• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • raring

Nu har vi bestämt oss till slut. Vi (mest jag) fegade ur ang Valley of Fire och nu valde vi Chapel of the Flowers i alla fall. Det känns bra att vi har bestämt oss och att ett datum och tid är reserverat! Sedan får man ju lite mer tid att fundera kring vad vi vill ha för foto osv.

Bella - vem fick ni som wedding planner? Jag hade ju mailat några ggr med en person men när jag registrerade  på nätet fick vi tilldelat en annan. Men jag ska kolla om vi kan fortsätta med den första.

• raring
    smultron 74 skrev 2011-08-23 18:39:25 följande:
    Jättefina ringar och väldigt fin id'e att sätta in en sten för varje år!
    Har ni  bestämt er än? Några bildförslag?
  • bellalicious
    raring skrev 2011-08-23 20:36:28 följande:

Nu har vi bestämt oss till slut. Vi (mest jag) fegade ur ang Valley of Fire och nu valde vi Chapel of the Flowers i alla fall. Det känns bra att vi har bestämt oss och att ett datum och tid är reserverat! Sedan får man ju lite mer tid att fundera kring vad vi vill ha för foto osv.

Bella - vem fick ni som wedding planner? Jag hade ju mailat några ggr med en person men när jag registrerade på nätet fick vi tilldelat en annan. Men jag ska kolla om vi kan fortsätta med den första.

Robin heter hon. Det borde ju inte vara några problem alls att ni fortsätter med den ni haft kontakt med först:)
  • raring
    bellalicious skrev 2011-08-24 07:07:48 följande:
    Robin heter hon. Det borde ju inte vara några problem alls att ni fortsätter med den ni haft kontakt med först:)
    Det var Robin vi hade först, men nu har vi en annan som heter LaKisha.
     Hon berättade nu om "fotoerbjudandet", är det detta ni har fått?

Om man köper Tulip just nu så får man 2 fotografer istället för 1. Men som jag tolkade hennes beskrivning så innebär det att om man köper CD:n så får man bara den ena fotografens bilder och måste betala $200 för den andra CDn från fotograf nummer 2. Om detta är korrekt (jag har kontrollfrågat och väntar på svar nu) så är det ju inte något vidare erbjudande tycker jag.

Vilken setup har ni fått?
  • bellalicious
    raring skrev 2011-08-24 11:15:20 följande:
    Det var Robin vi hade först, men nu har vi en annan som heter LaKisha.
    Hon berättade nu om "fotoerbjudandet", är det detta ni har fått?

Om man köper Tulip just nu så får man 2 fotografer istället för 1. Men som jag tolkade hennes beskrivning så innebär det att om man köper CD:n så får man bara den ena fotografens bilder och måste betala $200 för den andra CDn från fotograf nummer 2. Om detta är korrekt (jag har kontrollfrågat och väntar på svar nu) så är det ju inte något vidare erbjudande tycker jag.

Vilken setup har ni fått?

Det är den setup:en vi också fick. Den andra skivan kostar egentligen 595 dollar.. De vill bara åt ens pengar men vi kände att skit samma, vi tar det - på så sätt får vi alla bilder och slipper ångra oss efteråt :)

Men det är väldigt fult att man bara får ena fotografens bilder..

• smultron 74

Heej!
    Har kollat en del på olika sidor på nätet med titanringar, får återkomma med bild eller länk imorgon. (Jobbar nu...)

• raring

Tjoho! Nu är bröllopsmiddagen bokad!! Sköööönt att ha alla bokningar klara!

Vi upptäckte att chapel of the flowers hade bra priser på bröllopsmiddagen på flera fina restauranger (off site) och faktiskt låg bättre i pris än allt annat vi tittat på själva! Hade inte ens brytt mig om att kolla där eftersom det mesta andra är såpass dyrt hos dem, men inte detta alltså.

Hur har det gått för er? Hittade ni något kul i restaurangväg eller skulle ni improvisera när ni är på plats? Vi gifter oss på valentines day (upptäckte vi Förvånad, hade inte en tanke på det när vi valde datum...) och då är dels allt mycket dyrare, dels är mer uppbokat.  Men nu kan vi alltså andas ut 

• bellalicious
    raring skrev 2011-08-26 16:15:01 följande:
    Tjoho! Nu är bröllopsmiddagen bokad!! Sköööönt att ha alla bokningar klara!

Vi upptäckte att chapel of the flowers hade bra priser på bröllopsmiddagen på flera fina restauranger (off site) och faktiskt låg bättre i pris än allt annat vi tittat på själva! Hade inte ens brytt mig om att kolla där eftersom det mesta andra är såpass dyrt hos dem, men inte detta alltså.

Hur har det gått för er? Hittade ni något kul i restaurangväg eller skulle ni improvisera när ni är på plats? Vi gifter oss på valentines day (upptäckte vi Förvånad, hade inte en tanke på det när vi valde datum...) och då är dels allt mycket dyrare, dels är mer uppbokat. Men nu kan vi alltså andas ut
    Gratulerar :D Nu kan du andas ut med andra ord?

Vi har inte kikat på resturanger än men det ska ta tags i snart. Bokar nog hotell den kommande veckan.
    Trist att det ska vara mycket dyrare bara för att det är valentines day, allt för att de ska tjäna pengar ;)

Fick du byta wedding planner förresten?
  • raring
    bellalicious skrev 2011-08-27 15:03:14 följande:
    Gratulerar :D Nu kan du andas ut med andra ord?

Vi har inte kikat på resturanger än men det ska ta tags i snart. Bokar nog hotell den kommande veckan.
    Trist att det ska vara mycket dyrare bara för att det är valentines day, allt för att de ska tjäna pengar ;)

Fick du byta wedding planner förresten?
    nix, jag frågade om det gick bra att byta, men den frågan ignorerades... Jag antar att den vi har gör sitt jobb, men hon skriver så flummigt att man måste läsa 18 ggr för att förstå vad hon menar. Omöjligt att bara svara ja eller nej på en fråga tydligen. det kanske är en strategi att förvirra så att man "råkar" signa upp för mer än man tänkt sig?

Har du funderat något på blommor och sånt?
  • bellalicious
    raring skrev 2011-08-27 15:07:17 följande:
    nix, jag frågade om det gick bra att byta, men den frågan ignorerades... Jag antar att den vi har gör sitt jobb, men hon skriver så flummigt att man måste läsa 18 ggr för att förstå vad hon menar. Omöjligt att bara svara ja eller nej på en fråga tydligen. det kanske är en strategi att förvirra så att man "råkar" signa upp för mer än man tänkt sig?

Har du funderat något på blommor och sånt?

Du kan inte be henne ringa dig? Robin, hon ringde upp mig och så bokade vi genom telefon.

Så tror jag absolut att det är, att de säger en massa saker som t.e.x att de har erbjudande på vissa saker och på så sätt blir man lättare att övertala. De är luriga men samtidigt, det är ju ens bröllop då får det kosta lite granna :)

Tog ni tulip paketet? Med två fotografer?

Så fort tanken på blommor slår mig så tänker jag bort den. det ingår ju en blombukett i wedding paketet vi tog men har inte tänkt vilken färg på blommorna men det låtar mot röd men är inte alls 100% säker.

Själv då? :)

Svar på tråden Las Vegas