• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • raring

bellalicious skrev 2011-08-27 15:12:43 följande:

Du kan inte be henne ringa dig? Robin, hon ringde upp mig och så bokade vi genom telefon.

Så tror jag absolut att det är, att de säger en massa saker som t.e.x att de har erbjudande på vissa saker och på så sätt blir man lättare att övertala. De är luriga men samtidigt, det är ju ens bröllop då får det kosta lite granna :)

Tog ni tulip paketet? Med två fotografer?

Så fort tanken på blommor slår mig så tänker jag bort den. det ingår ju en blombukett i wedding paketet vi tog men har inte tänkt vilken färg på blommorna men det låtar mot röd men är inte alls 100% säker.

Själv då? :)

Nä, det blev inte tulip med två fotografer utan paketet som var precis mindre än det (30 minuter istf 45) och med CD-skiva. Min syster är duktig fotograf och kommer vara med i vegas, så vi kommer nog ta en hel del bilder längs the strip med henne efteråt, så blir det en bra blandning av foton tänker vi.

det ingår ju 6 rosor i en bukett med paketet, men när man tänker på hur det kommer se ut så känns det lite fjuttigt. jag kommer troligen att uppgradera till 12 rosor istället, plus att jag vill ha en blandning av färger, typ som denna bilden. Nu får vi se vad detta kalaset kommer att kosta då, de skulle återkomma om det. Förresten, i mitt bildgalleri har jag samlat bilder på saker, frisyrer, blommor osv som jag tänker mig. Om ni är nyfikna alltså...
  • bellalicious
    raring skrev 2011-08-27 16:13:20 följande:
    Nä, det blev inte tulip med två fotografer utan paketet som var precis mindre än det (30 minuter istf 45) och med CD-skiva. Min syster är duktig fotograf och kommer vara med i vegas, så vi kommer nog ta en hel del bilder längs the strip med henne efteråt, så blir det en bra blandning av foton tänker vi.

det ingår ju 6 rosor i en bukett med paketet, men när man tänker på hur det kommer se ut så känns det lite fjuttigt. jag kommer troligen att uppgradera till 12 rosor istället, plus att jag vill ha en blandning av färger, typ som denna bilden. Nu får vi se vad detta kalaset kommer att kosta då, de skulle återkomma om det. Förresten, i mitt bildgalleri har jag samlat bilder på saker, frisyrer, blommor osv som jag tänker mig. Om ni är nyfikna alltså...
    Väldigt fin bukett, gillar vekligen blanding av färgerna. Hoppas att de inte tar allt för mycket för det. Kikade in på ditt galleri, frisyren är jätte fin :)

Min syster är också en duktig fotograf (hon blev så otroligt ledsen och irriterad på att gäster inte får fotografera, hon undrade om man inte kunde muta dem hahaha hon är rolig hon) och hon kommer nog fota varenda stund innan bröllopet och efter bröllopet på the strip osv. Visst är det bra att ha en duktig fotograf till syster? Då kan man andas ut och veta att bilderna kommer att bli bra ;)
  • raring
    bellalicious skrev 2011-08-28 12:09:37 följande:
    Väldigt fin bukett, gillar vekligen blanding av färgerna. Hoppas att de inte tar allt för mycket för det. Kikade in på ditt galleri, frisyren är jätte fin :)

Min syster är också en duktig fotograf (hon blev så otroligt ledsen och irriterad på att gäster inte får fotografera, hon undrade om man inte kunde muta dem hahaha hon är rolig hon) och hon kommer nog fota varenda stund innan bröllopet och efter bröllopet på the strip osv. Visst är det bra att ha en duktig fotograf till syster? Då kan man andas ut och veta att bilderna kommer att bli bra ;)
    du, en grej man kan göra om man vill att gästerna ska få fota en kort stund är att "köpa extra tid". Man betalar en summa för 15 eller 30 minuter efter att fotograferna har stuckit så får man lov att fota. minns inte hur  mycket pengar det var.. $45 för 15 minuter kanske? fast nu har ni ju redan en miljon bilder i priset så det borde ju räcka med det från den platsen

vilket datum ska ni ha förresten? kommer vi springa på varandra i vegas kanske? hihi
  • raring

förresten, vad mer ska ni hitta på i vegas? vi tänkte hyra bil och spana in grand canyon dagen efter bröllopet, men utöver det vet vi inte alls. vad behöver man göra dagen innan vigseln? hämta pappret på det där kontoret förståss, men vad mer tro? bella, ska ni kolla in kapellet innan och träffa "plannern" eller nåt sånt, eller dyker ni bara upp med limon på utsatt tid?

• bellalicious
    raring skrev 2011-08-28 12:32:54 följande:
    förresten, vad mer ska ni hitta på i vegas? vi tänkte hyra bil och spana in grand canyon dagen efter bröllopet, men utöver det vet vi inte alls. vad behöver man göra dagen innan vigseln? hämta pappret på det där kontoret förståss, men vad mer tro? bella, ska ni kolla in kapellet innan och träffa "plannern" eller nåt sånt, eller dyker ni bara upp med limon på utsatt tid?

Vi kommer att landa i las vegas den 22:a februari vid sex tiden och så stannar vi tills den 3:mars. Hur länge kommer ni att vara där?:) Jag längtar något så galet mycket till februari :)

Vi ska absolut kolla in grand canyon, har varit inne på helikopter tur men blir allt mer sugen på att hyra en bil och köra dit själv. Vet du hur lång tid det tar? Sedan ska vi shoppa loss (haha), och kolla in Hoover dame (du vet den stora damen som är med i flera filmer? :S).

Chapel of flowers har ett erbjudande för $75dollar då de hämtar upp en ifrån ens hotell, kör en till marriage licence byrån för att fixa papprerna och sedan kör de en till kapellet för att se hur det ser ut och sedan tillbaka till hotellet. Vi tog det erbjudandet, kändes lättast så :)

Ska ni ha med er hinderprövning och personbevis förresten? Vissa säger att man inte behöver det medans andra säger att det måste man ha.. Klurigt! Men det är väl bäst att ta med sig det ialla fall, just in case?

Funderar på vad mer man kan behöva göra dagen innan.. Det borde inte vara något annat eller hur? Vilken tid ska ni gifta er?

• raring
    bellalicious skrev 2011-08-28 13:22:00 följande:

Vi kommer att landa i las vegas den 22:a februari vid sex tiden och så stannar vi tills den 3:mars. Hur länge kommer ni att vara där?:) Jag längtar något så galet mycket till februari :)

Vi ska absolut kolla in grand canyon, har varit inne på helikopter tur men blir allt mer sugen på att hyra en bil och köra dit själv. Vet du hur lång tid det tar? Sedan ska vi shoppa loss (haha), och kolla in Hoover dame (du vet den stora damen som är med i flera filmer? :S).

Chapel of flowers har ett erbjudande för $75dollar då de hämtar upp en ifrån ens hotell, kör en till marriage licence byrån för att fixa papprerna och sedan kör de en till kapellet för att se hur det ser ut och sedan tillbaka till hotellet. Vi tog det erbjudandet, kändes lättast så :)

Ska ni ha med er hinderprövning och personbevis förresten? Vissa säger att man inte behöver det medans andra säger att det måste man ha.. Klurigt! Men det är väl bäst att ta med sig det ialla fall, just in case?

Funderar på vad mer man kan behöva göra dagen innan.. Det borde inte vara något annat eller hur? Vilken tid ska ni gifta er?

vi kommer vara där 11-18 feb, så en vecka exakt. men då hinner jag rapportera tips och tricks till dig innan du drar
    shoppa loss ja, det hoppas jag på. försöker spara pengar järnet nu! men vi ska till australien i två veckor på en väninnas bröllop i nov/dec, och där lär det ryka lite cash också skulle jag tro :-/

and grand canyon så har jag hört att det är ca 1h dit med bil, så det är ju rätt okej. valley of fire är ca 45 minuter bort med bil och ska ju också vara fint. hoover dame.. vart står hon då?

$75 för license-servicen var ju inte så farligt. fast om vi nu hyr bil hela veckan som vi har tänkt oss, så kan man kanske lika gärna köra själv. Det vi tänker ha med oss är hindersprövningen, den går ju att beställa på engelska. personbevis kan man, mig veteligen, inte beställa på engelska utan får man isåfall gå till en översättare med. Men det ska inte behövas i Nevada utan pass  skall räcka. men det skadar väl inte att dubbelkolla förståss.

vi ska gifta oss kl 16. sedan är vi väl klara där ca 16.50. middagen är kl 19, så vi har två timmar till att skutta runt och ta foto längs the strip (plus ta något glas champagne på vägen...om jag inte är gravid då). hur är er plan?
  • raring

ah! såg nu att dammen ligger typ i grand canyon. borde väl vara ungefär samma avstånd då?

• raring

oops! det verkar inte alls vara 1h körning till grand canyon vid närmare efterforskning, utan närmare 5h...

• bellalicious
    raring skrev 2011-08-28 13:36:26 följande:
    vi kommer vara där 11-18 feb, så en vecka exakt. men då hinner jag rapportera tips och tricks till dig innan du drar
    shoppa loss ja, det hoppas jag på. försöker spara pengar järnet nu! men vi ska till australien i två veckor på en väninnas bröllop i nov/dec, och där lär det ryka lite cash också skulle jag tro :-/

and grand canyon så har jag hört att det är ca 1h dit med bil, så det är ju rätt okej. valley of fire är ca 45 minuter bort med bil och ska ju också vara fint. hoover dame.. vart står hon då?

$75 för license-servicen var ju inte så farligt. fast om vi nu hyr bil hela veckan som vi har tänkt oss, så kan man kanske lika gärna köra själv. Det vi tänker ha med oss är hindersprövningen, den går ju att beställa på engelska. personbevis kan man, mig veteligen, inte beställa på engelska utan får man isåfall gå till en översättare med. Men det ska inte behövas i Nevada utan pass skall räcka. men det skadar väl inte att dubbelkolla förståss.

vi ska gifta oss kl 16. sedan är vi väl klara där ca 16.50. middagen är kl 19, så vi har två timmar till att skutta runt och ta foto längs the strip (plus ta något glas champagne på vägen...om jag inte är gravid då). hur är er plan?

Tips och tricks uppskattas alltid :D Gud vad roligt att du ska åka till australien..smått avis :)

5h timmar körning, det var ett en bra bit ifrån las vegas men andra ord. Precis, har ni en bil så är det väl billigast och bäst att köra dit själva. Men visst borde ni få åka till kapellet och kika hur det ser utan dagen innan ni ska gifta er, vore konstigt annars.

Nu kan jag äntligen släppa det här med hindersprövning och det, tack :) Har blivit alldeles snurrig av vad andra sagt att jag måste ha med mig när jag själv inte fått den uppfattning - hindersprövning(som jag misstänkte) är det enda nödvändiga.

Tar cermonin 50 min? Eller ingår foto session då? Vilken returang ska ni äta på? Jag håller tummarna att du har en liten knott i magen i Februari :) Vi gifter oss kl 14 (så att familj och vänner kan se cermonin på nätet och inte behöver gå upp mitt i natten tänkte vi :))och sedan har vi inte planerat något, middag vid 19 tiden men vad vi ska göra efter cermonin är fortfarande oklart. Något skoj ska man väl hitta på att göra i Vegas :D

• raring
    bellalicious skrev 2011-08-29 09:05:14 följande:

Tips och tricks uppskattas alltid :D Gud vad roligt att du ska åka till australien..smått avis :)

5h timmar körning, det var ett en bra bit ifrån las vegas men andra ord. Precis, har ni en bil så är det väl billigast och bäst att köra dit själva. Men visst borde ni få åka till kapellet och kika hur det ser utan dagen innan ni ska gifta er, vore konstigt annars.

Nu kan jag äntligen släppa det här med hindersprövning och det, tack :) Har blivit alldeles snurrig av vad andra sagt att jag måste ha med mig när jag själv inte fått den uppfattning - hindersprövning(som jag misstänkte) är det enda nödvändiga.

Tar cermonin 50 min? Eller ingår foto session då? Vilken returang ska ni äta på? Jag håller tummarna att du har en liten knott i magen i Februari :) Vi gifter oss kl 14 (så att familj och vänner kan se cermonin på nätet och inte behöver gå upp mitt i natten tänkte vi :))och sedan har vi inte planerat något, middag vid 19 tiden men vad vi ska göra efter cermonin är fortfarande oklart. Något skoj ska man väl hitta på att göra i Vegas :D

ja, jag håller på att trakassera min planner dagligen med 1000 frågor, om allt från blom-färger till tårtor men hon svarar hittills tålmodigt på alla frågor (fast jag kan ju inte se eventuella grimaser på andra sidan haha).

nä, cermonin tar inte 50 minuter utan typ en kvart. men sedan har vi en halvtimmes foto. om man loggar in på deras hemsida kan man kolla alla tider i sin wedding plan. där står det när limon ska hämta upp och allt. ganska praktiskt.

fasen vad smarta ni vad när ni tänkte på live-sändningstiden!! det hade vi inte en tanke på Förvånad men men... haha.

Vi ska äta på en restaurang som heter Caneletto som ligger i Venetian-hotellet, med utsikt över "venedig". verkar mysigt och hade bra priser! vi beställde bröllopstårta att bli levererad från kapellet dit också. vi har bokat menue due enligt följande:
    http://www.littlechapel.com/products/receptions/off-site-receptions/canaletto-wedding-receptions
    Bra priser!! Väldigt mycket bättre än allt annat vi kollat på, plus att de inte har ngt minimiantal (många kräver att man ska vara 25 pers för att få en gruppmeny).
Svar på tråden Las Vegas