• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • raring
    smultron 74 skrev 2011-10-19 13:12:48 följande:
    Aj då, hade faktiskt tänkt ta med en tjejkompis och åka till Göteborg för att prova lte och kolla runt men det kanske inte är läge då ...:( Man vill ju ha proffsig hjälp och trevligt bemötande annars får det vara!!
    jo absolut, men jag kanske bara hade otur. som sagt, jag var inte där särskilt länge
    fast jag tror att det kan vara bra att prova lite olika modeller för att få en uppfattning om vad man faktiskt passar i. det var en modell som jag gillade innan men som jag såg ut som en get i. det var ju bra att veta.
  • smultron 74

Oj då.... Ja , det är ju aldrig kul att se ut som en get! ;) Har fått för mig att den klänningen jag gillar bäst är kanon till mig men tänk OM jag då missar en annan som är superb..!! Det är ju dumt! :) Ska ta en helg här snart och åka på provtur! Typiskt att jag jobbar en massa helger nu.. Men den som väntar på något gott...

• bellalicious

Vad har missat nu vad ni har skrivit!

Vi fixade ESTA för någon veckan sedan och sen i november blir det att skicka in hindersprövnings korten.

Jag avskyr skor och "jackor" just nu.. Funderar på de här skorna http://www.melodyshoes.com.hk/product_detail.php?mpid=645cd33f5fef2a539edf85119425e9fdAJ88S

Vad tycker ni?

Vi betalade precis hela bröllopet... Nu blir det att leva på vatten och bröd de kommande månaderna ;)

• Stefanny

Hejsan! kikade in här och såg att många här planerar precis som vi ett bröllop i vegas i februari :)
    Vi har bokat resan, kapell, hotell sååå underbart!
    Vi ska bo på Mandalay bay och har bokat vigsel på Graceland chapell den 11 Februari!!
    Vi tar med våra två barn och reser först till Los Angeles och hälsar på min farbror!!
    Det ska bli så roligt!!!!

• smultron 74

Hej och välkommen till tråden Stefanny! Vad kul med fler som ska gifta sig i Vegas! Februari är ju den absolut mest populära måmaden här.. Bara jag som ska dit i maj! Hoppas givetvis på många härliga tips och berättelser efter att ni andra varit där! =) Så ni har allt bokat? Hur går det med klänning, skor, ring m.m Berätta gärna! Bella- toksnygga skor!

• Stefanny

Tack så mycket!
    Vi fick höra att Februari är mycket poppulärt speciellt 14e eftersom det är alla hjärtansdag.
    När vi bokade kapell och minister så la vi till tårta, brudbukett, blomma, fotografering och en limo tur.
    Klänning kollar jag för fullt efter, vill ha en enkel men fin. Skor är också något jag kollar efter hela tiden, vill ha fina skor men vill kunna "göra" vegas i dom :)
    Svärföräldrarna kommer passa barnen den kvällen så vi kan göra precis vad vi vill.
    Min syster som är frisör ska också med, hon går en brudkurs nu och kommer både sminka och fixa mitt hår.
    Det ska bli så roligt, vi har pratat om detta i flera år så det känns helt overkligt att det kommer bli av nu!!

• smultron 74

Hej igen! Ja, finns ju så mycket klänningar att välja på... Det är verkligen en djungel! Har du spanat i affärer eller mest på nätet? Staden där vi bor har riktigt taskigt utbud med bröllopskläder och det finns typ en affär... Vi håller ju vårt bröllop hemligt så det är något avslöjade att gå in där och prova och röja runt... Skall inviga en tjejkompis bara och hon ska få hänga med på provningstur till någon lite större stad med bättre utbud! Har ni många som skall följa med er till Vegas? Har ni stora eller små barn? Skönt med barnvakt så ni kan göra vad ni vill den kvällen!

• Stefanny

Hej! Ja visst finns det mycket att välja på som du säger en hel djungel :)
    Jag spanar mest på nätet, vi bor precis som du o en liten stad där alla känner alla (nästan iallafall) och det finns också bara en butik som har brudklänningar här.
    Jag ska iväg nästa helg och testa klänningar för fullt.
    Barnen är ganska små än vår största är 3,5 år och minstingen är 1,5 år så resan blir en utmaning men vi har all hjälp man kan önska sig och två ganska så lugna barn.
    Vi har släktingar i LA så vi kommer bo hemma hos dem förutom helgen i vegas, jag tror det kommer underlätta lite :
    Har ni barn? ska ni ta med dom isåfall?

• raring

Coola skor bella!! Bra att man kan välja klackhöjd också om du nu inte ville ha tokhöga. Välkommen till tråden Stefanny! februari är det för oss också och vi kommer ha med barnen som då kommer vara 4,5 och 7,5 år. Det ska bli sååååå kul! Lääängtar!

• smultron 74

Heej! Våra barn kommer i vår bli 5 år och 2 år och de kommer stanna hemma med mormor och med farmor och farfar, de delar på passningen. Ni alla har ju verkligen inte långt kvar nu... Spännande!

Svar på tråden Las Vegas