• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • raring

Här kommer en bild på skorna förresten! ÄLSKAR!!! Färgen på stenarna syns lite dåligt men är champagnefärgade.

Temperaturen i vegas i februari kan vara allt från 5-20 grader på dagtid (och svinkallt på nätterna), så ganska svårt att planera känner jag. Men eftersom det ska vara billigt att shoppa i vegas får man väl fynda lite varmare kläder vid behov

Stefanny, när skulle din klänning komma förresten? Nyfiken på hur den blev!
  • raring

Hallå, är ni kvar i tråden? Det är ju mindre än 6 veckor kvar nu!!! Längtar ihjäl mig! Vi förbereder allt möjligt nu: - Pimpat min brudväska - Valt fyra låtar till bröllopet och mixat om dom - Gjort klart Festprogrammet - Lämnat in ringarna på puts och gravyr - Gjort provsminkning och skrivit komihåglista - Köpt koftor och strumpbyxor till barnen - Gjort en "pre application" av wedding licens på city clerk office hemsida Vad grejar ni med? Undrar om jag glömt något viktigt!

• raring

Men vad konstigt. All formatering av texten försvann! Kanske beror det på att jag skriver på mobilen..

• smultron 74

Hejhej! Men hjälp vad du är på G! ;) vad blir det för låtar och vad har ni hittat på med dem? Kul med provsminkning, ett smakprov?? Pre-application? Oj, ska man göra sånt?? Ingen koll på det alls!? Vi ska beställa tid för att gå och kolla ringar snart! Svårt att få tid dit vi vill gå, tokpoppis butik/guldsmedja... Ska bli jättekul dock, har inte hittat exakt det vi vill ha på nätet men har lite olika uppslag som vi hoppas de kan "sy ihop" till oss! Annars så har jag nu bestämt mig för att Esprit-klänningen blir den jag gifter mig i!! Finally!!;) Skor och väska också klart! Blir nog att jag sminkar och gör hår själv, tror jag hellre lägger de pengarna på shopping.. =) Ja, texten blir ej snygg på mobilen, en enda lååång text... Hoppas ni orkar läsa ändå! Kram på er!

• smultron 74

Raring! Toksnygga skor glömde jag ju säga!!! Önskar jag inte vore såå lång så jag också kunde haft sån snygg klack!!

• smultron 74

Hade ju en fundering till... Hur tänker ni med övriga smycken? Armband, halsband mm? Fick själv ett toksnyggt halsband av min M2B i julklapp som är självskrivet (Efva Attling). Men örhängen och armband är jag osäker på..!

• Stefanny

Hej! vi har dator krasch och sjukdomsinvasion här hemma!!! Alla ligger i hög feber och hosta, men bättre att få det nu än om fyra veckor!!
    hur går det för er!
    Vi är snart gifta!!!
    Tiden går galet snabbt nu!! 

• bridetobe2013
    smultron 74 skrev 2011-11-30 14:12:42 följande:
    Heej! Är ju så kass på att detta med länkar... Men om du går in på www.bridaloutlet.se och kollar på brudklänningar så heter den "Lilian", kostar 1990:-. Tycker den är kanon, ska beställas i benvit! Ni alla har ju bara ca 2 månader kvar! Vi får vänta i 5 månader...... Avis.... Har nu två olika titanringar som jag väljer emellan: www.zelini.se , alliansringar titan... Och sen står det "Vacker alliansring". Tre diamanter och rätt robust. Och.. Www.titanringar.com, webshopen, Ringar, med diamanter, ringen heter Starlight princess och kolla på den med tre diamanter... Är lite krånglig, jag vet;) .Säg gärna vad du tycker! Har en förlovningsring i titan som är helt slät och 6 mm bred, sammetsmatt. Den kommer få bli lite smalare för den nya ska vara 4 mm... Fördel att kunna böja på fingret ;)

Går det att göra en titanring smalare?

Tycker personligen att titanringar.com ser bättre ut. Och är betydligt dyrare... Min förlovningsring är från Zelini.com och jag tycker inte den är så fin faktiskt. På bilderna är dom underbara men i verkligheten är denen besvikelse. Fast just den då kollat på är jätte fin. på kort i af...

1/6 2013
  • raring
    smultron 74 skrev 2012-01-08 11:03:16 följande:
    Hade ju en fundering till... Hur tänker ni med övriga smycken? Armband, halsband mm? Fick själv ett toksnyggt halsband av min M2B i julklapp som är självskrivet (Efva Attling). Men örhängen och armband är jag osäker på..!
    Jag kommer att ha små diamantörhängen (bara "pluppar") och ett "diamant"-armband, ett smalt som glittrar (köpte för 35 spänn hehe). Halsband skippar jag. Jag är ingen smyckesperson till vardags och klänningen kräver en del uppmärksamhet i sig själv så jag tror att jag riskerar att se ut lite julgran om jag går för hårt ut med annat pynt.

Jag tycker oftast att det är snyggast om man bara har 2 utav de 3 delarna (armband, örhänge, halsband) om det inte är så att man har en väldigt enkel klänning för då kan det fungera med hela kitet. Men det är en högst personlig åsikt
    Stefanny skrev 2012-01-10 18:20:15 följande:
    Hej! vi har dator krasch och sjukdomsinvasion här hemma!!! Alla ligger i hög feber och hosta, men bättre att få det nu än om fyra veckor!!
    hur går det för er!
    Vi är snart gifta!!!
    Tiden går galet snabbt nu!! 
    Krya på er!!! Vi har just rest oss från en omgång svinkoppor och halsfluss. Avslutar penicillinkuren imorgon. Nu ska jag vara frisk ett år. Minst.

En månad kvar nu!!! Wiii!

• smultron 74

Ojoj... så jobbigt med alla sjukdomar, hoppas ni blir friska snart!!

Ja, jag ska nog inte tokblinga mig heller. Några pärlörhängen och smalt silverarmband, förutom mitt halsband, lutar det åt nu!

Var hos min kompis igår och visade klänningen och hon hade ett par svarta snygga skor som passade ännu bättre till än mina. kruxet är bara att det är ett par cm högre klack, troligen blir jag för lång... Typiskt! Vi ska prova med mina och mannens skor på ikväll så får vi se om det funkar... Håller tummarna!!

Hur tänker ni med " Något nytt, något gammalt, något lånat och något blått"?

Svar på tråden Las Vegas