• KakanMackan

Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?

Hallå! 
    Vore kul att följas åt Glad
    Kram Karin

• Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
  • Lillis82

Det mesta är klart för vår del.. vi skall bara göra klart lite småsaker som festhäftet skall ha in alla namn, och en bordsplacering. Skall göra borsplaceringskorten. testa klänningen igen tillsammans med skorna.. köpa maten självklart! träffa prästen har vi inte gjort heller säkert mer saker som jag missat att tänka på..

skulle vilja ha lite tips på hur jag kan göra snygga, eleganta och billiga "fötter" till servetterna. skickar med en bild hur de skall se ut. . {#emotions_dlg.flower}

• Millan1984

Jag måste ut och leta rätt mascara (vattenfast), ge mig gärna tips om ni vet någon bra , ett läppstift i rätt nyans och underkläder. Syrran ska göra en testuppsättning så snart som möjligt och när jag åker hem och hälsar på (gifter oss på hemorten) ska jag boka naglar och florist,

• durrasflikka

Min m2b prata precis med en bekant om hon kunde sjunga i kyrkan och självklart kunde hon det. =)

Det vi har kvar är:
    Placeringskorten
    Skicka in hindersprövning och efternamnsändrindspapperna, som vi skrev på igår.
    Träffa prästen
    Boka transport
    Trycka upp vigselprogram (har ett färdigt i datorn)
    Trycka upp festprogram
    Beställa tärnonrnas klänning
    Mat ska bestämmas med cateringfirman
    Dryck ska inhandlas
    Träffa fotografen
    Införskaffa löshår
    Boka tid för fransförlängning och manikyr

Sen vet jag inte vad mer vi har kvar. Känns som att vi borde ha massor kvar.
    Kan ni komma på något?

• elinmartin

Hej Tjejer, nu börjar de verkligen att närma sig...hur känner ni er, stresade??
    Jag känner mig rätt så lungn, nästan lite för lung känns som att jag kanske har glömt något, men jag vet inte.

Men håller på för fullt med festprogramet, har ni börjat?? Roligt om vi dellar med oss vad vi tänkt ha med..vi ska ha följande:
    meny
    välkomms text
    sånger
    10 saker som får en att fundera
    Någon bra text att vi inte vill att gästerna lägger upp bilder på nätet tex facebook
    cheklista för kvällen
    våra gäste kort beskrivning
    roligt historia om de perfekta paret
    lek: vem är du mest lik elin eller martin
    hur vet du att du drukigtb för mycket
    att vi inte kommer att öppna packten under kvällen
    om ni kommer att prata med ..... måste ni frågan om ....
    personliga tack

ojoj de kändes nästan som en hel uppsatts nu,,

• Norrlandsprinsessan

Hej!
    Jag och min M2B gifter oss oxå den 11 augusti i år :)
    Än så länge är kyrka och festplats bokad, ska ringa fotografen imorgon och slutgiltigt boka honom samt jaga efter en bil som vi kan färdas i från vigseln till festen.

Har brudklänningspanik, nu har jag provat säkert 30 olika klänningar i 5 olika affärer och ingen känns helt 100...hur visste ni andra att ni hittat "rätt" klänning?

• Rosi
    Norrlandsprinsessan skrev 2012-04-08 16:24:33 följande:
    Hej!
    Jag och min M2B gifter oss oxå den 11 augusti i år :)
    Än så länge är kyrka och festplats bokad, ska ringa fotografen imorgon och slutgiltigt boka honom samt jaga efter en bil som vi kan färdas i från vigseln till festen.

Har brudklänningspanik, nu har jag provat säkert 30 olika klänningar i 5 olika affärer och ingen känns helt 100...hur visste ni andra att ni hittat "rätt" klänning?

Vad kul att vi blir flera.. =)

När jag hittade min dröm klänning var jag själv inte beredd på det den var inte alls fin när den hängde på klädhängaren. Men när det satt på så blev jag chockad å jag fick tårar i ögonen. hade aldrig sett mig så fin någon gång. då visste jag att det är den jag ska ha. =)

• Norrlandsprinsessan
    Rosi skrev 2012-04-08 16:38:45 följande:

Vad kul att vi blir flera.. =)

När jag hittade min dröm klänning var jag själv inte beredd på det den var inte alls fin när den hängde på klädhängaren. Men när det satt på så blev jag chockad å jag fick tårar i ögonen. hade aldrig sett mig så fin någon gång. då visste jag att det är den jag ska ha. =)

Ja visst är det kul att vi är flera :) då kan man få både stöd och inspiration av de andra Glad

Det där med klänningen är ett stort problem just nu, känner mig stressad av att jag inte hittar någon "wow"-klänning och drömmer tom. om klänningar jag provat. Ett problem är ju att man bor i Sthlm också och här finns ju HUR många affärer som helst som säljer klänningar så jag tänker ju bara att det finns fler affärer med fler klänningar att prova...suck...
  • Rosi
    Norrlandsprinsessan skrev 2012-04-08 16:57:43 följande:
    Ja visst är det kul att vi är flera :) då kan man få både stöd och inspiration av de andra Glad

Det där med klänningen är ett stort problem just nu, känner mig stressad av att jag inte hittar någon "wow"-klänning och drömmer tom. om klänningar jag provat. Ett problem är ju att man bor i Sthlm också och här finns ju HUR många affärer som helst som säljer klänningar så jag tänker ju bara att det finns fler affärer med fler klänningar att prova...suck...

Ja då blir det ju lite mer ställen man måste kolla på.. Har du kollat på internet då? sett någon du gillar där?

Jag bor i Karlstad å här finns det bara två butiker som säljer så jag åkte till Degerfors och köpte min.. den har fler än vad de två vi har här..

• Norrlandsprinsessan
    Rosi skrev 2012-04-08 17:08:41 följande:

Ja då blir det ju lite mer ställen man måste kolla på.. Har du kollat på internet då? sett någon du gillar där?

Jag bor i Karlstad å här finns det bara två butiker som säljer så jag åkte till Degerfors och köpte min.. den har fler än vad de två vi har här..

Nja, jag är lite för feg för att köpa på Internet, även om jag sett många fina. Vill gärna prova den först..
    Nu har jag hittat ytterligare en butik jag måste till och prova denna...

Hittade den även till salu på Blocket och där verkar tjejen som burit den ha en kropp mer liknande min Flört

Åh, nu vill jag att det ska vara nästa lördag så jag kan åka och prova den!
  • Rosi
    Norrlandsprinsessan skrev 2012-04-08 17:46:41 följande:
    Nja, jag är lite för feg för att köpa på Internet, även om jag sett många fina. Vill gärna prova den först..
    Nu har jag hittat ytterligare en butik jag måste till och prova denna...

Hittade den även till salu på Blocket och där verkar tjejen som burit den ha en kropp mer liknande min Flört

Åh, nu vill jag att det ska vara nästa lördag så jag kan åka och prova den!

Då hoppas jag att den sitter fint... =)

Har du hittat vem som har designat den första klänningen. så kan du isf åka till ett ställe som säljer dem.

Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?