Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
Hallå!
Vore kul att följas åt
Kram Karin
Hallå!
Vore kul att följas åt
Kram Karin
Jag ska,
hur går det för dig, hur långt har du kommit?
Var ska ni gifta er? Vi ska gifta oss på Österlen nere i skåne.
Kul att de finns fler med sammma datum.
Vi kommer med gifta oss.
Hur kom ni fram till detta datumet??
Kul! Vi har nog inte planerat så mycket än, är ju ett tag kvar. Dock har jag förstått att man måste vara ute i god tid.. Vi har bokat kyrka, mat och ev lokal. Lokalen är vi lite osäkra på. Ett jättepopulärt och fint ställe, speciellt naturen runt om, sagolikt vackert. Men den kan ev vara lite liten.. Vi gifter oss i Uddevalla, det ligger i Bohuslän, ca 8 mil norr om Gbg. Klänning tycker jag är det absolut svåraste. Blir nog en från Kina tror jag, kikar för fullt. Så även om jag säger att vi inte planerat så mycket än så funderar jag nästan oavbrutet på allt kring bröllopet. Men det är ju såå kul =) Hur går det för er?
För mig går det jätte bra... jag har nog det mesta klart... =) tycker det är så kul att pyssla så gör det så fort jag får tid över.. =)
Vi har dock inte bestämt vilken mat det blir. fast vi vet iaf att vi ska ha buffe och tårta.. =)
Här är en till kul att äntligen hitta en sån här tråd.
Vi har iaf varit tillsammans i snart 11 år och förlovade i 7 år.
Då är det ju dags ; ) Vi har varit tillsammans i ca 6 år, har hus och två underbara barn! Vi är varandras "spöken". Vi har alltid haft en gott öga för varandra, väldigt gott tom =) Men det har inte stämt i varandras liv innan. Men som sagt, nu är det snart dags att fullborda det hela =) Jag skulle vilja greja massor med allt men min blivande tycker att jag ska hejda mig lite, vilket nog är sant. Jg är väldigt duktig på att ändra mig typ 2000 ggr nämligen hihi. Men jag har också världens beslutsångest, därför är det ju bra att kolla runt massor redan nu =)
Ja det är verkligen dags nu (eller ja om ett år hehe), vi funderade på om vi skulle försöka få barn först men kom fram till att det var bättre för oss att gifta sig först och nu har vi:
-bokat kyrka
-bokat lokal
-bestämt gästlista
-färgetema
-ringen är utsedd
-solist i kyrkan är bestämd
-vi ska ha buffé och vi ska ha en bekant till familjen som ska hjälpa oss och som också är bjuden.
sen är jag också en som vill vara ute i god tid och har redan funderat ut innehållet i festhäftet , bättre att man har fixat de små detaljerna så att det inte blir för mycket sen
Vi gifter oss också den 11 augusti!
Kyrkan och lokalen är bokad
Färgtema valt
Bordsdekorationer valda
Maten är vi nästan klara med vad vi vill ha
Har "valt" värdpar (ska fråga om de vill om ett par månader, men de kommer garanterat vilja :p)
Budgeten är satt på ca 45000 kr
Har ett album fullt med inspirationsbilder på frisyr och bukett
Har bestämt hur inbjudan ska se ut
Har valt sånger till vigseln..
Ja, det var väl i stort sätt så långt vi har kommit nu :)
Tycker allt är otroligt spännande och roligt :D
ja just det ja, gästlistan är påbörjad också!
vad har ni för färgtema? vi ska ha vitt rosa och grönt.
Vad kommer dte bli för bordsdekorationer? vi funderar på att köpa glas från IKEA och ha 3 rosor och lite grönt att ha på varje bord och silverhjärtan utspridda på borden, sen ska vi ha glasfat med blockljus. Sen blir det säkert något mer också...Vi tror att vi hamnar på 70.000 då ringen, maten och alkoholen kommer dra iväg summan..