• KakanMackan

Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?

Hallå! 
    Vore kul att följas åt Glad
    Kram Karin

• Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
  • Millan1984

Ja jag tänkte ju det, eftersom det är vid semestertider, när är smartast att ma fixar det? Vi får veta i april nångång, och då får vi nog veta när vi ska träffa prästen. När man träffar honom/henne, ska man ha med sig hindersprövningen OCH papper på efternamnsbyte då??

• Cicci90

Var och beställde min ring igår.  :)
    Hon i affären tyckte att jag var ute i riktigt god tid, ska ha en vanlig ring så hon sa att den är färdig om bara en vecka. Men vi sprider ut utgifterna lite på året.. ;)

På fredag ska jag prova klänning och köpa markväv till stolarna! :D
    Det blir mer och mer pirrigt för varje dag...
    Väntar också på att kantorn ska höra av sig för att säga om musiken vi har valt till kyrkan är ok. :)

• Millan1984
    Cicci90 skrev 2012-03-14 16:39:56 följande:
    Var och beställde min ring igår. :)
    Hon i affären tyckte att jag var ute i riktigt god tid, ska ha en vanlig ring så hon sa att den är färdig om bara en vecka. Men vi sprider ut utgifterna lite på året.. ;)

På fredag ska jag prova klänning och köpa markväv till stolarna! :D
    Det blir mer och mer pirrigt för varje dag...
    Väntar också på att kantorn ska höra av sig för att säga om musiken vi har valt till kyrkan är ok. :)
    Det fick jag som svar när jag var in också :p hade gärna beställt den redan nu, men vet med mig om att jag aldrig skulle kunna låta den vara :p så jag väntar typ 2 månader till :p
  • Cicci90
    Millan1984 skrev 2012-03-14 23:34:39 följande:
    Det fick jag som svar när jag var in också :p hade gärna beställt den redan nu, men vet med mig om att jag aldrig skulle kunna låta den vara :p så jag väntar typ 2 månader till :p
    Jag ber killen låsa in ringen i hans vapenskåp, inte ens jag vet var han har nycklarna till det. :D haha.
  • durrasflikka

Jag har haft mina ringar hemma sedan 8/8 förra året. Det har varit lite jobbigt, de första dagarna kollade jag på dem ofta men nu så har jag inte gjort det på ett tag. Nu har jag iofs fått min nya förlovningsring (en av de 2 som vi har hemma) så då är det inte lika jobbigt att ha den andra hemma.

Mindre än 5 månader kvar nu tjejer!

• Lillis82

Hur går det för alla? Någon som börjar känna nervositet? Har ni mycket kvar att planera etc?

För oss går det rätt ok.. börjar dock oroa mig för att vi inte får i hop vår budget.. men det får lösa sig.. Något annat jag oroar mig för är att vi inte sett kyrkan än.. min sambo är iväg och spelar nästan varje helg sen jobbar han ju dagtid annars och jag jobbar två skift så vi har sällan tid att hinna dit samtidigt.. Men vi pratade med dem igår och de kunde komma och öppna den på en kväll för oss så det känns lite tryggare nu.. Så nu skall vi bara hitta en kväll som passar Glad 

• Millan1984
    Cicci90 skrev 2012-03-15 07:01:33 följande:
    Jag ber killen låsa in ringen i hans vapenskåp, inte ens jag vet var han har nycklarna till det. :D haha.
    Haha, smart :p
  • Millan1984
    Lillis82 skrev 2012-03-15 13:35:11 följande:
    Hur går det för alla? Någon som börjar känna nervositet? Har ni mycket kvar att planera etc?

För oss går det rätt ok.. börjar dock oroa mig för att vi inte får i hop vår budget.. men det får lösa sig.. Något annat jag oroar mig för är att vi inte sett kyrkan än.. min sambo är iväg och spelar nästan varje helg sen jobbar han ju dagtid annars och jag jobbar två skift så vi har sällan tid att hinna dit samtidigt.. Men vi pratade med dem igår och de kunde komma och öppna den på en kväll för oss så det känns lite tryggare nu.. Så nu skall vi bara hitta en kväll som passar Glad
    Gud ja, ena dagen känner man av lite nervositet. Jag hatar att stå i rampljuset, sambon älskar det :p Vi gifter oss i "min" kyrka så det bekymret har inte jag. Vi bor på en annan ort (inte så långt från vår födelseort), så när jag var hemma vid jul gick jag in och "kände in" kyrkan. 50 steg till altaret räknade jag till :p Jag började på riktigt med inbjudningskorten för ett litet tag sen. men den senaste veckan har jag jbbat jättemycket, fick besök av systerdottern i helgen och känt mig sjuk, men igår tog jag tag i det och har redan kommit en lång bit på vägen. Är ledig i 3 dagar så jag tänkte sitta nån timme varje dag och göra klart allt
  • Odium

Jag är lite nervös.. mest på kvällen då man vill sova. Så det är inte så praktiskt.
    Men sen måste jag få säga att jag är skitförbannad också.

Jag och gubben ska skapa ett nytt efternamn och har skickat in till PRV, det vi helst vill ha (Ja men ska kunna tänka sig att ha alla tre förslagen, men man blir alltid lite mer kär i ett) fick avslag för att det har "Förnamnskaraktär" och för att det finns 4 registrerade firmor (enskilda firmor) som heter så. För det första, två av de firmorna är avreggade sedan 2004. För det andra är det INGEN som kan förklara för mig när ett namn har "förnamnskaraktär", Det finns ingen anledning.
    En person (kundtjänst) säger att det är när fler än 100 personer bär namnet, vilket är OK, det är bara 25pers i Sverige som heter detta.
    En annan (Juristen) säger att det är när namnet ens finns registrerat som förnamn, alltså om en enda person har det som förnamn. Samma person ger dock ett förslag på ett annat namn som nog ska gå bättre att få igenom, då det bara är 3 personer i Sverige som heter så... WHAT!?
    Och en tredje (Handläggare på PRV) säger att det bara är så, och mer eller mindre leder mig att dra slutsatsen att det är HON och hennes arbetskollegor som bestämmer om de tycker att det låter som ett förnamn eller inte.
    Citat "Näää men alla jag pratat med tycket att det låter som ett förnamn"

Okej, jag hade kunnat förstå om jag har velat heta typ.. Britt eller Malin eller något som faktiskt är ett etabletat förnamn. Men nu är det 25 pers av 9miljoner som heter såhär. INTE etablerat enligt mig. Dessutom är det inget Personnamn från början, det är namn på en Runa. Alltså tycker jag inte att det borde vara ett problem.

Idag förlorade jag. Men än är det inte över!
    Handledaren sa att "Mjaaaa nu är det ju två hinder (Förnamnen och firmorna), hade det bara funnits ett hinder hade vi nog kanske kunnat göra något åt saken... Men nu är det ju två hinder..."
    Så jag har ringt de 4 firmorna och fått reda på att två är avreggade och fick inte tag i de andra två. Så jag ska lösa DET hindret själv och sedan ringa tillbaka till henne.

Wow, långt, och jäääävligt skönt att få dumpa. Tack till er som ids läsa igenom
    Flört

• Millan1984

Odium: stå på dig, och hoppas du får svar från de andra två firmorna. Håller tummarna att namnet går genom

Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?