• KakanMackan

Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?

Hallå! 
    Vore kul att följas åt Glad
    Kram Karin

• Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
  • Odium

Hindersprövningen är giltig i 3 månader..

• LitenSandra
    Odium skrev 2012-03-08 17:13:33 följande:
    Hindersprövningen är giltig i 3 månader..
    Oj, så länge! Det var ju bara positiva besked! :D Haha, där ser man vad insatt jag var - not :P 
    Då ser vi till att ordna hindersprövningen två månader före vigseln. :)  
  • Lillis82

Är det någon som träffat prästen redan? 

Vad skall man tänka på inför mötet med denne?  Förutom hindersprövning och blanketten om efternamnsbyte..

• Cicci90
    Lillis82 skrev 2012-03-08 20:15:43 följande:
    Är det någon som träffat prästen redan? 

Vad skall man tänka på inför mötet med denne?  Förutom hindersprövning och blanketten om efternamnsbyte..
    Vi har inte träffat prästen än..
    Men det är med honom som iaf vi ska bestämma psalmer med, men de flesta gör väl det med kantorn.
    Sen kommer vi att prata med prästen om hur HAN går in. Var med på ett bröllop för ett par år sedan där han också var präst och gick in samtidigt som brudparet, vid ingångsmarschen. 1,5 meter före brudparet. De flesta såg mer av prästen än vad de såg av paret. :/ Brudparet hade inte tänkt på detta innan (vem gör det?) och de blev väl lite besvikna av att han tågade in före dem när det var deras tur att gå in.

Det vore jättekul om fler kunde tipsa om vad man ska tänka på. :)
  • Lillis82
    Cicci90 skrev 2012-03-08 20:39:01 följande:
    Vi har inte träffat prästen än..
    Men det är med honom som iaf vi ska bestämma psalmer med, men de flesta gör väl det med kantorn.
    Sen kommer vi att prata med prästen om hur HAN går in. Var med på ett bröllop för ett par år sedan där han också var präst och gick in samtidigt som brudparet, vid ingångsmarschen. 1,5 meter före brudparet. De flesta såg mer av prästen än vad de såg av paret. :/ Brudparet hade inte tänkt på detta innan (vem gör det?) och de blev väl lite besvikna av att han tågade in före dem när det var deras tur att gå in.

Det vore jättekul om fler kunde tipsa om vad man ska tänka på. :)
    Det va bra!! har jag verkligen inte tänkt på.. 

håller med.. mer tips vad man bör tänka på.. Glad 
  • Odium
    LitenSandra skrev 2012-03-08 22:19:03 följande:
    Haha! Tur att vi iaf får rätt svar till slut! Det är det forum är till för! :) Tack för hjläpen!
    Np=)
  • Rosi

Har äntligen fått hem min ring. =) Jag är jätte nöjd. Namnet står på båda sidorna. =)

den "skramlar lite" men det är en spinners, så jag tror att man vänjer sig fort med det.

Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?