• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • bellalicious
    smultron 74 skrev 2011-08-19 12:57:53 följande:
    Halikopterbröllopet kostar sammanlagt 12900:- Och då ingår fotograf och bilder och limousin till och från hotellet. Brudbukett och vittne fixar de också! Tror ej jag glömt något...

Det var inte alls farligt dyrt :)

Att gifta sig i LV, vad behöver man för intyg då? Jag har ringt skatteverket och de säger att man måste vända sig till amerikanska ambassaden. Jag ringde dit och de sa att jag skulle kolla på nätet, eftersom varje stat har egna lagar och regler.När jag läst på internet så som jag förstår så behöver man bara ett marrige license för att det ska vara giltigt i USA men vad händer när man kommer hem? Man skickar in papprerna till skatteverket och så är det klart?

En bekant berättade att när hans bror gifte sig i LV så behövde de fylla i en massa papper men det är inte alls den uppfattningen jag har fått att an behöver.

Kan ni hjälpa mig reda ut det här? :)

• raring
    bellalicious skrev 2011-08-19 12:51:46 följande:

Hur länge har ni tänkt att stanna i LV? och förutom att gifta er, vad har ni tänkt att göra där?

Vi stannar 1,5 vecka. Åka helikoptertur till Grand Canyon, Hoover dam är några av de saker vi tänkt göra där :)

Nu kom jag på en till fråga! Vart har ni tänkt att äta bröllops middagne någonstans?

Googlar mig galen ang just middagen. Vi kommer troligen bli 14 personer all som allt och vill inte att det ska bli allt för sjukt dyrt, men ändå fint. Jag har mailat med "Top of the world"-restaurangen i stratosphere och undrat vad vi kan få för $80 per skalle och på kvällstid får vi inte mycket... medel ligger på 85 per person och då ingår ingen dryck, ingen tårta eller liknande. Men man kan få en hygglig setup under lunchtid, men det vill vi nog inte.
    Vad kollar ni på för alternativ??

Vi kommer att vara i vegas i en vecka och vi kommer nog att hyra bil så att vi kan åka till grand canyon och lite outlets och sånt, men i övrigt tror jag inte att man behöver gå sysslolös - att bara titta in i alla roliga hotell tar tydligen många dagar...
  • smultron 74

Kolla in på meritusbrollop.se där kan man läsa på "Vanliga frågor vid bröllop i Las Vegas", står lite om hindersprövning m.m.

Vi ska stanna i 6 nätter. Tänkte också hyra bil och köra till Grand Canyon och Hooverdammen med våra biltokiga vänner. Sparar pengar som en tok så man kan shoppa ordentligt! ;)

Tänkte käka på ett ställe min sambo var på när han var där för ett par månader sedan, Wynn, tror jag det heter...

• bellalicious
    smultron 74 skrev 2011-08-19 13:31:40 följande:

Kolla in på meritusbrollop.se där kan man läsa på "Vanliga frågor vid bröllop i Las Vegas", står lite om hindersprövning m.m.

Vi ska stanna i 6 nätter. Tänkte också hyra bil och köra till Grand Canyon och Hooverdammen med våra biltokiga vänner. Sparar pengar som en tok så man kan shoppa ordentligt! ;)

Tänkte käka på ett ställe min sambo var på när han var där för ett par månader sedan, Wynn, tror jag det heter...

Tack. Det var det jag anade att man behövde göra, en hindersprövning. Blev lite rädd att jag hade missat något bara :)

Vi sparar också som tokar för att kunna shoppa loss ordentligt - en hel ny garderob ;)

Vi vet inte vart vi ska äta ännu. Inget som är för dyrt ;) men dyrare än mcdonalds hehe

• smultron 74

Svårt att hitta klänning tycker jag, nu är det ju ett par tag kvar för vår skull men har ni några bra tips på sidor på nätet med fina och hyfsat billiga (under 2000 klänningar så tar jag gärna emot tips!!Flört

• bellalicious

ww.asos.com har en stor blanding av klänningar- allt ifrån designer till deras egna märke, billiga och dyra klänningar. Den sidan jag beställde min klänning ifrån fanns det fina och billiga klänningar. Min kostade runt 800 kr, och då syr de efter dina egna mått :)

• raring
    bellalicious skrev 2011-08-19 12:36:51 följande:

Jag ska erkänna att sedan du berättade om fotoförbudet och det otroligt dyra priset på att få rättigheterna till bilderna så har jag gått runt med en klump i magen. Kände mig så ledsen, frustrerad och arg .. Kikade runt med andra vigselplatser men ingenting lockar. Har varit så fast vid Chapel of flowers så länge.

Får ta och sälja något och få ihop till de där dumma $795 ;)

Fortsatte att maila lite med wedding plannern på Chapel of the Flowers och då kläckte han ur sig att just nu har de ett erbjudande (står inte på hemsidan) om att köpa CDn för 200$ billigare. Så om ni är helt säkra på att det är detta stället ni vill ha så kan det ju vara smart att hoppa på det erbjudandet.
  • bellalicious
    raring skrev 2011-08-20 14:03:27 följande:
    Fortsatte att maila lite med wedding plannern på Chapel of the Flowers och då kläckte han ur sig att just nu har de ett erbjudande (står inte på hemsidan) om att köpa CDn för 200$ billigare. Så om ni är helt säkra på att det är detta stället ni vill ha så kan det ju vara smart att hoppa på det erbjudandet.

Tack! Vi hoppade på det erbjudandet. Mailade med en wedding planner som sedan ringde mig. Summan totalt blir ca 11 000 kr. Lite mer än vad vi hade planerat men då får vi rättigheterna till alla bilder som tas på bröllopet, själva cermonin, en photo session, utskrivna bilder.

Är super lycklig! Det är så skönt att ha det bokat :)

Så tack raring för tipset :) har ni hittat något annan vigselställe?

• raring
    bellalicious skrev 2011-08-21 07:52:28 följande:

Tack! Vi hoppade på det erbjudandet. Mailade med en wedding planner som sedan ringde mig. Summan totalt blir ca 11 000 kr. Lite mer än vad vi hade planerat men då får vi rättigheterna till alla bilder som tas på bröllopet, själva cermonin, en photo session, utskrivna bilder.

Är super lycklig! Det är så skönt att ha det bokat :)

Så tack raring för tipset :) har ni hittat något annan vigselställe?

Toppen!! Vilket vigselpaket valde ni?? Nyfiken!! Vi har inte helt avskrivit detta kapellet (definitivt favoriten bland kapell), men vi är nog inne på att vi vill till "Valley of Fire" mest av allt. Men vår gästlista växer fortfarande, vilket är både oväntat och väldigt kul, så eventuellt blir det lite väl dyrt med alla limousiner som måste beställas till gästerna också, men jag hoppas att vi bestämmer oss snart för Miss Research (jag) kan lätt bli lite galen annars...
  • bellalicious
    raring skrev 2011-08-21 13:28:37 följande:
    Toppen!! Vilket vigselpaket valde ni?? Nyfiken!! Vi har inte helt avskrivit detta kapellet (definitivt favoriten bland kapell), men vi är nog inne på att vi vill till "Valley of Fire" mest av allt. Men vår gästlista växer fortfarande, vilket är både oväntat och väldigt kul, så eventuellt blir det lite väl dyrt med alla limousiner som måste beställas till gästerna också, men jag hoppas att vi bestämmer oss snart för Miss Research (jag) kan lätt bli lite galen annars...

Traditional cermony och the magnolia chapel :) Gud vad roligt att gästlistan växer, alltid roligt att dela sin stora dag med sina nära och kära :). Hur många gäster är ni uppe i nu? Valley of fire tror jag verkligen är ett jätte vackert ställe att gifta sig på.

Förstår precis vad du menar med att man blir tokig av att inte ha något bestämt ;)

Svar på tråden Las Vegas