• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • bellalicious
    raring skrev 2011-08-31 13:28:20 följande:
    cooola! och jättehöga

men om din kille har platåskor eller träskor eller nåt så kanske det kan funka haha. han får väl offra sig lite för laget... hihi
    Hahaha, ska fråga honom när han kommer hem (han lär skratta ihjäl sig). Om jag kunde gå i sådan höga skor bara ;)
  • raring

nä inte än, men det står på TODO-listan fast jag tror att min gamla fortfarande är giltig (gäller i två år), men till resten av familjen.

Du förresten, detta om hindersprövning. Jag läste på skatteverkets sida idag och det verkar precis så busenkelt som jag trodde. Den blanketten som man ska fylla i heter SKV 7881 (en per person) och sedan ska man även lämna in lapp om namn samtidigt, fast det kan man göra efteråt om man vill också. SK7831 heter den.

Fast man måste ju vänta tills november innan man kan skicka in eftersom den bara är giltig i 4 månader. ggrr, vill bara få allt sånt där klart!

• bellalicious
    raring skrev 2011-08-31 21:10:17 följande:
    nä inte än, men det står på TODO-listan fast jag tror att min gamla fortfarande är giltig (gäller i två år), men till resten av familjen.

Du förresten, detta om hindersprövning. Jag läste på skatteverkets sida idag och det verkar precis så busenkelt som jag trodde. Den blanketten som man ska fylla i heter SKV 7881 (en per person) och sedan ska man även lämna in lapp om namn samtidigt, fast det kan man göra efteråt om man vill också. SK7831 heter den.

Fast man måste ju vänta tills november innan man kan skicka in eftersom den bara är giltig i 4 månader. ggrr, vill bara få allt sånt där klart!

Super! Tack ska ta och kolla upp blanketterna och ialla fall skriva ut dem. Precis, man vill ha det klart så att man kan bocka av det på todo listan :)

Förresten! Ang efternamn, ska du din killes namn, behålla ditt eget eller köra dubbelnamn? Om man får fråga..

• raring
    bellalicious skrev 2011-09-01 06:52:51 följande:

Super! Tack ska ta och kolla upp blanketterna och ialla fall skriva ut dem. Precis, man vill ha det klart så att man kan bocka av det på todo listan :)

Förresten! Ang efternamn, ska du din killes namn, behålla ditt eget eller köra dubbelnamn? Om man får fråga..

Jo vi har nog bestämt att jag kommer att ta min killes efternamn, men behålla mitt nuvarande efternamn som mellannamn. Jag har ju barn sedan innan och vill ha kvara min namnkoppling till dem, även om man till vardags inte skriver ut mellannnamnet.

Både jag och min sambo har väldigt ovanliga efternamn. Det finns endast 4 personer i sverige med respektive namn, så lite svårt att prioritera då

hur ska ni göra?
  • bellalicious
    raring skrev 2011-09-01 11:55:50 följande:
    Jo vi har nog bestämt att jag kommer att ta min killes efternamn, men behålla mitt nuvarande efternamn som mellannamn. Jag har ju barn sedan innan och vill ha kvara min namnkoppling till dem, även om man till vardags inte skriver ut mellannnamnet.

Både jag och min sambo har väldigt ovanliga efternamn. Det finns endast 4 personer i sverige med respektive namn, så lite svårt att prioritera då

hur ska ni göra?
    Då förstår jag att du behåller ditt efternamn :)

Ja du, min kille har ett vanligt svensson efternamn men jag har ett ovanligt (8 st i sverige som heter så och det är mina släktingar hehe). Men jag har ingen direkt koppling till det efternamnet(har ett dubbel efternamn) så jag kommer troligtvis att ta killens efternamn men sedan slog det oss att vi kan ju faktiskt byta till ett helt nytt efternamn om vi skulle vilja. Vi suger på den karamellen just men som sagt - annars blir det killens efternamn.
  • raring
    bellalicious skrev 2011-09-01 12:02:23 följande:
    Då förstår jag att du behåller ditt efternamn :)

Ja du, min kille har ett vanligt svensson efternamn men jag har ett ovanligt (8 st i sverige som heter så och det är mina släktingar hehe). Men jag har ingen direkt koppling till det efternamnet(har ett dubbel efternamn) så jag kommer troligtvis att ta killens efternamn men sedan slog det oss att vi kan ju faktiskt byta till ett helt nytt efternamn om vi skulle vilja. Vi suger på den karamellen just men som sagt - annars blir det killens efternamn.
    mitt nuvarande efternamn hittade jag och min exmake på. vi hette innan varsitt "sson-namn". Så det är bara han, jag och barnen som heter det.
  • bellalicious
    raring skrev 2011-09-01 12:05:11 följande:
    mitt nuvarande efternamn hittade jag och min exmake på. vi hette innan varsitt "sson-namn". Så det är bara han, jag och barnen som heter det.

Va coolt :)

Vi har börjat prata om musik nu och det var svårare än vad vi trodde att komma på låtar

">

(våran låt)

">

(Vi ska gå och se hans konsert nu i månaden samt älskar jag budskapet i låten :))

De är de vi kommit på hittills :)

• smultron 74

Hej tjejer!

Hjälp vad många ämnen ni har hunnit diskutera... Ska se om jag kan uppdatera lite nu då...

Såå snygga skor ni lagt ut bilder på! Speciellt de silvriga! Jag kan tyvärr inte heller köra på några höga klackar då älsklingen endast 2 cm längre än mig.. Blir ett par med liten, liten klack som jag redan har, de är svarta. Kommer nog passa bra till den svart-vita klänningen som jag blivit alldeles kär i! Har kollat i affärerna som har Vila men den har ej funnits där, skulle gärna vilja känna på materialet och prova den innan jag bestämmer mig!

Superfina uppsättningar¨på hår! Jag har samma nordiska "fjös-hår"! Inte lätt med frisyrer och uppsättningar... Men jag funderar på att anlita någon i LV att fixa frillan, hur vet man vem man ska välja bara??

Alla musikstycken är ju väldigt vackra, men Josh Groban är ju aldrig fel! Vi kommer ju att akompanjeras av det underbara ljudet av helikopterns rotorblad så det känns liksom inte som att det blir någon musik för oss.. ;) Får spela lite före på hotellet istället

När det gäller efternamnet så kommer jag ta min älsklings namn, som också våra barn (4 1/2 och 1 1/2 år) heter. Han har ett ovanligt efternamn men mitt är det bara 5 personer som heter men jag är inte så väldigt förtjust i mitt efternamn så jag byter gärna!!

Bra det där med blanketterna, ska också skriva ut dem så att man har dem klara, kan inte tiden gå lite fortare... :)

• raring

Heeej smultron!! Vad kul att du är tillbaks i matchen igen!

Jag hinner tyvärr inte skriva så mycket idag (håller på arrar barnkalas här) men återkommer så snart jag kan

Svar på tråden Las Vegas