bellalicious skrev 2011-08-28 13:22:00 följande:
Vi kommer att landa i las vegas den 22:a februari vid sex tiden och så stannar vi tills den 3:mars. Hur länge kommer ni att vara där?:) Jag längtar något så galet mycket till februari :)
Vi ska absolut kolla in grand canyon, har varit inne på helikopter tur men blir allt mer sugen på att hyra en bil och köra dit själv. Vet du hur lång tid det tar? Sedan ska vi shoppa loss (haha), och kolla in Hoover dame (du vet den stora damen som är med i flera filmer? :S).
Chapel of flowers har ett erbjudande för $75dollar då de hämtar upp en ifrån ens hotell, kör en till marriage licence byrån för att fixa papprerna och sedan kör de en till kapellet för att se hur det ser ut och sedan tillbaka till hotellet. Vi tog det erbjudandet, kändes lättast så :)
Ska ni ha med er hinderprövning och personbevis förresten? Vissa säger att man inte behöver det medans andra säger att det måste man ha.. Klurigt! Men det är väl bäst att ta med sig det ialla fall, just in case?
Funderar på vad mer man kan behöva göra dagen innan.. Det borde inte vara något annat eller hur? Vilken tid ska ni gifta er?
vi kommer vara där 11-18 feb, så en vecka exakt. men då hinner jag rapportera tips och tricks till dig innan du drar
shoppa loss ja, det hoppas jag på. försöker spara pengar järnet nu! men vi ska till australien i två veckor på en väninnas bröllop i nov/dec, och där lär det ryka lite cash också skulle jag tro :-/
and grand canyon så har jag hört att det är ca 1h dit med bil, så det är ju rätt okej. valley of fire är ca 45 minuter bort med bil och ska ju också vara fint. hoover dame.. vart står hon då?
$75 för license-servicen var ju inte så farligt. fast om vi nu hyr bil hela veckan som vi har tänkt oss, så kan man kanske lika gärna köra själv. Det vi tänker ha med oss är hindersprövningen, den går ju att beställa på engelska. personbevis kan man, mig veteligen, inte beställa på engelska utan får man isåfall gå till en översättare med. Men det ska inte behövas i Nevada utan pass skall räcka. men det skadar väl inte att dubbelkolla förståss.
vi ska gifta oss kl 16. sedan är vi väl klara där ca 16.50. middagen är kl 19, så vi har två timmar till att skutta runt och ta foto längs the strip (plus ta något glas champagne på vägen...om jag inte är gravid då). hur är er plan?