Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Langos - festival här i stan. :)
Ikväll blir det entrecôte med vitlöksfrästa haricots verts. Because I'm worth it. Och för att jag ska jobba hela helgen.
Det blev bra! Men jag fegade ur på senapen.. Så det blev bacon, gullök (stekt tillsammans) sen i med en halv falukorv, steka, sen i med tomatpuré, värma på tills det luktar tomat om det, sen i med ett paket grädde (jag kör på 5% grädde) och en skvätt mjölk och lite chilisås. Koka upp, sen i med oregano och en kycklingbuljongstärning :D Så det var dagens middag och morgondagens lunch. Och så kämpar jag i mig massa mjölk till, det är dags att göra ett nytt bentäthetsprov snart >.<
Idag blir det MAX, för vi ska ha stor fest hemma,imorgon, namngivningsfest för vår dotter. Det kommer 50+ gäster, så jag gör potatissallad för 50per,skiva 10kg dubbelmarinerat kött, göra 3 kg örtagårdssås. sallad, snacks and the list goes on...
Dagens lunch: Pasta och köttbullar
Dagens middag: Lasagnelåda