• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • bellalicious

Hur har du tänkt med musik? Ska ni ha traditionell bröllops musik (eller vad man ska kalla det) eller ska ni ta med en egen CD med egen musik?

• raring
    bellalicious skrev 2011-08-31 07:46:55 följande:

Hur har du tänkt med musik? Ska ni ha traditionell bröllops musik (eller vad man ska kalla det) eller ska ni ta med en egen CD med egen musik?

vi är nog inne på att ta med en egen CD. Jag har hört att det man annars får är Mendelssons (du vet den där klassiska amerikanska film-ingångslåten). Och den är ju fin, men känns inte helt rätt för oss. Vi vill gära tvätta bort lite "kyrkkänsla" och vi kommer även välja att ha en borgerlig vigsel (dvs prällen pratar om relationer istället för gud) eftersom vi inte är troende.

Så nu får man ju leta musik i 100 år då. Lär väl ta ett tag innan man hittar rätt. FUnderar till exempel på att ingången och utgången är 45 sekunders musik innan den stoppas och då gäller det ju att man får in det man vill ha på 45 sekunder...

Vad ska ni ha?
  • raring

kan nämna att förra gången jag gifte mig gick vi in till den här:

">

Helt fantastisk!!

och ut till den här:

">

(fast vi hade den instumentalt på flygel)

Bägge är helt grymma, fast nu är de ju förbrukade för min del men kanske ett tips till dig?

Nu har jag ingen aning, men jag skulle vilja ha in "Hallelujah" (Leonard Cohen) instrumentalt någonstans. Fast det blir kanske till unity candle ceremony då..

• bellalicious
    raring skrev 2011-08-31 08:59:07 följande:
    kan nämna att förra gången jag gifte mig gick vi in till den här:

">

" target="_blank">

Helt fantastisk!!

och ut till den här:

">

" target="_blank">

(fast vi hade den instumentalt på flygel)

Bägge är helt grymma, fast nu är de ju förbrukade för min del men kanske ett tips till dig?

Nu har jag ingen aning, men jag skulle vilja ha in "Hallelujah" (Leonard Cohen) instrumentalt någonstans. Fast det blir kanske till unity candle ceremony då..

Jätte bra tips! Älska första klippet du skicka..Ska definift ta upp det med min kille. Den ända låt vi har kommit på so far är Cascada - Everytime we touch (den lugna verisonen) då det är våran låt men jag hde inte ens tänkt på att man borde ha en otextad låt när man går in..

Kanske kan köra everytime we touch under unity candle cermony.. Tycker absolut att du ska ta halleluljah då. Den är fantastiskt fin den låten :)

Förresten, vilken kapell ska ni gifta er i?

• raring
    bellalicious skrev 2011-08-31 09:19:07 följande:

Jätte bra tips! Älska första klippet du skicka..Ska definift ta upp det med min kille. Den ända låt vi har kommit på so far är Cascada - Everytime we touch (den lugna verisonen) då det är våran låt men jag hde inte ens tänkt på att man borde ha en otextad låt när man går in..

Kanske kan köra everytime we touch under unity candle cermony.. Tycker absolut att du ska ta halleluljah då. Den är fantastiskt fin den låten :)

Förresten, vilken kapell ska ni gifta er i?

every time we touch är fin!! bra val! Den kan nog funka instumentalt till ingång också. Sök på youtube och instrumental eller karaoke så hittar man oftast massor av instumentala versioner

Denna funderar jag på lite
    ">

cool med mycket glad-energi speciellt med stråkarna som kommer i andra refrängen. fast som utgångslåt då. så kan man skutta ut om man vill haha! 

vi ska vara i magnolia chapel, samma som ni va?
  • bellalicious
    raring skrev 2011-08-31 09:38:04 följande:
    every time we touch är fin!! bra val! Den kan nog funka instumentalt till ingång också. Sök på youtube och instrumental eller karaoke så hittar man oftast massor av instumentala versioner

Denna funderar jag på lite
    ">

" target="_blank">

cool med mycket glad-energi speciellt med stråkarna som kommer i andra refrängen. fast som utgångslåt då. så kan man skutta ut om man vill haha!

vi ska vara i magnolia chapel, samma som ni va?

Wow vilken energi låt. Haha Det vore något, att skutta ut :D Gör't! Smådansa ut liksom

Vi ska också vara i det kapellet, det var det finaste och mysigaste tyckte jag :) Gud..jag kommer ihåg när vi kollade in andra kapell på nätet och deras små kapell såg så otroligt.. ja fula ut! Tjocka tyger på väggarna och nej usch! :)

• raring

Så här står det på kapellets hemsida. det verkar som att man ska välja 4 låtar med andra ord... Sedan får man ju kolla på hur låtarna är de första 30-45 sekundrarna - många har ju knappt börjat då. Eller så får man väl kanske mixa om musiken hemma så att man får den snutten ur låtarna som man helst vill ha. Knöligt.

Chapel of the Flowers welcomes you to bring your own music to personalize your wedding. If you do choose to bring your own music, please make sure to have the songs in order of how you would like them played, and on a separate iPod playlist or on a burned CD. Please note that each selection will play for approximately 30-45 seconds, and our Audio/Video tech will fade each song in and out accordingly. Following are the times music will be played throughout your ceremony:

Bridal Party processional Bride’s grand entrance as she walks down the aisle Unity Candle ceremony (this is for indoor ceremonies only and instrumentals is recommended) Bride and Groom’s exit as Husband and Wife!
    Alternatively, you can book an organist, guitarist, harpist, or violinist to play live music for your ceremony.

Jag håller med om att magnolia var klart finast. Alla dessa tunga draperier och allt ryschpysch får en lätt illamående...
  • bellalicious
    raring skrev 2011-08-31 10:32:45 följande:
    Så här står det på kapellets hemsida. det verkar som att man ska välja 4 låtar med andra ord... Sedan får man ju kolla på hur låtarna är de första 30-45 sekundrarna - många har ju knappt börjat då. Eller så får man väl kanske mixa om musiken hemma så att man får den snutten ur låtarna som man helst vill ha. Knöligt.

Chapel of the Flowers welcomes you to bring your own music to personalize your wedding. If you do choose to bring your own music, please make sure to have the songs in order of how you would like them played, and on a separate iPod playlist or on a burned CD. Please note that each selection will play for approximately 30-45 seconds, and our Audio/Video tech will fade each song in and out accordingly. Following are the times music will be played throughout your ceremony:

Bridal Party processional Bride’s grand entrance as she walks down the aisle Unity Candle ceremony (this is for indoor ceremonies only and instrumentals is recommended) Bride and Groom’s exit as Husband and Wife! Alternatively, you can book an organist, guitarist, harpist, or violinist to play live music for your ceremony.

Jag håller med om att magnolia var klart finast. Alla dessa tunga draperier och allt ryschpysch får en lätt illamåeOjnde...

Oj, Fyra låtar.. Då är det bäst att man börjar fundera ut några bra :) Förhoppningsvis så hittar man karaoke versioner på låtarna man väljer

• bellalicious

Älskar de här skorna men de är alldels för höga men det är något sådant jag tänkt mig :)
  • raring
    bellalicious skrev 2011-08-31 12:48:51 följande:

Älskar de här skorna men de är alldels för höga men det är något sådant jag tänkt mig :)

cooola! och jättehöga

men om din kille har platåskor eller träskor eller nåt så kanske det kan funka haha. han får väl offra sig lite för laget... hihi
Svar på tråden Las Vegas