raring skrev 2011-11-07 11:16:00 följande:
skönt att ha en syster som kan fixa! låter toppen
jo, jag har också haft en tanke på att komma iform. Skulle vilja gå ner kanske 4-5 kilo max men framförallt bli lite starkare i rygg och axlar. Och få lite fastare armar kanske. När vi köpte vårt hus för ett par år sedan så fick vi med en motionscykel. Den har jag nu dammat av lite och använt tre ggr. Har känts bra, men jag har samtidigt varit förkyld mer eller mindre konstant i ett halvår, så har inte kunnat träna. Nu börjar jag tro att jag har någon brist som gör att mitt imunförsvar är i botten. Jag tror att jag har fått för lite ljus i år då jag har jobbat i ett rum utan fönster senaste halvåret. Så denna veckan har jag börjat äta extra D-vitamin. Hoppas på att det kommer att göra susen så att jag kanske kan träna 2-3ggr per vecka istället för 2-3ggr per år
En kollega som håller på att sadla om till fotograf fotade mig i ett par timmar härom dagen. Det var väldigt ovant, obekvämt men nyttigt. Man lär sig i vilka vinklar man ska hålla sina tentakler för att se bra ut. Det är lätt att man inte tänker på händer eller annat och så kan en jättefin bild se ganska konstig ut. Jag såg också att jag ser ganska smal ut på bild (smalare än jag känner mig) men jag har inte jättebra hållning, och då ansträngde jag mig ändå. Så jag vet vad du menar med bättre hållning. Lite muskler här och där hade inte varit fel
Vad roligt att bli fotad så!! Och perfekt inför bröllopet! då Vill man ju gärna vara fin på bilderna :)
Vi har varit och valt ut ringar idag och gravering så allt beräknas vara klart till på torsdag!
Vi valde att skriva
Las Vegas 11/2-2012 eftersom våra namn står i Förlovningsringen.
Jag kan precis som du tänka mig att gå ner max fem kilo, och få lite muskler på plats.
Jag är handläggare och sitter ner hela dagarna så kan inte påstå att min hållning är någe vidare alls, men med lite träning så ska nog det gå att ordna!
Vi började ikväll att hela familjen stå framför Datorn och träna till någon workout DVD, även minstingen stod och rörde sig åt alla håll och kanter ;)
Jag tror ofta att det är så som du skriver att man ser smalare ut än man känner sig :) Jag är säker på att vi blir fina även om vi inte går ner något eller hinner med träning!!!
Det börjar närma sig nu :)