• KakanMackan

Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?

Hallå! 
    Vore kul att följas åt Glad
    Kram Karin

• Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
  • Odium

Tack tack=) Jorå, jag ska jaga dem imorgon.
    Får jag inte heta det jag vill är det inte hela världen, men då vill jag också veta att det är p g a att reglerna ser ut som de gör, INTE för att en handfull handledare TYCKER på ett visst sätt.

• Solister

Hej!
    Här är en till som ska gifta sig 11 augusti 2012 Kyss
    Just nu går det små trögt. Men vi har iaf fått undan lite på bocka av listan.
    Vigsel & fest plats bokad.
    Präst bokad.
    Vigsel låtar valda och komp + solist + kör bokad (är själv sångerska, musiker & kompositör)
    Släkt & vänner har fått inbjudan.
    Frisör bokad
    Har inte hittat klänning än, inte heller ringar, skor mm.

• Lillis82

Fy tusan va tråkigt Odium! Hoppas du får rätt på de två andra firmorna så ni kan få det efternamn ni önskar. Det måste ju gå att överklaga på något sätt. . 

Vi skickade in våra inbjudningskort i mitten av februari och idag har 48 redan svarat att de kommer.. Glad Än så länge så har ingen tackat nej .. men det är ett par kvar som inte hört av sig.. 

Det är väl det jag kan vara lite nervös över också.. att de man verkligen vill skall komma inte tackar ja.. men OSA har ju inte gått ut än så håller tummarna.. 

Håller även med Solister lite.. känns som man är inne i en torrperiod just nu.. då det mesta är klart.. man bara går och väntar på att kunna fixa det sista precis innanför.. 

• Odium
    Lillis82 skrev 2012-03-16 21:19:31 följande:
    Fy tusan va tråkigt Odium! Hoppas du får rätt på de två andra firmorna så ni kan få det efternamn ni önskar. Det måste ju gå att överklaga på något sätt. . 
    Jag fick tag på firmorna, och alla godkänner att vi får ta namnet. Men PRV gör det inte, de tycker fortfarande att det är förnamnskaraktär.

Rond tre går på Tisdag då jag ska ringa upp juristen igen och be honom tänka om.
    Enligt Statistiska centralbyrån finns det över 200 personer i Sverige som heter Daniel i efternamn, då tycker jag att jag borde få heta Wynja. Som inte ens är ett personnamn från början.
  • Lillis82
    Odium skrev 2012-03-16 22:37:08 följande:
    Jag fick tag på firmorna, och alla godkänner att vi får ta namnet. Men PRV gör det inte, de tycker fortfarande att det är förnamnskaraktär.

Rond tre går på Tisdag då jag ska ringa upp juristen igen och be honom tänka om.
    Enligt Statistiska centralbyrån finns det över 200 personer i Sverige som heter Daniel i efternamn, då tycker jag att jag borde få heta Wynja. Som inte ens är ett personnamn från början.
    Håller med.. jag har en ingift man i min släkt som har ett förnamn som efternamn så förstår inte hur ditt inte kan gå igenom, speciellt då hans namn VERKLIGEN är ett förnamn.

Han efternamn kan liknas med Peter om du förstår vad jag menar. . 
  • Odium
    Lillis82 skrev 2012-03-16 23:05:42 följande:
    Håller med.. jag har en ingift man i min släkt som har ett förnamn som efternamn så förstår inte hur ditt inte kan gå igenom, speciellt då hans namn VERKLIGEN är ett förnamn.

Han efternamn kan liknas med Peter om du förstår vad jag menar. . 
    Jo precis.. som jag skrev nyss, 200 med efternamnet Daniel...
    Om vi inte får heta det vi vill är det väl inte hela världen egentligen. Men då ska det vara med bra argument, t ex att om ett namn har 25 bärare anses det som ett förnamn. Eller att det iaf finns ett regelverk som dikterar hur namn ska bedömas. Och inte vara skrivet så luddigt som de förklarar för mig.. "Mjaaaa förnamn brukar ju sluta på A.. och det gör ju Wynja"
    Ja...happ...?

Finns det ett regelverk är det ju inte så mkt jag kan göra åt det, och det kan jag ta. Eller att det skulle varit utbildade historiker som sade ifrån, "Njaaaa Wynja är ett namn som användes av adeln vid tidigt 1600-tal" eller något. Inga problem!
    Men jag tar inte att ett gäng handledare på PRV sitter och TYCKER att mitt namn inte passar mig. Varför skulle de vara mer kvalificerade än mig att bedöma vilket namn jag ska ha? Det finns ju en hel del regler lagstadgat, så länge man håller sig till dem bör man få heta vad man behagar.

Ojojoj nu skriver jag mig varm igen, men jag blir så uppeldad... :D
  • Odium

Näpp.. vi får inte heta Wynja i efternamn. Det är ett solklart förnamn säger dem.
    Det går inte. Suck...

• Angie2012

Hej.

Är gärna med i er grupp.
    Vi bestämde oss för någon vecka sedan att det blir bröllop i år. 11 augusti blir det för oss med.
    Har redan bokat kyrka, solist och fotograf.

Spanar efter bröllopssaker hela dagarna känns det som, kan inte sluta tänka på det, haha.

• Millan1984

Nu har vi skickat ut inbjudningskorten önskelistan är klar och hotelll är bokad!!

• Cicci90

Nu har det varit tyst i tråden ett tag..
    Hur går det för er i planeringen?

Själv har jag suttit hela förmiddagen och försökt bli klar med mina servettringar. Det saknades visst ett par.
    Gör mina i ståltråd och pärlor, det frestar på fingertopparna kan jag lova ;)

Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?