ligger på max 100 000:- för ca 65st gäster.
Några delar saknas fortfarande i planeringen, bla ett röjjigt band att ha på festen efter middagen. Alla tips emottages tacksamt!!! (Har kollat lite på Pär-Olaz Rocktrio och Tailfeathers).
Är även på jakt efter en solist (gärna med pianokunskaper) som vill sjunga ett par låtar vid cermonin.
Pliiiz let me know om ni känner nån som har en kompis som har en syster som är gift med nån som kan sjunga...typ
Andra värdefulla tips och "aha-upplevelser" vid bröllopsplanerande är såklart oxå välkomna.