Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
Hallå!
Vore kul att följas åt
Kram Karin
Hallå!
Vore kul att följas åt
Kram Karin
Jag gifter mig också den 11:e aug i år. =) Dagen efter min 25-års dag.
elinmartin kan det vara ni som gör att vi inte får vår tårta utkörd. ;)
Vi har ju tur som får hjälp med maten, så det värsta köksstädandet slipper vi, men vi tänker dock be våra familjer att hjälpa till, då kan man ju i sin tur bjuda på resterna från gårdagen innan man drar igång med städandet.
Vi ska heller inte ha sprit. Tycker det räcker med allt det andra, och vi vill ju inte ha en fyllefest eftersom dom lär ju dricka av allt.
Nu vet jag ju inte om du ska ha buffé eller om ni väljer 3 rätters, (vi ska ha buffé utan förrätt eftersom det kommer bjudas på väldigt mycket).
men här är ett förslag:
förrätt: 1 glas/ person
huvudrätt: 2 glas/ person
efterrätt: 1 glas/person
tårta: 1 glas/ person, glöm dock inte att ha mycket kaffe, då folk säkert vill ta en påtår eller två.
Festens åtgång har vi inte riktigt kommit i underfund med, måste först bestämma alla sorter. Vi kommer dock köpa 33 cl öl.
Vad tycker ni är rimliga priser för alkoholen på kvällen? tycker ni 20 kr för en öl är för dyrt eller lagomt?
durrasflikka: vad kul, grattid. Hur långt har ni hunnit med planeringen?
Odium: vill man ha sprit får man ta med sånt själv haha. Nä men jag tycker att det andra räcker gott och väl.
Odium, det kändes inte helt rätt. En bröllopsfest - är som du säger ingen fyllefest. Nä, jag skulle tycka att det var oförskämt, skulle själv aldrig komma på tanken att ta med en flaska Absolut på en bröllopsfest..
Jag skulle heller inte ta med mig egen sprit. Om det inte uttryckligen stod på inbjudan "Vill ni dricka alkoholhaltiga drycker medtages detta själva" och jag absolut MÅSTE dricka alkohol..
Fast då tror jag nog att jag skulle ta det sopm en liten hint att de inte vill ha med alkohol i bilden..
durrasflikka: du har ju´hunnit med en massa , vad skönt
Vigselprogram är brukligt att ha så att gästerna hänger med i ceremonin. Glöm inte att i sådana fall fixa fler än antalet gäster, då man inte vet om det kommer folk till kyrkan (som inte är bjudna) för att få se vigseln.
Odium: Haha, vad sjukt :p drick det som serveras och gillar man det inte får man väl inte dricka alls :p