• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • Stefanny

Jag smög in i butiken med brudkänningar idag och såg en som jag verkligen gillade, vill ju inte att den ska vara allt för komplicerad och gärna utan släp så man kan röra sig fritt och denna var verkligen perfekt, men var lite för feg för att fråga om jag fick testa den.

Vad roligt att ni också gifter er i februari raring!! har ni bokat allt också?
    Ser barnen fram emot det?
    Min treåring pratar mycket om det och verkar tycka att det ska bli jätte roligt.
    Det som oroar mig mest just nu är flygresan med sonen, han är väldigt "rörlig" vill testa och se på allt så en 13 timmars flygning blir en utmaning.

Smultron: förstår verkligen att ni lämnar barnen, vi hade gjort det också om det inte var för att våra barnvakter erbjöd sig att följa med och vara barnvakt på plats :)

Nej nu är det inte långt kvar!! vi har börjat räkna ned!!

• bellalicious

Välkommen Stefanny! Vi ska också gifta oss i Februari , den 24:e. Jag och raring ska gifta oss i samma kapell dessutom :)Vi har inga barn men tar med oss min bästa vän och syster

Raring, har mailat dem och fråga hur mycket skorna kosta, med frakt 529 kr. Inte alls så tokigt. Jätte bra att man fick bestämma klackhöjd själv ja :D

Längtar något så galet nu:D 4 månader kvar sedan åker vi!

• Stefanny

Vad roligt att ni har valt samma kapell, vilket har ni valt och vilket hotell skall ni bo på?
    Har ni bokat allt?
    Har ni köpt ringar och sånt redan eller väntar ni med det?

Är det bara jag som känner att tiden går långsamt?
    jag funderar lite på hinderprövning, namnbyte och allt vi har skrivit ut papprena men när behöver man skicka dom?
    Vill ju inte byta namn innan bröllopet.
    Och är det något mer man behöver tänka på härifrån?

Blev lite förvånad när jag av en slump fick höra om inresetillståndet som krävs för att ens komma in i USA, det hade lätt kunnat missats från min sida :)
    Hela familjen fick sina pass idag iallafall så nu var ännu en sak ur världen!

• bellalicious

Little chapel of flowers heter kapellet :) Vi ska bo på Circus circus hotellet

Allt är bokat och betalt - förutom Grand canyon helikopt turen. Alla ringar är köpte eller..jag funderar på att köpa en ny ring till min fästman, en sådan som inte kan bli repig då han är elektriker och han ring redan är repig :) Såg några snygga på nätet.

Har ni bokat och köpt allt?

Du är inte ensam om att känna att tiden går långsamt, min kille och de som föjer med oss gnäller varje dag om att det är så långt till februari :) Men jag tror att tiden kommer att gå fort med jul och nyår runt hörnet :)

Bra fråga, vi har också krivit ut hinderprövnings papprerna men när bör man skicka dem?
    Hur lång tid tar det att få tillbaka dem?

• Stefanny

typiskt, skrev massor och allt försvann :(

Iallafall så skrev jag att vi också har kollat på little chapel of flowers, det ser jätte fint ut!!
    Vad mysigt med helikoptertur!!!

Jag var i Lasvegas för några år sedan och gick då in på circus circus, det lilla jag kunde se såg jätte mysigt ut vad jag kan minnas!! fast alla hotell där är verkligen fina så vad man än väljer så tror jag det blir bra!!

Vi har inte köpt ringar eller "kläder" än, försöker hålla ner på kostnaderna lite vilket gör valet av ring svårt, vigselringar ligger ju ganska högt i pris.

Vi har däremot bokat Graceland chapel utan Elvis som oftast brukar viga i det kapellet.
    vi har fått tid, brudbukett, blomma, tårta, fotografering och limo till den 11 februari.

Ja man får nästan ringa och kolla med någon som vet.
    Jag oroar mig lite över namnbytet också, tänk om det ändras i datorsystem och sånt och gör att våra pass inte stämmer in på hemresan?

• raring
    Stefanny skrev 2011-10-25 20:28:42 följande:
    Ja man får nästan ringa och kolla med någon som vet.
    Jag oroar mig lite över namnbytet också, tänk om det ändras i datorsystem och sånt och gör att våra pass inte stämmer in på hemresan?
    du behöver inte på minsta sätt oroa dig för namnbytet. när du skickar in hindersprövninven så skickar du in ansökan för namnbyte samtidigt, mina papper är redan klara - det tog mindre än en vecka (en sk "wedding license" har då utfärdats) Sedan åker ni iväg till vegas och gifter er i godan ro. Prällen i kapellet skriver under er wedding license. Men legalt är ni inte gifta (eller namnbytta) i sverige förrän ni har kommit hem, skickat in wedding license och detta har tröstat igenom skatteverkets system. Först DÅ uppdateras registrena enligt din ansökan och du blir namnbytt. Detta kan enligt rykten ta ganska  lång tid dessutom. 

Namnbytet sker i samband med vigseln och eftersom de i sverige inte vet när vigseln ägde rum förrän efter ni har kommit hem så är det helt lugnt att använda ditt vanliga pass osv. inga system i något land känner till detta förrän lappen är inskickad. Du kan inte beställa nytt pass förrän du har fått bekräftelsen från skatteverket att du numera är gift och att du har ett nytt efternamn, och detta kan som sagt ta tid.

ingen anledning till oro med andra ord!
    Hoppas att det blev klarare  
  • raring
    bellalicious skrev 2011-10-25 09:15:22 följande:

Alla ringar är köpte eller..jag funderar på att köpa en ny ring till min fästman, en sådan som inte kan bli repig då han är elektriker och han ring redan är repig :) Såg några snygga på nätet.

Låter spännande med en ring som inte kan bli repig. Vad är den gjord i för material då? *nyfiken*
  • smultron 74

Stefanny: Vi skall bo Vdara Hotel och gifta oss på en helikoptertur över Las Vegas på kvällstid! Ska bli så häftigt!

Klänning och ringar står nu på tur att fixas, vet redan vad jag vill ha men väntar lite att beställa...

Titanringar brukar inte bli så repiga!!

• Stefanny

Tack raring en mindre sak att tänka på iallafall :)

Får man vara lite nyfiken och fråga vad ni tänker er för klänningar? långa, korta, vita?
    Själv vill jag ha en riktig brudklänning i lite enklare modell utan släp, men ändå lång.
    Jag skulle gärna vilja ha något mönster eller band i annan färg som bryter det vita lite.

smultron:Helikopter bröllop låter underbart, själv är jag riktigt flygrädd så bara flygresan till USA blir en utmaning för mig, men det är bara att bita ihop och ta sig igenom det, det är ju värt lite ångest för att göra detta!!

Ligger Vdara på stripen?

Vi ska bo på Mandalay Bay, det har jag nog skrivit :)

• raring

Stefanny; Jag ska också ha en "riktig brudklänning". Bild syns på sidan 17 i tråden. Min klänning har inget släp och man kunde välja midjebandet i vilken färg man ville, men då min blombukett och min man kommer att vara tillräckligt färgstarka, plus att jag tänkte ha färgade skor (lila eller cerise tror jag) så fick det bli vitt band ändå. Men jag är nöjd.

Smultron, hur gick det med klänningsprovandet? Har du bestämt dig ännu? Du har ju iofs rätt mycket tid på dig fortfarande Har du helt lagt ner den där vila-klänningen?

Har ni funderat på hår och make-up då? Jag lutar mot att jag gör det själv tror jag, men har inte riktigt bestämt mig. Håller på och över smink här hemma emellanåt, letar efter det perfekta läppstiftet och försöker ta hand om min hud på bästa sätt för att förbereda. Håret känns lite jobbigare faktiskt. Helst skulle jag vilja ha s.k. fingerwaves, men det verkar ganska komplicerat att göra. Så här nånting:

Svar på tråden Las Vegas