• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • izredam

Tyvärr så äter jag inte saffran och jag får inte äta spenat (för mycket järn i spenat). Och något så kryddigt är nog inte heller en hit tyvärr. Men det lät gott så jag kan nog tänka mig att prova det någon annan gång.

Gick i alla fall till ICA. Fuskade och köpte micromat (det får man om man är halvsjuk och blir yr av att stå upp!). Så det blev schnitzel till mig och lasagne till sambo. Tydligen så är sån microlasagne godare än ALL annan lasagne, men han är ju lite knäpp också ^^. Köpte i alla fall hem cola och honungsmelon också - man kan inte må illa om man får honungsmelon <3

• Heloise

Här blir det ugnsstekt potatis, kyclingspett och Lallerstedts curry och äppelsås!

• Emelie 87

Mac & Cheese blir det idag.

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Hoffsennanen Tottoplex

Får nog bli bakpotatis här! Om någon av oss orkar gå till affären...

• Jag han

Igår blev det potatisbullar med bacon och lingonsylt. Idag blev en såndär sen och stressig dag så kebab var ett solklart val för alla i familjen :)

• TheD

Inte hungrig.... tanken var stekt potatis och stket kycklingkorv, allt i fyrkanter så klart ;) men blir nog någon macka. Är så trött på att äta mat. Så himla tjatigt.

• izredam

Jag har precis varit magsjuk/matförgiftad (så går det när man provar nya pizzerior. Man ska fan hålla sig till samma gamla vanliga..) så matlusten är inte på topp. Men jag var sugen på att laga mat och nu när jag har varit symptomfri i 40 timmar i alla fall så bestämde jag att jag kunde laga mat åt sambo och mig i alla fall, vi har trots allt sovit i samma säng och varit i vår etta med kokvrå hela tiden mer eller mindre (knäskada + magsjuka gjorde att jag knappast klarade mig själv..) utan att han har blivit sjuk så... Så idag blev det fläskfilé noisette med svampsås och ugnsrostade rotfrukter (potatis, morot, röd lök och rödbetor). Antiklimaxet var när jag kände mig hyffsat pigg och hungrig (!) och han kom hem från skolan och mådde illa. Men det verkar som att det mest var att han var trött och hungrig för det gick över när han åt lite - men matlusten var sådär, så vad som normalt sett hade gett typ en matlåda gav nu två och en halv.. Men men, nu har vi i alla fall lunch tills imorgon...

• Emelie 87

Korv Stroganoff tänkte jag laga ikväll, så nu kollar jag recept för fullt. :) 

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • MeaJ

ugnsbakad lax med en krispig sallad blir det till middag för mig idag

• izredam

Korv stroganoff ska vi nog äta imorgon när sambolino är frisk, han åkte på samma magsjuka som jag redan har haft inatt och jag orkar inte laga mat till mig själv ikväll så det blir nudlar och macka till middag :)

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?