• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • raring

Suuuperfin klänning Stefanny!! Du kommer bli jättevacker i den!

Och fynd är trevligt Min sambo brukar skoja om det att jag som en blodhund lyckas sniffa upp den bästa dealen etc. Om jag bara köper en grej "off the shelf" till originalpris så känns det nästan som att jag har misslyckats, haha. En liten tävling jag har med mig själv. Sen är det kul att göra om grejer också, tycker jag. Ganska ofta köper  jag grejer för att jag har en idé om hur man skulle kunna göra grejen ännu bättre. Igår sydde jag om ett par sandaletter i skinn t.ex. Lite klurigt och nervöst eftersom jag ska ha dem på ett bröllop om två veckor, men det blev bra! Lite off topic..

Stefanny, du skulle gifta dig den 11:e va? Det är samma dag som vi kommer dit. Hur länge stannar ni? Vi kommer vara där en vecka. VI kanske springer på varandra till och med Ni skulle också ha med barnen va? Då kanske ni har tips om vad som är lyckat/mindre lyckat med dem lagom tills vi kommer dit!

• raring
    smultron 74 skrev 2011-11-09 22:53:13 följande:
     Morgongåva har vi pratat om att ge varandra, har lite uppslag men inget konkret. Vågar inte skriva för mycket ifall han läser här i tråden :) Vill gärna ge en liten personlig present för att göra honom extra glad.
    Morgongåva ja... Jag upplyste min sambo om detta (som han aldrig hört talas om trots att han varit gift tidigare) och sa att jag förväntade mig halva kungariket, minst, som tack för att jag sparat min oskuld (höhö, *harkel*) och nu offrar mitt liv för att leva  med honom. Då sa han "ja, det får väl bli en hög med aktier då..." hahaha.

Jag kommer nog att satsa på en liten grej, kanske en bok där jag skriver 100 grejer jag älskar med honom eller nåt sånt. Själv tror jag att han kommer att satsa på ett smycke, eller aktier så... 
  • Stefanny

Jag känner mig riktigt nöjd :) är lite orolig bara att jag inte ska gilla den lika mycket när den är vit, men det tror jag att jag gör!!

Raring vi åker dit den 10e och tillbaka den 14e till Los Angeles.
    Det skulle vara roligt att springa på er, hur gamla var era barn?
    Jag är som sagt fortfarande orolig att vår "lilleman" kommer tycka att resan blir jobbig då han är väldigt aktiv, flygresan lär bli ett äventyr för sig, men det är bara att bita ihop!
    Vi har ju min farbror med oss som bor i Los Angeles och har varit i Lasvegas med sina barn många gånger, så hittills har vi gått helt på deras rekomenationer när det gäller barnvänliga saker i LasVegas.

Smultron: vad mysigt det låter med morgonpresent!! jag ska försöka komma på något!!

Nu ska jag ut och promenera med grannen =)

• raring
    Stefanny skrev 2011-11-10 20:41:01 följande:
    Jag känner mig riktigt nöjd :) är lite orolig bara att jag inte ska gilla den lika mycket när den är vit, men det tror jag att jag gör!!

Raring vi åker dit den 10e och tillbaka den 14e till Los Angeles.
    Det skulle vara roligt att springa på er, hur gamla var era barn?
    Jag är som sagt fortfarande orolig att vår "lilleman" kommer tycka att resan blir jobbig då han är väldigt aktiv, flygresan lär bli ett äventyr för sig, men det är bara att bita ihop!
    Vi har ju min farbror med oss som bor i Los Angeles och har varit i Lasvegas med sina barn många gånger, så hittills har vi gått helt på deras rekomenationer när det gäller barnvänliga saker i LasVegas.

Smultron: vad mysigt det låter med morgonpresent!! jag ska försöka komma på något!!

Nu ska jag ut och promenera med grannen =)
    vi är där 11-18 feb, också via LAX.  Barnen kommer vara 7,5 och 4,5 i februari. Inte helt lätt att hitta bra aktiviteter för dem känner jag. Vi funderar på att gå på showen "tournament of kings" på excalibur, som sägs vara populär hos barn. flygresan tror jag nog kommer att gå hyffsat, bara det finns film att titta på och att se till att de är supertrötta så att de sover halva resan plus lite nya leksaker som de inte har tröttnat på. ipad med spel brukar vara poppis hos oss också. annars får du väl låta lillen springa varvlopp i gångarna

har du fått några bra barntips från din farbror som du kan dela med dig av?
    Jag det vore kul att springa på varandra. vi kanske kan sammanstråla över en kaffe eller nåt nån av dagarna  
  • smultron 74

Hej! Vad kul att ni är där samtidigt i februari Sefanny ovh Raring! Hur går det med planerandet annars? Raring: Åker ni snart nu då till Australien på bröllop?

• smultron 74

Hej igen? Såg att jag glömt svara raring.. Jag har helt lagt ner Vila-klänningen! Ska beställa min klänning på nätet för det verkar enklast så! Vill bara kolla runt lite i affärer bara för att för skojs skull få prova lite ;) Klänningen jag ska ha kostar 1990:- och då ingår matchande sjal. Mycket nöjd med priset! Hmm.. Sugen nu att få prova den på...

• raring
    smultron 74 skrev 2011-11-14 14:10:03 följande:
    Hej! Vad kul att ni är där samtidigt i februari Sefanny ovh Raring! Hur går det med planerandet annars? Raring: Åker ni snart nu då till Australien på bröllop?
    Hallå!

Jo, planerandet går bra! Det mesta är väl i ordning nu. Det mesta är inköpt också, förutom skor... Men jag ska ha 10cm-klackar på bröllopet i australien och om jag lyckas med det med livet i behåll så kanske det blir några höga coola till egna bröllopet också

Vi kommer nog att boka en helikoptertur till grand canyon till dagen efter bröllopet, men annars är det ganska klart det känns fruktansvärt kul att få gifta sig i las vegas!!

jo, nu är det mindre än två veckor tills vi drar till australien, sommaren, bröllop och inte minst äventyr! Det ska bli så fruktansvärt kul! Vi ska paddla forsränning i regnskogen, snorkla på barriärrevet, bo på spa, klättra på sydney harbour bridge, gå på savann-vandring, shoppa... och gå på bröllop! Intesivt kommer det bli med så himla kul. Känns lite overkligt. Ska bli himla kul med bröllop utomlands också, det har vi aldrig varit på innan. Kanske kan man få någon idé till i Februari

Hur går det för dig nu smultron. Det närmar ju sig lite för dig med nu ju. Ett halvår kvar ungefär - det går ju fort! Hade du beställt klänningen nu?
  • raring
    raring skrev 2011-11-14 14:18:26 följande:
    Hur går det för dig nu smultron. Det närmar ju sig lite för dig med nu ju. Ett halvår kvar ungefär - det går ju fort! Hade du beställt klänningen nu?
    ah, jag såg nu att du redan svarat!!
  • smultron 74

Wow, det låter som er resa kommer bli underbart kul!! Skall barnen åka med? Har ni kollat på vad en sån helikoptertur kostar? Vi tänkte kört bil dit först men sen börjar man fundera... 10 h i bil i värmen, inte såå sugen!

• raring
    smultron 74 skrev 2011-11-14 14:44:18 följande:
    Wow, det låter som er resa kommer bli underbart kul!! Skall barnen åka med? Har ni kollat på vad en sån helikoptertur kostar? Vi tänkte kört bil dit först men sen börjar man fundera... 10 h i bil i värmen, inte såå sugen!
    nä, barnen ska inte med till australien - det skulle bli på tok för dyrt tyvärr. Men det ska faktiskt bli riktigt kul att göra denna resan bara vi!

Att ta helikoptertur till GC är dyrt. Det kostar ca 2500-3000kr per person och det är ingen rabatt för barnen heller så det blir nog till att lämna barnen med svärfar när vi drar till GC. Tror inte att de skulle uppskatta resan SÅ mycket att det skulle kännas värt det. Sedan drar vi kanske till valley of fire med bil och barn någon av dagarna istället. Det är ju en timme bort och ganska coolt det också, vad det verkar.

har ni bokat in något annat än bröllop än? planerar ni att göra det?
Svar på tråden Las Vegas