• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • izredam
    Rosi skrev 2011-08-04 19:29:52 följande:
    Här blev det makaroner och bacon.. går alltid hem!! =)
    utan sås, gojs eller något blött? :o
  • lurpan

Langos - festival här i stan. :)

• Chicita
    izredam skrev 2011-08-04 19:26:44 följande:
    Jag har falukorv och bacon som jag måste använda snart (helst idag), tror ni att det funkar att ha i lite bacon i korv stroganoff?
    Ja det kan bli jättebra, men var försiktig med saltet då
  • izredam
    Chicita skrev 2011-08-04 19:46:00 följande:
    Ja det kan bli jättebra, men var försiktig med saltet då
    brukar inte salta, brukar räcka med senap och buljong för att salta till det - tänkte lite mindre senap då om man har bacon i... Ska gå och prova, är dock så hungrig att jag mår lite illa.. moment 22 >.<
  • Chicita
    izredam skrev 2011-08-04 19:47:44 följande:
    brukar inte salta, brukar räcka med senap och buljong för att salta till det - tänkte lite mindre senap då om man har bacon i... Ska gå och prova, är dock så hungrig att jag mår lite illa.. moment 22 >.<
    Ah.. ja jag använder inte senap och buljong i min korvstroganof utan jag brukar ha creme fraishe och krossade tomater. Så jag brukar behöva salta för att balansera upp det lite Glad

Kör på du och berätta hur det smakade sen Flört
  • Aniara4

Ikväll blir det entrecôte med vitlöksfrästa haricots verts. Because I'm worth it. Och för att jag ska jobba hela helgen.

• izredam

Det blev bra! Men jag fegade ur på senapen.. Så det blev bacon, gullök (stekt tillsammans) sen i med en halv falukorv, steka, sen i med tomatpuré, värma på tills det luktar tomat om det, sen i med ett paket grädde (jag kör på 5% grädde) och en skvätt mjölk och lite chilisås. Koka upp, sen i med oregano och en kycklingbuljongstärning :D Så det var dagens middag och morgondagens lunch. Och så kämpar jag i mig massa mjölk till, det är dags att göra ett nytt bentäthetsprov snart >.<

• Rosi
    izredam skrev 2011-08-04 19:41:29 följande:
    utan sås, gojs eller något blött? :o
    Jepp utan sås fast med kerthup... =)
  • Heloise

Idag blir det MAX, för vi ska ha stor fest hemma,imorgon,  namngivningsfest för vår dotter. Det kommer 50+ gäster, så jag gör potatissallad för 50per,skiva 10kg dubbelmarinerat kött, göra 3 kg örtagårdssås. sallad, snacks and the list goes on...

• Emelie 87

Dagens lunch: Pasta och köttbullar

Dagens middag: Lasagnelåda 

En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?