• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • raring
    bellalicious skrev 2011-08-21 13:34:14 följande:

Traditional cermony och the magnolia chapel :) Gud vad roligt att gästlistan växer, alltid roligt att dela sin stora dag med sina nära och kära :). Hur många gäster är ni uppe i nu? Valley of fire tror jag verkligen är ett jätte vackert ställe att gifta sig på.

Förstår precis vad du menar med att man blir tokig av att inte ha något bestämt ;)

Låter som att ni får en bra setup för 11000kr! Hur lång blir fotosessionen då tro?
    Det verkar just nu som att det blir 14-16 gäster, men vissa är lite halvosäkra kort...
    Det jag funderar på med Valley of Fire är klimatet. När man googlar lite så ser det ut att vara mellan 4-17 C i februari, plus att det är den regnigaste månaden på året (även om det inte regnar alls mycket). Men OM det är 4 grader och regn så är det nog lite jobbigt att fokusera på vigseln kan jag tänka.
  • bellalicious
    raring skrev 2011-08-21 13:45:52 följande:
    Låter som att ni får en bra setup för 11000kr! Hur lång blir fotosessionen då tro?
    Det verkar just nu som att det blir 14-16 gäster, men vissa är lite halvosäkra kort...
    Det jag funderar på med Valley of Fire är klimatet. När man googlar lite så ser det ut att vara mellan 4-17 C i februari, plus att det är den regnigaste månaden på året (även om det inte regnar alls mycket). Men OM det är 4 grader och regn så är det nog lite jobbigt att fokusera på vigseln kan jag tänka.

Ja det tycker vi med. Photosession är 45 min lång, då man blir fotograferad i en studio samt on the grounds. Man blir dessutom fotad under vigsel och "backstage" :) Vi är supernöjda!

Klimatet ja.. på kvällarna ska det vara runt 4 grader i LV.. Känns lite kallt för en kvälls vigsel då kanske? Vi funderade på ett annat ställe (Viva las vegas weddings) där man kunde ha vigsel i deras trädgård men vi var oroliga för just vädret, kommer det vara för kallt? Kommer det att regna? Jobbigt att it comes down to klimatet (som man inte kan styra) :(

• raring
    bellalicious skrev 2011-08-21 14:33:11 följande:

Ja det tycker vi med. Photosession är 45 min lång, då man blir fotograferad i en studio samt on the grounds. Man blir dessutom fotad under vigsel och "backstage" :) Vi är supernöjda!

Klimatet ja.. på kvällarna ska det vara runt 4 grader i LV.. Känns lite kallt för en kvälls vigsel då kanske? Vi funderade på ett annat ställe (Viva las vegas weddings) där man kunde ha vigsel i deras trädgård men vi var oroliga för just vädret, kommer det vara för kallt? Kommer det att regna? Jobbigt att it comes down to klimatet (som man inte kan styra) :(

Ja, kallt är inte så kul. Får överväga kapellet änså nu tror jag. Karln är fullständigt obekymrad om kyla - kan kommer ju ändå vara påpälsad i sin kostym och grejer...
  • raring
    Hmm, en till fråga, är det det största fotopaketet ni köpte till? "Tulip" eller nåt sånt namn?
    bellalicious skrev 2011-08-21 14:33:11 följande:

• bellalicious
    raring skrev 2011-08-21 18:10:21 följande:
    Hmm, en till fråga, är det det största fotopaketet ni köpte till? "Tulip" eller nåt sånt namn?

Ja det var det :)

• smultron 74

Hej igen!

Kul att ni hittat och bokat kapell mm... Svårt det där med restaurang om man har många gäster med sig men kul samtidigt att så många vill följa med er!! Finns ju så många restauranger att välja på att det blir svårt bara därför också... OBS, säger ni på restauragnen att ni just gift er kommer de med största sannolikhet ställa till lite "tjohej" runt er och det är säkert jättekul MEN de brukar också förvänta sig en hel del i dricks då också... Värt att tänka på! (Kan ju vara svårt att dölja med fin vit klänning och så men men...)

Kollade in på asos, på klänningar... Hjälp, vet ju inte vad jag ska välja, finns så mycket fint..

• bellalicious
    smultron 74 skrev 2011-08-22 13:04:16 följande:

Hej igen!

Kul att ni hittat och bokat kapell mm... Svårt det där med restaurang om man har många gäster med sig men kul samtidigt att så många vill följa med er!! Finns ju så många restauranger att välja på att det blir svårt bara därför också... OBS, säger ni på restauragnen att ni just gift er kommer de med största sannolikhet ställa till lite "tjohej" runt er och det är säkert jättekul MEN de brukar också förvänta sig en hel del i dricks då också... Värt att tänka på! (Kan ju vara svårt att dölja med fin vit klänning och så men men...)

Kollade in på asos, på klänningar... Hjälp, vet ju inte vad jag ska välja, finns så mycket fint..

Jag insåg just att asos.com inte har så mycket bröllopsklänningar (haha känner mig som ett fån) hittade just den här sidan http://www.unique-vintage.com/wedding-dresses-c-102.html?osCsid=b963eb7a0a0dc28f6fd4c8cb139d60ab Fanns många fina bröllopsklänningar där :)
  • smultron 74

Det var inte alls så fel!! Jag vill ej ha traditionell bröllopsklänning, så asos, Bubbleroom, Nelly och Bonprix är sidor jag har kollat in på. Det blir någon där, frågan är bara vilken linje jag vill gå på... Vet ej om den ska vara vit eller mönstrad eller .... Jag vet ej helt enkelt! Men jag har ju tid på mig, närmare 9 månader :( så det ska nog ordna sig! Det är skönt att vi ska gifta oss i LV, där är ju allt möjligt och tillåtet vad gäller kläder!

• bellalicious
    smultron 74 skrev 2011-08-22 14:06:41 följande:

Det var inte alls så fel!! Jag vill ej ha traditionell bröllopsklänning, så asos, Bubbleroom, Nelly och Bonprix är sidor jag har kollat in på. Det blir någon där, frågan är bara vilken linje jag vill gå på... Vet ej om den ska vara vit eller mönstrad eller .... Jag vet ej helt enkelt! Men jag har ju tid på mig, närmare 9 månader :( så det ska nog ordna sig! Det är skönt att vi ska gifta oss i LV, där är ju allt möjligt och tillåtet vad gäller kläder!

Problemet är att det finns så otroligt mycket att välja mellan! När jag hittade min klänning (ville inte heller ha någon traditionel bröllops klänning) så visste jag direkt "den där vill jag ha!" Så när du hittar den så vet du bara :)

Tack för tipsen ang. resturanger i LV, kommer inte säga att vi är nygifta nu ;) Försöker hitta en middags/kvälls klänning, är osäker på om jag vill ha den vita klänningen under middagen nämligen.

Har du börjat tänka på vad för slags skor du skulle vilja ha? Antingen vill jag ha vita skor (men hittar inga vita skor som jag vill ha) eller röda skor.

• smultron 74

Jag har hittat en klänning som Vila har, den är ärmlös och svart-vit-randig, vet ej hur man klistrar in adressen men den finns på deras hemsida! Kolla gärna om du orkar, vore kul med lite feedback! Kostar 499:- om jag ej minns fel.

Blir det denna klänning (ovan) så blir det svarta skor. Har ett par jag köpte i våras till när vi skulle gå på bröllop så de känns lagom festliga! Röda är ju coolt annars! :)

Svar på tråden Las Vegas