• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • raring
    smultron 74 skrev 2011-08-19 10:54:08 följande:
    Vad trist det här med fotograferandet! Men det är ju trots allt Vegas och där gör de ju allt för att tjäna pengar...

Vi ser LV-resan som kombinerad vigsel -och bröllopsresa! Vill ej åka bort från barnen två gånger, har svårt nog att vara borta från dem ett par dagar!

Vi har bestämt oss för att vi skall vigas under en helikopterfärd över LV på kvällstid! Lär vara vackert med alla ljus och "The Strip"! Finns flera företag som anordnar dessa turer. Man är själva i helikopter med vigselförättare och fotograf, men det finns plats för två gäster om man så önskar!
    Spännande! Vi funderade också på helikopter ett tag tills vi såg på åtminstone en av sidorna att priserna som stod var PER PERSON! = väldigt mycket dyrare. Vilken arrangör har ni kikat på? Vad kostar det för er? Intresserad!

Sedan håller jag med dig om att klänningen är fin Jag har inte ens börjar fundera över det ännu... det blir väl min "nya panik" om någon månad eller så haha. 
  • bellalicious
    smultron 74 skrev 2011-08-19 10:54:08 följande:
    Vad trist det här med fotograferandet! Men det är ju trots allt Vegas och där gör de ju allt för att tjäna pengar...

Vi ser LV-resan som kombinerad vigsel -och bröllopsresa! Vill ej åka bort från barnen två gånger, har svårt nog att vara borta från dem ett par dagar!

Vi har bestämt oss för att vi skall vigas under en helikopterfärd över LV på kvällstid! Lär vara vackert med alla ljus och "The Strip"! Finns flera företag som anordnar dessa turer. Man är själva i helikopter med vigselförättare och fotograf, men det finns plats för två gäster om man så önskar!

Verkligen trist med fotograferingen.

förstår att ni inte vill vara ifrån barnen två gånger :) Vad häftigt med en helikopter tur, speciellt på kvällen.

Tack :) Älskar klänningen verkligen. så, Hur går det med bröllopsklännings letandet för er? :)

• bellalicious
    raring skrev 2011-08-19 10:03:28 följande:

Hallå igen!

Nu har jag lite nyheter för er som undrar om Chapel of the Flowers och deras fotoförbud. Jag kontaktade deras wedding planners för att få reda på vad som gäller och det som jag sa tidigare här uppe i tråden stämmer, men med ett tillägg:
    Man kan köpa "extra time" efteråt och DÅ får familj och andra ta bilder. Ett urklipp ur deras svar kommer här:

"We have phenomenal photographers here and you will have amazing profressional photos from them. We do not allow any outside photography during the ceremony or while our photographer is taking photos. We do have time available on the grounds for your friends and family to take some photos after that. The options are $45.00 for 15 minutes or $75.00 for 30 minutes."

Detta gör att vi ändå, kanske kanske, kan se detta som ett alternativ. Det sunkiga är ju dock att man förmodligen ändå vill ha rättigheterna till deras bilder och inte bara några små utprintade fjuttbilder. Annars kan man ju aldrig beställakopior eller lägga upp på nätet eller nånting.

FInns det andra bra alternativ?????? Känns som jag försökt tänka på allt, men det borde finnas någon bra setup som jag missat!! Tyvärr verkar ju detta med "tvångsfoto"+"fotoförbud för gäster" mer verka vara regel än undantag.

Jag ska erkänna att sedan du berättade om fotoförbudet och det otroligt dyra priset på att få rättigheterna till bilderna så har jag gått runt med en klump i magen. Kände mig så ledsen, frustrerad och arg .. Kikade runt med andra vigselplatser men ingenting lockar. Har varit så fast vid Chapel of flowers så länge.

Får ta och sälja något och få ihop till de där dumma $795 ;)

• bellalicious

Där var vi också och kikade förut. De hade en massa bra/intressanta erbjudanden

• bellalicious

Hur länge har ni tänkt att stanna i LV? och förutom att gifta er, vad har ni tänkt att göra där?

Vi stannar 1,5 vecka. Åka helikoptertur till Grand Canyon, Hoover dam är några av de saker vi tänkt göra där :)

Nu kom jag på en till fråga! Vart har ni tänkt att äta bröllops middagne någonstans?

• förlovadflicka

Jahaaaaa, nu fattar jag varför jag gått och sjungit, visslat och nynnat på Martin Stenmark-låten... Såg väl den här tråden innan... Kan den försvinna från mitt huvud????? xD

• bellalicious
    förlovadflicka skrev 2011-08-19 12:52:23 följande:
    Jahaaaaa, nu fattar jag varför jag gått och sjungit, visslat och nynnat på Martin Stenmark-låten... Såg väl den här tråden innan... Kan den försvinna från mitt huvud????? xD
    Haha, min bästa vän sjunger den varje gång vi pratas vid (Hon ska följa med till las vegas) så jag förstår precis vad du menar.. Låten fastnar något så otroligt! Hahaha
  • förlovadflicka
    bellalicious skrev 2011-08-19 12:54:09 följande:
    Haha, min bästa vän sjunger den varje gång vi pratas vid (Hon ska följa med till las vegas) så jag förstår precis vad du menar.. Låten fastnar något så otroligt! Hahaha
    *Fortsätter vissla* Men ÅHHHHH :P
  • smultron 74

Halikopterbröllopet kostar sammanlagt 12900:- Och då ingår fotograf och bilder och limousin till och från hotellet. Brudbukett och vittne fixar de också! Tror ej jag glömt något...

Svar på tråden Las Vegas