• KakanMackan

Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?

Hallå! 
    Vore kul att följas åt Glad
    Kram Karin

• Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
  • Millan1984
    Cicci90 skrev 2012-05-20 15:54:02 följande:
    Lillis82 skrev 2012-05-20 13:20:08 följande:
    Ha ha.. va underbart.. vilken planering det måste legat bakom det.. Glad va hände på din hippa??
    Vi började med frukost innehållande allt man kan önska.. Sen fick jag åka och ställa mig på ett torg och sälja saker de andra hade hittat i sina hem som ingen ville ha ;) Allt kostade 10 kr och så fick de en bit rulltårta också. ;) Det gick ganska snabbt :P Sen åkte vi till en park vid en sjö och åt lite lunch, vidare iväg till ett spa där jag bla fick massage och sen åkte vi hem till ett par och träffade svensexa-gänget och grillade och hade det trevligt!
    Var självklart utklädd under hela dagen också och såg hemskt rolig ut, men mannen var värre i långt, rufsigt hår, jätteful barnkeps och någon sorts overall.. haha.
    Åh vilken kanondag ser fram emot min också, men våndas också över vad dom kan tänkas göra med mig :p
  • Rosi
    Cicci90 skrev 2012-05-17 21:18:42 följande:
    Nej jag gjorde aldrig det, glömde dumt nog kameran hemma!!
    Men jag kommer att ha lockigt utsläppt hår. Inte korkskruvar utan mer "lösa" lockar.
    Några av slingorna närmast ansiktet kommer att dras bakåt och fästas för att jag inte ska ha allt i ansiktet ;)
    Kommer att ha en tiara också. :)
    Tror det kommer att bli riktigt fint! Vet att min frisör har gjort många lyckade bruduppsättningar innan också.
    Ska tillbaka drygt en vecka innan bröllopet för att göra slingor och den 11 har jag tid från kl 8:00! Hon räknade med att hår och smink tar max 3 timmar. Så nu börjar jag få ordning på tidschemat för dagen..

låter som min uppsättnign jag kommer ha men har köpt löshår då min syster bara skulle klippa mina toppar och tog lite mer än 10 cm av mitt hår.. ( hade längre hår än på min press bild) så ska bara färga mitt hår så att det blir lika sen ha som dig.. =)

Har en kompis som ska göra mitt hår den dagen hon ska även göra mina tärnors hår då med.. =) Ska kolla med henne å se hur länge hon tror att det tar. Vilken tid kommer ni ha vigseln? vi ska har våran kl 15...

• Cicci90
    Rosi skrev 2012-05-20 17:06:29 följande:

låter som min uppsättnign jag kommer ha men har köpt löshår då min syster bara skulle klippa mina toppar och tog lite mer än 10 cm av mitt hår.. ( hade längre hår än på min press bild) så ska bara färga mitt hår så att det blir lika sen ha som dig.. =)

Har en kompis som ska göra mitt hår den dagen hon ska även göra mina tärnors hår då med.. =) Ska kolla med henne å se hur länge hon tror att det tar. Vilken tid kommer ni ha vigseln? vi ska har våran kl 15...

Våran vigsel börjar vid kl 14, så vi har ett par timmar däremellan att ta kort. Vi börjar nog med korten halv tolv och fram till halv två. Eventuellt tar vi några kort precis efter vigseln också, kyrkan ligger nämligen jätttevackert vid en sjö så vi vill gärna ha lite kort därifrån
    Fotografen är min farbror så han är ganska flexibel när det gäller oss ;)
  • Rosi
    Cicci90 skrev 2012-05-20 17:30:00 följande:
    Våran vigsel börjar vid kl 14, så vi har ett par timmar däremellan att ta kort. Vi börjar nog med korten halv tolv och fram till halv två. Eventuellt tar vi några kort precis efter vigseln också, kyrkan ligger nämligen jätttevackert vid en sjö så vi vill gärna ha lite kort därifrån
    Fotografen är min farbror så han är ganska flexibel när det gäller oss ;)
    Okey, då förstår jag varför ni vill ta kort där.. =) Vi kommer ta kort efter då vi vill vara traditionella så han inte ska se mig innan.. =)
  • Cicci90
    Rosi skrev 2012-05-20 17:32:52 följande:
    Okey, då förstår jag varför ni vill ta kort där.. =) Vi kommer ta kort efter då vi vill vara traditionella så han inte ska se mig innan.. =)
    Jag var också inne på det från början. Men jag vill att hår, smink och klänning ska vara "färska" ;) på bilderna och tar därför före :)
    Sen vet jag att jag skulle vara superstressad efteråt "Vi måste skynda oss, gästerna väntar" att jag inte skulle fixa med fotografering. Men så är jag också en väldigt lättstressad människa med ett enormt kontrollbehov.. ;) Gästerna skulle förmodligen inte bry sig om det tog en liten extra stund, egentligen :P
  • anne87
    Rosi skrev 2012-05-20 17:32:52 följande:
    Jag ville också det från början och vara traditionell men vi kommer få ta korten innan. Dels eftersom vår vigsel är kl. 16 och jag vill gärna ha med våra döttrar på bilderna och vill att de ska vara på sitt bästa humör och inte fulla med gräsfläckar :), hehe vad nu lite gräsfläckar spelar för roll, barn är ju barn =P.
    Cicci90 skrev 2012-05-20 15:54:02 följande:
    Lillis82 skrev 2012-05-20 13:20:08 följande:
    Ha ha.. va underbart.. vilken planering det måste legat bakom det.. Glad va hände på din hippa??
    Vi började med frukost innehållande allt man kan önska.. Sen fick jag åka och ställa mig på ett torg och sälja saker de andra hade hittat i sina hem som ingen ville ha ;) Allt kostade 10 kr och så fick de en bit rulltårta också. ;) Det gick ganska snabbt :P Sen åkte vi till en park vid en sjö och åt lite lunch, vidare iväg till ett spa där jag bla fick massage och sen åkte vi hem till ett par och träffade svensexa-gänget och grillade och hade det trevligt!
    Var självklart utklädd under hela dagen också och såg hemskt rolig ut, men mannen var värre i långt, rufsigt hår, jätteful barnkeps och någon sorts overall.. haha.
    Låter som en jättekul dag. Längtar ännu mer till min nu! Vad kul att de filmade också :)
  • Cicci90

Nu är bilen fixad också.. Vi kommer åka i en mercury montclair 1956. :) Svart och vit.
    Vi har också varit på möte hos bagaren och nästa söndag ska vi hämta en provtårta eller flera. Han fick ganska fria händer så vi får se vad han hittar på.. :)

Vi har haft jätteproblem att hitta sångare till vigseln, de som ställde upp från början hoppade av för fyra veckor sedan och sen dess har vi nog frågat minst sex personer om de kan. Äntligen har vi hittat både manlig och kvinnlig sångare samt en som spelar piano! Ska träffa dem om någon vecka.

Kantorn har hört av sig och vill träffa oss innan hon går på semester, det känns bra!

Prästen är ett annat kapitel, men det löser sig  nog ;)

Nu tycker jag att det närmar sig med stormsteg.. :D

• Millan1984

Vi fotas nog både före och efter, men i studio före. Jag vet att jag kommer gråta, sminket kommer behövas fixas på, så jag vill fotas före så man är fräsch och få möjligthet att slappna av tillsammans med A. Är det int väder blir det fotografering utomhus efteråt.

Ringarna har vi nu best'llt, prästen har ringt och bokat träff, efternamn och hindersprövning är nu skickade. Så man har hunnit med litegrann denna vecka.

• Cicci90

Idag har jag ringt kantorn, hon verkade jättetrevlig och smidig!
    Så henne ska vi träffa den 14/6 för att stämma av allt som hon ska göra. Dvs in- och utgångsmusiken samt psalmerna. Psalmer måste vi med andra ord bestämma oss för snart.

Sen måste jag lägga upp lite bilder också, har gjort en provdukning idag, och det har ändrat sig lite från den som jag gjorde första gången och lade upp i denna tråden.

• Cicci90

Tryckte förstås på fel knapp och skickade innan jag hunnit lägga in några bilder ;)

Hela dukningen. Stolarna i lokalen är ju inte de som jag har här, de har en tygklädd, lägre rygg men även de är fult bruna. Därför har jag klätt dem med lite markväv.. Festhäften kommer att ligga på borden, i samma  färg som de pappren (vår inbjudan) som ligger där.

Nu hade jag inte krysantemum hemma, så jag tog en bild från förra gången jag provdukade och klippte ut blommorna i paint. ;) I verkligheten kommer de alltså bli större och finare. haha.

Ljushållare från IKEA.

Servettring

Närbild på "stolsbanden"

Placerinskorthållare.

Vad tror ni, blir detta bra?
    Har ni andra gjort någon provdukning?
  • Cicci90

Äsch då! Det blev fel ändå! Det skulle vara fler blommor och ljushållare på borden.. Tänk er att ljushållaren närmast i bilden står i skarven mellan detta bord och nästa. Samma sak gällande glaset med blommorna längst bort i bild.

• anne87

Cicci90: Jättefin dukning! Gillade det där med vinglasen upp och ner. Jag har inte hunnit göra någon provdukning än. Jag har lite grejer som fattas, dels måste jag göra mina servettringar, sen måste jag klippa till och sy löparna (har dock tyget och sen ska jag göra placeringskortshållarna. Som sagt lite kvar men på tisdag har jag sista tentan så efter det blir det fokus på bröllopet och fixa allt pyssel :)

• Cicci90
    anne87 skrev 2012-05-31 08:04:33 följande:
    Cicci90: Jättefin dukning! Gillade det där med vinglasen upp och ner. Jag har inte hunnit göra någon provdukning än. Jag har lite grejer som fattas, dels måste jag göra mina servettringar, sen måste jag klippa till och sy löparna (har dock tyget och sen ska jag göra placeringskortshållarna. Som sagt lite kvar men på tisdag har jag sista tentan så efter det blir det fokus på bröllopet och fixa allt pyssel :)
    Hur ska du göra dina servettringar och placeringskorthållare?
    Jag skriver min sista tenta nästa torsdag och har flera grejer som måste in innan det. Så egentligen hinner jag varken sitta här eller ens tänka på bröllopet. Men det är ju så mycket roligare ;)
  • anne87

Hehe, jag är i samma läge.Borde plugga men det är roligare att sitta här på BT :P. Placeringkortshållarna ska jag ta ståltråd och snurra som en "orm" och resa upp de två "ringarna" i mitten, såg det någonstans. Med servettringarna har jag toapappersrullar som jag målar lila och sen sätter jag ett sidenband runt. Låter fult men blev riktigt bra :) kan uppdatera med bild senare.

• Cicci90

Hur går det för er tjejer? Tycker att tråden är lite väl tyst med tanke på hur lite tid vi har kvar.. ;) Eller är ni klara med allt?
    Idag ska vi iaf träffa prästen.
    Fick veta att han kommer tillbaka från semestern samma vecka som vi gifter oss och då tyckte han att vi skulle ringa tillbaka och boka tid.
    Men det tyckte jag var i senaste laget..  Man vet aldrig vad som kan komma upp just den veckan så det är skönt att ha det överstökat.
    Så kl 14 ska vi möta honom i kyrkan. Ska bli spännande! :D

Igår bakade jag hjärtformade frallor inför middagen, ska ha buffé och gör allt tillsammans med våra föräldrar dagen innan förrutom potatisgratäng som kommer via catering.
    Frallorna var överraskande smidiga att göra, följde detta recept www.brudobrollop.se/matodryck/buffe_forr.htm.
    Enligt receptet skulle det bli ca 36 frallor. Jag gjorde mina 1 cm höga vid utkavlingen och hade kanske ett mindre mått än när de gjorde receptet för jag fick ut 60 frallor! :)

Ska göra två omgångar till så att jag har 180  frallor till våra 70 gäster.
    Kanske gör jag istället en likadan sats till och ytterligare två med antingen ett grövre mjöl eller soltorkade tomater och timjan. Då får de mer att välja på även på brödfronten ;)

Nu ligger de iaf i frysen i väntan på bröllopsdagen :D

• anne87

Cicci90: Jag känner mig för tillfället inte ett dugg stressad. Fått hem hindersprövningen så den ska vi skicka till vigselförättaren (som vi redan har träffat). Jag gör lite småpyssel på lediga stunder, ska göra servettringar och pyssla ihop festprogrammet som nästa steg. Vad det gäller maten behöver jag inte bry mig eftersom min mamma ska laga allt och hon vill absolut inte ha hjälp.

Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?