• KakanMackan

Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?

Hallå! 
    Vore kul att följas åt Glad
    Kram Karin

• Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
  • Millan1984

har provat en klänning som jag gillade, kostade 3200 kr, alltså inte farligt, men jag vill prova lite fler innan jag bestämmer mig och har tid bokad i slutet på augusti och bestämmer mig nog i höst då det är rea, och hoppas att nån klänning som jag kommer tycka om reas ut men det blir snörning bak i ryggen och lite fluff och axelbandslöst...

• Cicci90
    Millan1984 skrev 2011-08-11 20:36:45 följande:

vad har ni för färgtema? vi ska ha vitt rosa och grönt.
    Vad kommer dte bli för bordsdekorationer? vi funderar på att köpa glas från IKEA och ha 3 rosor och lite grönt att ha på varje bord och silverhjärtan utspridda på borden, sen ska vi ha glasfat med blockljus. Sen blir det säkert något mer också...Vi tror att vi hamnar på 70.000 då ringen, maten och alkoholen kommer dra iväg summan..

Vårt färgtema kommer att vara grönt och silver.
    Bordsdekorationen blir ganska enkel. Kommer att ha silverfärgade stenkulor i olika storlekar. Tillsammans med dem kommer det stå ett upp och nedvänt vinglas med ståltråd och gröna blommor i.  Kommer troligtvis ha en "dekorationsstation" på varje bord. Borden är avlånga och rymmer 6 personer. Kommer kanske ha ett värmeljus på glasen också. Får se lite längre fram. :)
    Har gjort en provdukning hemma på soffbordet, så det saknas ju lite dricksglas och bestik på bilden mot vad det kommer att bli sen.
    Färgtemat kommer igen i bordsplaceringarna. Själva hållarna är ståltråd i silver och lapparna är gröna.
    Servetterna och servettringarna har jag själv sytt. Vet dock inte om jag ska behålla ringarna eftersom färgen blev helt fel.. Det kanske ni kan säga något om?
    Kommer även ha festhäften i samma färg som de pappren som ligger på bordet..

Är det rosa hjärtan ni har tänkt ha då?
    Ska blockljusen också gå i färgtema?
    Vi sparar pengar på alkoholen. Varken vi, min släkt eller våra vänner är några festprissar så vi kommer bara ha lite gott till maten. Sen får mannens släkt säga vad de vill, dom träffar vi aldrig ändå ;) Alla är vi olika och vi vill ha en nykter bröllopsfest :)

Haha, såg först nu att jag lagt gaffeln och kniven på fel plats.. Men det var ju ändå ingen som skulle äta där.. ;) Hoppas vi har bättre koll när vi ska duka på riktigt :p
  • Millan1984

cicci90: vad läckert med glaset upp och ner och det som var i det blir silverhjärtan, hittade billiga sådana på calligraphen. Har även köpt 120 vita organzapåsar (dom ska få en att ha ris i vid kyrkan och godis i den andra när dom sätter sig till bords) för 190 kr (1,50 kr st) och sen kommer vi troligen ha några barn (släktingars) och till dem har jag köpt pysselböcker för 1 kr/st, köpte nu medans de fanns för dom gick åt riktigt snabbt,...

• Millan1984

glömde, vi funderar på att ha vartannat ljus i vitt och vartannat i grönt (gärna lime om det går att få tag i), vi kommer dock inte att servera sprit då vi inte vill ha någon fyllefest (kommer ju ändå finnas vin,cider,öl,whiskey etc) och det får räcka...

• Cicci90
    Millan1984 skrev 2011-08-11 22:16:24 följande:
    cicci90: vad läckert med glaset upp och ner och det som var i det blir silverhjärtan, hittade billiga sådana på calligraphen. Har även köpt 120 vita organzapåsar (dom ska få en att ha ris i vid kyrkan och godis i den andra när dom sätter sig till bords) för 190 kr (1,50 kr st) och sen kommer vi troligen ha några barn (släktingars) och till dem har jag köpt pysselböcker för 1 kr/st, köpte nu medans de fanns för dom gick åt riktigt snabbt,...
    Ja, jag blev ganska kär i det första gången jag såg det.. :D Dessutom tar vi glasen från lokalen, så där kommer vi billigt undan.. :)
    Vad smart med pysselböcker! Kommer ha 2-5 barn med på festen och de är i den åldern där det är okej att sitta stilla i 10 minuter.. Max.. ;) Har funderat över om jag kan fixa med tv så att de kan se på film men det har inte riktigt löst sig än. Men pysselböcker är ju en väldigt smidig lösning! Får titta lite efter det i affärerna framöver. Annars har jag inte så jättelångt till Ullared. :p
  • Cicci90
    Millan1984 skrev 2011-08-11 22:18:27 följande:
    glömde, vi funderar på att ha vartannat ljus i vitt och vartannat i grönt (gärna lime om det går att få tag i), vi kommer dock inte att servera sprit då vi inte vill ha någon fyllefest (kommer ju ändå finnas vin,cider,öl,whiskey etc) och det får räcka...
    Hade bestämt för mig att jag hade sett limefärgade blockljus på IKEA, men nu finns det inga på hemsidan.
    Men det borde du hinna få tag på, kanske dyker upp runt påsk om inte annat? Då brukar affärerna flöda av gult och grönt.
  • Cicci90
    KakanMackan skrev 2011-08-11 20:52:10 följande:
    Klänning då tjejer??? Tyst
    Har inte vågat gå in i någon affär än, med risk för att komma hem med en.. ;)
    Vill tappa 4-5 kg först. :p
    Men jag har tittat en massa på internet.. :D

Är det någon av er andra som redan har köpt?
  • Millan1984
    Cicci90 skrev 2011-08-11 22:24:12 följande:
    Ja, jag blev ganska kär i det första gången jag såg det.. :D Dessutom tar vi glasen från lokalen, så där kommer vi billigt undan.. :)
    Vad smart med pysselböcker! Kommer ha 2-5 barn med på festen och de är i den åldern där det är okej att sitta stilla i 10 minuter.. Max.. ;) Har funderat över om jag kan fixa med tv så att de kan se på film men det har inte riktigt löst sig än. Men pysselböcker är ju en väldigt smidig lösning! Får titta lite efter det i affärerna framöver. Annars har jag inte så jättelångt till Ullared. :p
    Det finns ju en uppsjö av billiga pysselböcker så det är bara att leta åååh vad fuskigt att ha nära till Ullared
  • Cicci90
    Millan1984 skrev 2011-08-11 22:29:08 följande:
    Det finns ju en uppsjö av billiga pysselböcker så det är bara att leta åååh vad fuskigt att ha nära till Ullared
    Ja, det är riktigt kul att ta sig en tur dit någon gång om året :)
    Ser fram emot december när vi ska åka dit. Vi flyttar från en trea till ett hus i november så vi kommer behöva köpa en massa inredningsgrejer, gardiner osv.
    DÅ är Ullared bra :D
Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?