• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • raring
    bellalicious skrev 2011-08-17 17:47:46 följande:

Va! Total fotoförbud? Det hade jag ingen aning om, vi försökte hitta det på hemsidan men hittade inget (har inte kollat så jätte nogrant ännu)

Herregud vad dyrt! Vet inte riktigt hur vi resonerar kring foto nu.. Måste prata med älsklingen men det är ju verkligen helt sjukt dyrt. Har ni hittat något annat bra kapell?

Vi funderar och letar som galningar. Som jag nämnt innan är vi inga fans av tunga hudfärgade draperier och då går 90% av alla ställen bort. Det som vi nu funderar mest på är följande:
    - La Bella Chapel Gazebo weddings (Hilton) http://www.labellaweddingchapel.com/ och  http://www.valleyoffireweddings.com/Gazebo_Weddings.html
    - Chapel in the clouds (Stratosphere) http://www.chapelintheclouds.com/Index/Packages
    - Valley of Fire http://www.valleyoffireweddings.com/Valley_of_Fire.html (hosted by Hilton)

Alla dessa känns prisvärda och man får rättigheter till sina egna foton! INget förbud mot att gäster också fotar vad jag kan hitta (men på Hilton skall man be om lov innan).
  • smultron 74

Jag visste inte heller det om fotona, hjälp vad dyrt... Hoppas ni hittar något annat lika fint ställe om ni gillar lika mycket!!

Jag har börjat kolla på klänningar, både riktiga bröllopsklänningar men även andra typer av festklänningar. Vet inte riktigt om jag vill ha vit klänning eller hur jag vill att den ska se ut. Antar att jag vet när jag ser den! Glad

Vore kul att se din klänning Bellalicious!!

• bellalicious
    raring skrev 2011-08-17 21:55:54 följande:
    Vi funderar och letar som galningar. Som jag nämnt innan är vi inga fans av tunga hudfärgade draperier och då går 90% av alla ställen bort. Det som vi nu funderar mest på är följande:
    - La Bella Chapel Gazebo weddings (Hilton) www.labellaweddingchapel.com/ och www.valleyoffireweddings.com/Gazebo_Weddings....
    - Chapel in the clouds (Stratosphere) www.chapelintheclouds.com/Index/Packages
    - Valley of Fire www.valleyoffireweddings.com/Valley_of_Fire.h... (hosted by Hilton)

Alla dessa känns prisvärda och man får rättigheter till sina egna foton! INget förbud mot att gäster också fotar vad jag kan hitta (men på Hilton skall man be om lov innan).
    Ska kolla upp de förslagen du nämnda, tack :) Det är helt galet att man inte får ta sina egna foton tycker jag..
  • bellalicious
    smultron 74 skrev 2011-08-17 22:49:44 följande:
    Jag visste inte heller det om fotona, hjälp vad dyrt... Hoppas ni hittar något annat lika fint ställe om ni gillar lika mycket!!

Jag har börjat kolla på klänningar, både riktiga bröllopsklänningar men även andra typer av festklänningar. Vet inte riktigt om jag vill ha vit klänning eller hur jag vill att den ska se ut. Antar att jag vet när jag ser den! Glad

Vore kul att se din klänning Bellalicious!!

så här ser min klänning ut http://www.ubrides.com/modern-one-left-shoulder-straps-bridesmaid-dress-chiffon-ja-0010.html

Det är den klänning jag vill ha just nu men jag kanske hinner ändra mig vem vet. Beställde den för jag var så rädd att den skulle ta slut + var den inte så jätte dyr.

Men jag är fortfarande på jakt efter en kvälls klänning- den jag ska ha på mkig när jag vi går ut och äter middag osv. Känns inte som en vit klänning är det bästa att ha på sig då :)

Har ni tänkt att åka på bröllopsresa/smekmånad också? Eller blir Las vegas bröllop och smekmånad i ett? :)

• Jazzily

Hej,

För ganska exakt tre år sedan friade min kära i Las Vegas inför han föräldrars 30-åriga bröllopsdag. Vi kom dit två dagar innan och då överraskade han mig med superlång limosin till en helikoptertur till Grand Canyon där vi landade och han föll på knä vid Colorado-floden. Vi åt sedan förlovningsmiddag på Stratosphere som har en roterande restaurang högst upp ca 300 m upp i luften. Vi bodde på Mandalay Bay som är ett hotel ganska långt ut på strippen men väljer ni med utsikt över strippen så blir garanterat nöjda. Det är även mycket prisvärt hotell =)
    Rekommenderar alltså Mandalay Bay, Stratosphere On top of the World restaurant samt en romantisk helikoptertur =)
    Btw... väljer ni MGM, se till att få ett nyare rum.. jag tyckte det såg ganska nedgånget ut där nämligen.

Det går även att gifta sig nere i Grand Canyon... om du googlar grand canyon weddings får du massa tips.
    Här föll min kära på knä och jag kommer definitivt gifta mig här nån dag när vi firar anniversary... ;-P Så vackert.
    media.merchantcircle.com/29986353/Grand.Canyon.Wedding.Packages_full.jpeg

Efter fyra dagar va det Elvis-bröllop mellan mina svärföräldrar i Graceland Wedding chapel och ceremonin va superrolig. Elvis tog svärmor till altaret sjungandes (superbra sångröst) och vigseln genomfördes... Detta rekommenderar jag om ni vill ha en roligare o annorlunda vigsel.

Vill dock varna för just Graceland Chapel.. på de flesta som anordnar bröllop får man INTE fotografera själv utan det sköter kapellet. Tyvärr klantade de sig och INGA bilder leverades pga av att de mystiskt försvunnit. Det fotograferades en hel del och filmades. Detta var redan betalat.... Filmen har vi men inte ett enda foto =( Vi blev givetvis kompenserade för detta men jag rekommenderar att ni försöker gifta er i ett kapell där man faktiskt får fotografera. 

Ytterligare tips (har flera, I looove Vegas): Spicea upp en utekväll med att besöka strippklubben Spearmint Rhinos... Det gjorde vi dagen efter. Galet kul!

• Jazzily

Ytterligare tips gällande hotel.

Bli medlemmar i hotels.com (då får man rabattcheckar då och då) eller boka direkt via dem.
    Ofta har de kampanjer på olika hotell i Vegas och då kan man få både en eller två hotellnätter gratis... Vi fick både rabatt och en hotellnatt gratis via dem så det kan vara värt att kolla upp.

• bellalicious
    Jazzily skrev 2011-08-18 08:22:13 följande:
    Ytterligare tips gällande hotel.

Bli medlemmar i hotels.com (då får man rabattcheckar då och då) eller boka direkt via dem.
    Ofta har de kampanjer på olika hotell i Vegas och då kan man få både en eller två hotellnätter gratis... Vi fick både rabatt och en hotellnatt gratis via dem så det kan vara värt att kolla upp.

Vilket vackert frieri du fick! Blev alldels tårögd när jag läste det :)

Tack för alla bra tips! Ska nog ta och nämna stripklubben för älsklingen och se om han vill besöka den hihi. Vi ska absolut ta en helikopter tur till Grand canyon

• raring

Hallå igen!

Nu har jag lite nyheter för er som undrar om Chapel of the Flowers och deras fotoförbud. Jag kontaktade deras wedding planners för att få reda på vad som gäller och det som jag sa tidigare här uppe i tråden stämmer, men med ett tillägg:
    Man kan köpa "extra time" efteråt och DÅ får familj och andra ta bilder. Ett urklipp ur deras svar kommer här:

"We have phenomenal photographers here and you will have amazing profressional photos from them. We do not allow any outside photography during the ceremony or while our photographer is taking photos. We do have time available on the grounds for your friends and family to take some photos after that. The options are $45.00 for 15 minutes or $75.00 for 30 minutes."

Detta gör att vi ändå, kanske kanske, kan se detta som ett alternativ. Det sunkiga är ju dock att man förmodligen ändå vill ha rättigheterna till deras bilder och inte bara några små utprintade fjuttbilder. Annars kan man ju aldrig beställakopior eller lägga upp på nätet eller nånting.

FInns det andra bra alternativ?????? Känns som jag försökt tänka på allt, men det borde finnas någon bra setup som jag missat!! Tyvärr verkar ju detta med "tvångsfoto"+"fotoförbud för gäster" mer verka vara regel än undantag.

• smultron 74

Vad trist det här med fotograferandet! Men det är ju trots allt Vegas och där gör de ju allt för att tjäna pengar...

Vi ser LV-resan som kombinerad vigsel -och bröllopsresa! Vill ej åka bort från barnen två gånger, har svårt nog att vara borta från dem ett par dagar!

Vi har bestämt oss för att vi skall vigas under en helikopterfärd över LV på kvällstid! Lär vara vackert med alla ljus och "The Strip"! Finns flera företag som anordnar dessa turer. Man är själva i helikopter med vigselförättare och fotograf, men det finns plats för två gäster om man så önskar!

• smultron 74

Glömde ju skriva att klänningen är jättefin! Skulle definitivt kunna tänka mig en sådan också!!

Svar på tråden Las Vegas