• KakanMackan

Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?

Hallå! 
    Vore kul att följas åt Glad
    Kram Karin

• Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
  • Odium
    Millan1984 skrev 2012-02-07 10:04:40 följande:

Vi har ju tur som får hjälp med maten, så det värsta köksstädandet slipper vi, men vi tänker dock be våra familjer att hjälpa till, då kan man ju i sin tur bjuda på resterna från gårdagen innan man drar igång med städandet.

Vi ska heller inte ha sprit. Tycker det räcker med allt det andra, och vi vill ju inte ha en fyllefest eftersom dom lär ju dricka av allt.

Nu vet jag ju inte om du ska ha buffé eller om ni väljer 3 rätters, (vi ska ha buffé utan förrätt eftersom det kommer bjudas på väldigt mycket).

men här är ett förslag:

förrätt: 1 glas/ person
    huvudrätt: 2 glas/ person
    efterrätt: 1 glas/person
    tårta: 1 glas/ person, glöm dock inte att ha mycket kaffe, då folk säkert vill ta en påtår eller två.

Festens åtgång har vi inte riktigt kommit i underfund med, måste först bestämma alla sorter. Vi kommer dock köpa 33 cl öl.

Vad tycker ni är rimliga priser för alkoholen på kvällen? tycker ni 20 kr för en öl är för dyrt eller lagomt?

Vi har bestämt oss för trerätters, så vi tänkte väl liknande. Ett glas till förrätt, 2 glas till huvudrätt och sen blir ju tårtan efterrätten, så då tror jag de flesta väljer kaffe och avec. De som vill får ett glas av något annat.
    Sen kommer vi ha bar med självkostnadspris, förmodligen 33cl öl/cider och vin.. vi kommer nog ta 15-20kr/öl.

Jo tycker också att sprit blir för mycket.. vi har en del som blir elaka på sprit =/
  • Millan1984

durrasflikka: vad kul, grattid. Hur långt har ni hunnit med planeringen?

• Millan1984

Odium: vill man ha sprit får man ta med sånt själv haha. Nä men jag tycker att det andra räcker gott och väl.

• durrasflikka
    Millan1984 skrev 2012-02-07 13:06:25 följande:
    durrasflikka: vad kul, grattid. Hur långt har ni hunnit med planeringen?
    Ordnat:
    Kyrka
    Lokal + Catering
    Ringar
    Daniels kläder
    Tärnor
    Marshalker
    Toastmaster/madame
    Smycken (halsband, örhänge och tiara)
    Fotograf
    Tårta
    Dekorations diamanter
    Hotellrum
    Blommor
    Musik till festen
    Beställt inbjudningskort så jag väntar bara på dem.
    Såpbubblor
    Cake topper
    Stort vitt paraply
    Skicka inbjudningskorten

Bestämmt men ska beställas:
    Brudklänning
    BH
    Skor till mig
    Tärnklänning
    Slips till marshalkerna
    Meny

Kvar:
    Hatt
    Transport
    Präst
    Placeringskort
    Vigselprogram (vad ska stå i dem? MÅSTE man ha sådanna?
    Festprogram
    Vägskylt(ar) till vigselplatsen (får vi gratis av ena marshalken då han har ett eget tryckeri)
    Sprit (Tyskland)
    Dryck (alkoholfri)
    Godis (till godisbuffen)
    Tårt bestick
    Hindersprövning
    Papper om ändra efternamn
    Tack presenter till inblandade
  • Odium
    Millan1984 skrev 2012-02-07 13:10:47 följande:
    Odium: vill man ha sprit får man ta med sånt själv haha. Nä men jag tycker att det andra räcker gott och väl.
    En kompis till mig frågade om hon fick ta med sig egen sprit.. jag tyckte det lät lite.. fel.
    Det är inte menat att vara en suparfest som du sa tidigare..
  • LitenSandra

Odium, det kändes inte helt rätt. En bröllopsfest - är som du säger ingen fyllefest. Nä, jag skulle tycka att det var oförskämt, skulle själv aldrig komma på tanken att ta med en flaska Absolut på en bröllopsfest.. 

• Odium
    LitenSandra skrev 2012-02-07 14:30:46 följande:
    Odium, det kändes inte helt rätt. En bröllopsfest - är som du säger ingen fyllefest. Nä, jag skulle tycka att det var oförskämt, skulle själv aldrig komma på tanken att ta med en flaska Absolut på en bröllopsfest.. 
    Njäe jag vet.. sen hör till saken att den här vännen har lite problem med att känna sina gränser. NN vet inte när det är dags att sluta och ligger sedan och dreglar i ett hörn, helt okontaktbar.. Det är inte riktigt åt det hållet jag känner att jag vill att det ska gå. Och när jag redan sagt att vi kommer ha öl/cider/vin där som man kan köpa känns det lite som att personen i fråga tänker "det kommer ta slut, jag måste ta med mer så jag håller mig hela kvällen"
  • Odium

Jag skulle heller inte ta med mig egen sprit. Om det inte uttryckligen stod på inbjudan "Vill ni dricka alkoholhaltiga drycker medtages detta själva" och jag absolut MÅSTE dricka alkohol..
    Fast då tror jag nog att jag skulle ta det sopm en liten hint att de inte vill ha med alkohol i bilden..

• Millan1984

durrasflikka: du har ju´hunnit med en massa , vad skönt Vigselprogram är brukligt att ha så att gästerna hänger med i ceremonin. Glöm inte att i sådana fall fixa fler än antalet gäster, då man inte vet om det kommer folk till kyrkan (som inte är bjudna) för att få se vigseln.

Odium: Haha, vad sjukt :p drick det som serveras och gillar man det inte får man väl inte dricka alls :p

Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?