• KakanMackan

Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?

Hallå! 
    Vore kul att följas åt Glad
    Kram Karin

• Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?
  • Rosi

Ja denna hade vi allt glömt bort.. haha inte ens den klänningen jag ska ha.. =P haha..

Jag har en annan.. Vi kommer att skicka våra kort nu i veckan. Det är inte långt kvar nu...

• Cicci90

Vi kommer att skicka våra inbjudningar så fort vi får den sista bekräftelsen från kyrkan.
    Tiden och prästen är inte helt klart än, men det skulle komma om någon vecka :)

Jag har sytt färdigt alla servetter, gjort servettringar, bordsplaceringshållare + skyltar, pratat med värdpar, bestämt sånger (men är inte färgid med vilka psalmer det blir)... Vi har även bestämt på ett ungefär vilken mat vi ska ha.
    Ska ringa en butik för att bestämma provtid för min klänning nu i veckan! :)

• LitenSandra

Jag blir också Fru 11/8 2012! Vi ska skicka ut inbjudningskorten denna vecka. Klänningen är köpt och kyrka, lokal, mat/dryck och dekorationer är klara. Jakette ska beställas lika som tärnornas klänningar. Hår/smink, fotograf och skor är inte klart ännu. Festhöften och vigselprogram ska göras. Kul att följa några fler brudar med samma datum! 

• Millan1984

När har ni satt OSA datumet??

• LitenSandra

Vi satte det till 15 Maj, så vi hinner ordna det sista i lugn och ro. När hade ni tänkt sätta OSA datum?

• Millan1984

Vi funderar på 1 juni....Har ni sett att det går ett bröllopsprogram på 7an som även visas på 4PLAY i några dagar till?! Fyra bröllop och en smekmånad den brittiska versionen av 4 brudar som poängsätter varandras bröllop....

• LitenSandra

okej. Ja, det såg jag i em. Roligt att se hur andra har det på sina bröllop. Jag tiitar även på ett program  som heter "Say yes to the dress" där blivande brudar får hjälp att hitta sin bröllopsklänning. Kul att se på alla fina klänningar. Det går nog också på 7an... om jag inte missminner mig. 

• barbarastyx

hej!

här är en till! vad mycket alla har fixat! Vi hade inte tänkt skicka ut inbjudningarna fören i maj med osa i mitten på juni..! Iof har vi skickat Save-The-Date samtidigt med julkorten, men det är kankse för sent i alla fall. Sen är klänning, skor, festlokal, vigselförättare, bord, stolar och lite annat smått bokat... Men vi vet fortfarande inte var vi ska ha vigseln.. dags att dra på lite kanske!

På onsdag ska jag sy omklänningen... längtar!

• Odium

Vii har satt OSA den 11 april. Så har vi 4 månader på oss att lugnt gå igenom allt.
    Jag VET att det finns folk som antar att de inte behöver svara via mail (som vi angivit på inbjudan) för att det är "självklart" att de kommer. Men det funkar inte.. Vi måste ju ha exakt antal och huruvuida de vill äta kött eller fisk osv.. stör mig lite..
    Det blir liksom 450kr/pers om någon anser att "jag kan svara hafsigt och slafsigt muntligt" och sedan beklagar de så heeemskt mycket om de inte kan komma.

• Millan1984
    LitenSandra skrev 2012-02-06 20:16:20 följande:
    okej. Ja, det såg jag i em. Roligt att se hur andra har det på sina bröllop. Jag tiitar även på ett program som heter "Say yes to the dress" där blivande brudar får hjälp att hitta sin bröllopsklänning. Kul att se på alla fina klänningar. Det går nog också på 7an... om jag inte missminner mig.

Det programmet gillar jag, men dessvärre har vi inte den kanalen så det blir bara om man är hemma hos föräldrarna/svärföräldrarna som man kan se det programmet.

Igår bestämdes i princip hela buffémenyn och det som hör till. Hon som ska hjälpa oss har även ringt till en bekant, och nu ringde mamma och sa att den kvinnan ställer upp och hjälper i köket och servering/ plocka bort mat + porslin och allt som hör till.

Hon som ska hjälpa oss med maten, hennes son ska gifta sig innan sommaren och dom kommer att ha en jättebra präst, som också jag gärna har, så hon ska se till att prata med den prästen. Den här kvinnan har även fixat linnedukar som vi får låna gratis, hon ska göra tårtan och fixat glas till desertvinet som inte finns tillgängliga i lokalen vi ska vara i....Vi kommer ju att betala henne för maten, men vad kan man ge som tack för all hjälp?

Svar på tråden Någon mer som blir fru den 11 aug 2012?