• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • smultron 74

Oj, så illa var bilden verkligen inte!! :) Ja, det blir nog en beställning av klänningen snart! Har kollat såå mycket på nätet på klänningar och kan inte hitta någon mer som jag gillar lika mycket! Den känns som "jag"!!

• raring

Hallå! dog tråden bara ut sådär??! Vad sägs om att väcka liv i den igen?

Jag sitter nu och klurar på vad mer man ska hitta på i vegas när man är där. Har ni bokat/tänkt boka några shower eller annat? Vad? Jag har köpt en guidebok och det finns ju alldeles för mycket att välja på. Förvirring!

• bellalicious

Gud vilken fin klänning raring! :)

Vi har inte bokat några shower eller så, inte än. Det finns som sagt så otroligt mycket att göra där. Har du hittat någon intressant show du skulle vilja gå på?

• smultron 74

Halloj! Kul att ni väckte tråden till liv igen!! Vi funderar också på shower mm... Vad är det för guidebok? En sådan vill jag införskaffa med en gång om den är bra!! Vi ska boka flygbiljetter nu i veckan så allt kommer nog kännas mer verkligt då :)

• raring

then boken vi köpte heter "the unofficial guide to las vegas" och har fått väldigt bra kritik (finns VÄLDIGT  många böcker om LV). Den är faktiskt bra. Lätt att hitta i och fylld med tips och trix, tex om hur man ska muta sig fram och hur man bör betala dricks och sån som vi svenskar är helt ovana vid. Det enda den inte alls behandlar är bröllop - men det är ju å andra sidan redan under kontroll. Jag rekommenderar boken. Dessutom lättare att hitta i än både lonely planet och rough guide som vi vanligtsvis brukar köpa.

en show vi funderar på är "tournament of kings" som vi tror kan vara kul även för små barn. Man sitter på läktare och äter 3-rätters middag med händerna samtidigt som man hejar på "sin" riddare i en helt galen strid (tornerspel). Har rykte om sig att vara ganska kul, men jag kan tänka mig att det också skulle kunna kännas lite tacky. Kanske handlar mest om inställning..

Sedan är showen "0" den som har fått bäst reviewer av allt som finns typ, så den funderar vi också på. Fast showerna är svindyra så vi kommer kanske bara välja en. Det finns ju så mycket att bränna pengar på 

• smultron 74

Heej!
    Den boken ska vi investera i!! Kanon med massa bra tips :)
    Tror båda showerna kan vara bra, svårt att välja! Kul för barnen dock med tornerspel...

Vi spanar fortfarande på flighter... Snart ska här bokas....

God natt!

• bellalicious

Hallå tjejer!

Hur går det för era bröllopsplaner? Här är det lite på is, vi sparar pengar och väntar ivrigt på att det ska bli februari :D

tänkte höra om ni vet något om att få hindersprövning på engelska? För visst behöver man det? Kan man be skatteverket om det eller måste man gå till en översättare?

• smultron 74

Hej! Det var ju en bra fråga... Har inte en aning men man kanske kan surfa runt lite här och kolla hur andra har gjort :)... Beställde Las Vegas Guide- boken, tokbra med alla tips och trix. Vi håller på och försöker välja hotell vi ska bo på. Det lutar just nu åt Vdara, men det har svängt många gånger de senaste veckorna så vi får se när det blir bokningsdags.. Flighterna måste bokas först känns det som! Hittat en ny klänning via en hemsida som jag vill ha. Kan beställas eller åka och provas i Malmö, krävs lite planering mm då vi har långt dit men det vore kul att känna på tyget och prova i affär innan man bestämmer sig... Hur gjorde ni med klänningarna, friska upp mitt minne är ni snälla!?

• raring
    bellalicious skrev 2011-10-09 15:24:54 följande:

Hallå tjejer!

Hur går det för era bröllopsplaner? Här är det lite på is, vi sparar pengar och väntar ivrigt på att det ska bli februari :D

tänkte höra om ni vet något om att få hindersprövning på engelska? För visst behöver man det? Kan man be skatteverket om det eller måste man gå till en översättare?

japp. hindersprövning på engelska kan ni få om ni skickar in formulär: SKV 7881 (en per person) sök på blankettnumret på www.skv.se

Vi har fyllt i lapparna och ska posta dem om en vecka  
  • raring
    smultron 74 skrev 2011-10-09 17:41:54 följande:
    Hej! Det var ju en bra fråga... Har inte en aning men man kanske kan surfa runt lite här och kolla hur andra har gjort :)... Beställde Las Vegas Guide- boken, tokbra med alla tips och trix. Vi håller på och försöker välja hotell vi ska bo på. Det lutar just nu åt Vdara, men det har svängt många gånger de senaste veckorna så vi får se när det blir bokningsdags.. Flighterna måste bokas först känns det som! Hittat en ny klänning via en hemsida som jag vill ha. Kan beställas eller åka och provas i Malmö, krävs lite planering mm då vi har långt dit men det vore kul att känna på tyget och prova i affär innan man bestämmer sig... Hur gjorde ni med klänningarna, friska upp mitt minne är ni snälla!?
    jag beställde klänningen från Kina på www.lightinthebox.com
    och så har jag köpt en underkjol därifrån också. ska  se om jag kan lägga upp en bättre bild snart den förra sög ju.

jag ska på bröllop i australien om två månader och har däremot tokpanik över vad jag ska ha på mig!!! Det är ju sommar där då och i affärerna här finns bara höstfärger
    Vet ni vad som gäller när dress code för kvinnor är "coctail dress"? är det knälångt eller kortare kläning som gäller?

Svar på tråden Las Vegas