• KakanMackan

Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?

Hallå! 
    Vore kul att följas åt Glad
    Kram Karin

• Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
  • Cicci90

Här är min klänning :) Tränar stenhårt med armar nu så att det ska bli lite finare ;)

Imorgon ska jag åka och hämta hem min ring :D
    Skrev ut papper till hindersprövning igår, så att vi ka förbereda dom.

Kvar att göra:
    Möte med präst, bestämma psalmer
    Stämma av med solister (har bara gett dem en förfrågan och vilka sånger det gäller, de har fått tid på sig att "prova hur det känns", ska fråga dem nu i helgen)
    Vigselprogram
    Beställa tårta
    Göra provuppsättning av håret
    Beställa bukett till mig och två näbbar (vet hur den ska se ut och vem som ska göra den)
    Underkläder till mig
    Sy upp klänningen (får detta gratis då det var tvugna att kemtvätta min klänning)
    Bordsplacering, gästpresentation (nästan klar), bordsplaceringstavla.
    Festprogram (fixar svägerskan!)
    Presenter till medhjälpare
    Dryck
    Laga mat (tillsammans med mamma, svärmor och svägerska dagen innan, de säger att jag inte får hjälpa till men vi får se hur mitt kontrollbehov kan tackla det;) )

Våra lite större problem..:
    Efternamn, vi kommer inte på något... Vi har båda tråkiga namn som vi inte vill ha kvar och vi kan inte komma överens om nytt.
    Transport
    Cateringfirman som vi skulle beställa potatisgratänger av hade redan fullbokat den dagen. Har hört med två andra som inte gör enbart potatisgratänger på helger.. :/
  • Cicci90
    durrasflikka skrev 2012-04-11 14:18:28 följande:
    Fick mail idag om att min klänning kommer tidigast imorgon så snart kommer jag kunna testa den och se om den är lika fin som den ser ut på bild. :)
    Har du fått klänningen än?
  • Cicci90
    durrasflikka skrev 2012-04-19 20:31:58 följande:
    Ja, det har jag fått.

Vad fin den var!
    Inte alls min stil (min stil är två inlägg över ditt ;)), men riktigt fin. Vilket mäktigt släp!
    Är du nöjd med den?
  • durrasflikka
    Cicci90 skrev 2012-04-19 20:35:59 följande:
    Vad fin den var!
    Inte alls min stil (min stil är två inlägg över ditt ;)), men riktigt fin. Vilket mäktigt släp!
    Är du nöjd med den?
    Tack. Jag vet inte om jag är helt nöjd med den, men ju fler gånger jag tittar på bilderna så blir jag mer nöjd. Den är inte så jättesnörad nu heller så jag kommer ha mer midja sen och jag går fortfarande ner i vikt (gått ner 10 kg nu) så den kanske kommer behövas sys in. =) Upp ska den sys iaf ca 10 cm.
  • happy75

Hoppar in i tråden - vi gifter oss också den 11 augusti. Vigseln är utomhus mitt på dagen (så vi har beställt fint väder...) och sedan har vi festen hemma i vår trädgård på kvällen.

Det som är klart:
    - Brudklänning inköpt
    - Skor inköpta
    - Save-the-date-kort skickades i februari
    - bestämt hur buketten skall se ut
    - bestämt catering-företag (och troligen även menyn)
    - ringar är beställda hos guldsmed

Att göra:
    - skicka inbjudningskort (troligen nästa vecka)
    - bestämma frisyr + vem som ska hjälpa mig med den
    - se till att sambon kommer igång med klädprovning
    - bestämma hur själva vigseln ska vara (vi gifter oss borgerligt, men vi vill förlänga själva akten till minst 20 minuter så att det inte är över på några sekunder/minuter)
    - bestämma och beställa tårta
    - boka smink-hjälp
    - gäst-presentationer (vi tror i varje fall att vi ska ha det)
    - hindersprövning och ev annat pappersarbete
    - pyssel och dekorationer till trädgården

Ja, det är säkert en massa annat som skall göras också men nu har jag i varje fall påbörjat listan Glad

• Rosi
    happy75 skrev 2012-04-20 21:32:50 följande:
    Hoppar in i tråden - vi gifter oss också den 11 augusti. Vigseln är utomhus mitt på dagen (så vi har beställt fint väder...) och sedan har vi festen hemma i vår trädgård på kvällen.

Det som är klart:
    - Brudklänning inköpt
    - Skor inköpta
    - Save-the-date-kort skickades i februari
    - bestämt hur buketten skall se ut
    - bestämt catering-företag (och troligen även menyn)
    - ringar är beställda hos guldsmed

Att göra:
    - skicka inbjudningskort (troligen nästa vecka)
    - bestämma frisyr + vem som ska hjälpa mig med den
    - se till att sambon kommer igång med klädprovning
    - bestämma hur själva vigseln ska vara (vi gifter oss borgerligt, men vi vill förlänga själva akten till minst 20 minuter så att det inte är över på några sekunder/minuter)
    - bestämma och beställa tårta
    - boka smink-hjälp
    - gäst-presentationer (vi tror i varje fall att vi ska ha det)
    - hindersprövning och ev annat pappersarbete
    - pyssel och dekorationer till trädgården

Ja, det är säkert en massa annat som skall göras också men nu har jag i varje fall påbörjat listan Glad
    Va kul och välkommen in i gänget!! =)
  • elinmartin

hej alla
    jag har aldrig gillat att handla på tradera/ebay och liknade sidor men nu, nu när de e bröllop har jag helt plötsligt ändrat mig. Älskar att funda där och man kan verkligen göra klipp (är dock ingen ebay människa). har presic fundat 18 st såna här som jag ska ha på borden och göra blomsetarranman i endsta 156 kr, härligt.

Sen har jag ett mycket stork beskymer, jag har börjat tveka på min kläning, tänk om det inte är "den". ångest. har nån av er kännt samma sak??
Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?