• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • bellalicious

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka - behövde en paus ifrån internet ett par dagar. Studerar på distans så det blir så lätt att jag fastnar vid datorn istället för att göra det jag borde göra :)

Smultron - går det inte att beställa vila klänningen, prova den hemma och sedan skicka tillbaka den? :)

Jag har låst fast mig på vad jag ska ha över bröllopsklänningen, en borelo? en kofta? en jacka? känns som en tuff jacka vore snyggt. Borelo känns inte som mig riktigt.. Gaaah jag blir tokig :D

• raring
    smultron 74 skrev 2011-09-02 12:51:40 följande:

Superfina uppsättningar¨på hår! Jag har samma nordiska "fjös-hår"! Inte lätt med frisyrer och uppsättningar... Men jag funderar på att anlita någon i LV att fixa frillan, hur vet man vem man ska välja bara??

När det gäller efternamnet så kommer jag ta min älsklings namn, som också våra barn (4 1/2 och 1 1/2 år) heter. Han har ett ovanligt efternamn men mitt är det bara 5 personer som heter men jag är inte så väldigt förtjust i mitt efternamn så jag byter gärna!! 

Ang hår och smink i LV så har jag läst en del om att "glamsquad" skall vara bra. Jag har inte hört om någon annan iofs, men glamsquad har nämnts säker 10 ggr i andra trådar. Då speciellet en kille som heter James.
    Jag tror att det är glamsquad man hamnar hos om man köper hår+smink av chapel of the flowers också, så de är nog rätt stora. Dock så verkar det inte vara någon salong man går till då, utan en person kommer till digg hotellrum och fixar dig där. Jag funderar lite på det jag med, men hoppas fortfarande på att syrran ska kunna fixa mig istället. Vi ska provfixa nån dag så får vi se hur det går...

Kul att du också har barn! Ska inte de följa med till Vegas alltså? Hur länge ska ni vara borta?
  • raring
    bellalicious skrev 2011-09-05 06:52:57 följande:

Jag har låst fast mig på vad jag ska ha över bröllopsklänningen, en borelo? en kofta? en jacka? känns som en tuff jacka vore snyggt. Borelo känns inte som mig riktigt.. Gaaah jag blir tokig :D

en jacka kan nog funka bra! om du väler en kul modell som inte är typ vit satin så kan du ju säkert använda den efteråt också. Annars är nog en kofta bra också. Bolero passar kanske bättre till långklänningar, vet inte riktigt?

någon ny progress i skojakten?
  • bellalicious
    raring skrev 2011-09-05 12:20:56 följande:
    en jacka kan nog funka bra! om du väler en kul modell som inte är typ vit satin så kan du ju säkert använda den efteråt också. Annars är nog en kofta bra också. Bolero passar kanske bättre till långklänningar, vet inte riktigt?

någon ny progress i skojakten?
    Tror också att en jacka passar bättre till klänningen och jag kommer att trivas bättre i det :)

Skojakten.. nej ingen framgår än inte, tyvärr men försöker att släppa tanken om att hitta skor just nu och hoppas med det att jag snublar över de perfekta skorna ;)

Har du fått din klänning än?
  • raring
    bellalicious skrev 2011-09-05 12:30:32 följande:
    Tror också att en jacka passar bättre till klänningen och jag kommer att trivas bättre i det :)

Skojakten.. nej ingen framgår än inte, tyvärr men försöker att släppa tanken om att hitta skor just nu och hoppas med det att jag snublar över de perfekta skorna ;)

Har du fått din klänning än?
    nä, men den befinner sig i europa. den ska komma i denna veckan, nervöööööös!!
  • bellalicious
    raring skrev 2011-09-05 12:17:05 följande:
    Ang hår och smink i LV så har jag läst en del om att "glamsquad" skall vara bra. Jag har inte hört om någon annan iofs, men glamsquad har nämnts säker 10 ggr i andra trådar. Då speciellet en kille som heter James.
    Jag tror att det är glamsquad man hamnar hos om man köper hår+smink av chapel of the flowers också, så de är nog rätt stora. Dock så verkar det inte vara någon salong man går till då, utan en person kommer till digg hotellrum och fixar dig där. Jag funderar lite på det jag med, men hoppas fortfarande på att syrran ska kunna fixa mig istället. Vi ska provfixa nån dag så får vi se hur det går...

Kul att du också har barn! Ska inte de följa med till Vegas alltså? Hur länge ska ni vara borta?
    Jag har för mig att man kan välja om man vill åka till salongen eller om en person ska komma till hotellrummet. Beror kanske på vilket "paket" man tar. Jag tog hair and airbrush make up :)
  • smultron 74

Hej tjejer!
    Hade inte tänkt anlita någon annan att fixa hår och make-up,  men nu blir jag allt lite sugen... Ska kolla upp detta!

Våra barn kommer inte att åka med till Vegas, lite tråkigt att inte ha med dem på vår stora dag men det känns ändå ok att det bara är vi som gör vår egen grej! De ska vara hos våra föräldrar under tiden vi är borta, i 7 dagar ska vi vara hemifrån!

raring- kul att din klänning kommer snart!!!

Åh... måste jobba vidare...

• raring

nu kom klänningen!! Den är fin och välsydd, men jag behöver köpa till underkjol med ring för att jag ska kunna gå i den tror jag, plus att jag nog ska byta bandet i midjan, det var inte så snyggt som jag hade tänkt mig. Men SÅÅÅÅÅÅ kul att prova klänningen! Blev helt nervös ohc pirrig igår Lääääängtar!
  • smultron 74

Såå fint!! Verkligen jättesnygg! Varför är du ej nöjd med bandet? Vi var på bröllop i somras där bruden hade ett svart band liknande det du har på dig på bilden, det var snyggt att bryta av med en annan färg. Tror jag ska beställa "min" klänning från Vila, rädd att den tar slut... Svårt med storleken bara..! Får väl kolla deras måttguide och mäta mig och hoppas på det bästa ;)

• raring
    smultron 74 skrev 2011-09-07 19:43:57 följande:
    Såå fint!! Verkligen jättesnygg! Varför är du ej nöjd med bandet? Vi var på bröllop i somras där bruden hade ett svart band liknande det du har på dig på bilden, det var snyggt att bryta av med en annan färg. Tror jag ska beställa "min" klänning från Vila, rädd att den tar slut... Svårt med storleken bara..! Får väl kolla deras måttguide och mäta mig och hoppas på det bästa ;)
    Tack!!

Ser nu att klänningen sitter på sned och är lite till tilltufsad och att jag ser helt tjurig ut. Sammantaget en fantastisk bild... Så särskilt tack för komplimangen haha.

Det jag inte gillade med bandet var att det är kanske lite för gräddvitt i jämförelse med klänningen. Det ser nästan lite smutsigt ut, alternativt gör det klänningen lite blåaktig. Får fundera ett slag...

Jo, du borde nog köpa vila-klänningen. speciellt med tanke på att det är ett tag kvar. Kollektionerna byts väl ca 3-4ggr per år hos de flesta märken?
Svar på tråden Las Vegas