• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • Stefanny

Här har sjukdomarna avlöst varandra, dottern avslutade sin penicillinkur i förrgår, sambon har haft sin första feberfria dag idag på sex dagar och jag och sonen hostar och hostar.
    Det är bara att hålla tummar och tår för att alla mår bra när vi åker!!!
    Hur är det med er nu raring?

Angående smycket så kommer jag ha halsbandet jag alltid har som jag fått av min älskling för längesen, sen ett armband som jag fick av min farmor när hon levde men det är också de enda.
    Skor har jag fortfarande inte hittat (börjar känna stressen nu)
    Dottern har ingen klänning att ha på sig än heller.

Nu är vi där också att vi tänker på packningen, vad tar vi med oss? 0 gradit på natten och sommarvärme på dagarna :)

Sitter nu och lyssnar på hur det stormar utanför, det får en att längta lite extra!

• smultron 74

Halloj tjejer!
    Nu närmar det sig med stormsteg för er, superkul!!

Jobbar inatt och sitter och väntar på all snö som tydligen skall komma... Ska åka till Sälen imorgon för lite skidsemester med familjen, ska bli underbart!

Kram på er!

• Stefanny

Ja nu är det nära!! 14 dagar kvar tills vi åker nu!!
    Jag har 9 arbetsdagar kvar, det känns overkligt, det går ju hur fort som helst!

Jag har också precis kommit hem efter en hel natts arbete, det ska bli såååå skönt med semester!
    Min klänning har kommit nu, för stor såklart, hon envisades med att beställa i storlek 40 och jag har strl 36 i vanliga klänningar så jag kände med en gång att det inte skulle funka, och jag hade rätt, det krävs lite mer höfter och "bröst" än vad jag har om man ska ha en strl 40.
    I morgon ska jag tillbaka och sy in den efter mina mått.

HUr går det för alla er med planeringen?
    vi har ändrat oss angående cermonin och nu kommer Elvis att sjunga tre låtar!

• raring
    Stefanny skrev 2012-01-23 11:36:56 följande:
    Ja nu är det nära!! 14 dagar kvar tills vi åker nu!!
    Jag har 9 arbetsdagar kvar, det känns overkligt, det går ju hur fort som helst!

Jag har också precis kommit hem efter en hel natts arbete, det ska bli såååå skönt med semester!
    Min klänning har kommit nu, för stor såklart, hon envisades med att beställa i storlek 40 och jag har strl 36 i vanliga klänningar så jag kände med en gång att det inte skulle funka, och jag hade rätt, det krävs lite mer höfter och "bröst" än vad jag har om man ska ha en strl 40.
    I morgon ska jag tillbaka och sy in den efter mina mått.

HUr går det för alla er med planeringen?
    vi har ändrat oss angående cermonin och nu kommer Elvis att sjunga tre låtar!
    Hallå!!

Ja, nu är det nära! Vi provade våra kompletta outfits igår och till min stora lättnad så passade allt. Skönt! Kan inte föreställa mig hur irriterad jag hade blivit om min klänning hade behövts sys om. Känner med dig Stefanny! Håller tummarna för att det var lätt fixat!! 

Vår planering är annars klar. Vi har bokat lite shower och sånt nu också så¨det blir fullt schema Längtar ihjäl mig!!
    Har börjat bygga packlista nu också så att man inte glömmer nåt viktigt i stressen innan avfärd. En av fördelen med att ha barnen med är att vi får ha dubbelt så många väskor, så nog ska vi få plats med lite shopping har jag tänkt.

Jag har sjukt mycket att göra på jobbet just nu och har knappt näsan ovanför vattenytan, så jag hinner inte titta in här så ofta som jag skulle vilja. Men idag blev lillan sjuk så imorgon blir det vab. Liten andningspaus från jobbet.

Är det någon av er som vet några bra  lösögonfransar förresten? Jag har små grisborst har jag kommit på så jag behöver nog lite förstärkning där.

Kul med Elvis förresten. Är ni elvisfantaster eller är det mest för att det är en häftig vegas-grej?

Smultron - hoppas att ni har det bra i fjällen! Jag är sjukt sugen på skidsemester, men det blir nog inte av i år...
  • Stefanny

Klänningen är insydd och sitter perfekt nu!! en mindre sak i all stress!
    Nu börjar jag känna oron att vi inte ska lyckas hålla oss friska!
    Förkylningen har tagigt omtag här hemma, lilleman är snorig och jag känner mig själv inte helt 100, Hoppas verkligen det ger med sig tills vi åker nästa vecka!

Visst är det bra med väskorna!! Våran tvååring får ju faktsikt ta med sig en hel stor väska hem :)
    Vi är inte elvis fantaster men vi kollade bröllopen på youtube och Elvis såg helt klart mycket mer avslappnat och roligt ut, precis som vi vill ha det!

Vad har ni bokat för Shower? vi har inte bokat någon utan tänkte ta det som faller oss in.

Vad skönt att allt satt bra på er, här är det bara jag och minstingen som har kläderna klara,
    mannen tänker köpa sin i LA och jag ska även köpa dotterns klänning där :)

Helt galet att vi sitter på flyget mot USA om en vecka vid den här tiden!!

• smultron 74

Åh, vad nära det är för er nu.. :) Hoppas ni hinner friskna till! Här hemma har de båda knattarna magsjuka och jag häver i mig vitpepparkorn för glatta livet och ber till högre makter att jag ska slippa bli sjuk också... Vilken dag åker ni Stefanny? Avis... :)

• Stefanny

På tisag lämnar vi sverige *stora fjärilar i magen*!!!!!!
    Så snart bär det av!!!

• smultron 74

Såå kul för er!! Hoppas verkligen att allt blir precis som ni önskar och har föreställt er! Längtar tills ni kommer hem och berättar hur allt har varit! Lycka till och njuuuut!! Kram

• smultron 74

Oj, kom ju på att jag skulle fråga också hur ni gjort med hindersprövningen... Har ni med den dit och på engelska? Vad behöver man mer för papper enligt er? Imorgon skall vi shoppa ringarna!!

• smultron 74

Såå nyfiken på hur ni har haft det!!

Svar på tråden Las Vegas