• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • TheD

Idag blir det stekt potatis och stekt kycklingkorv. i kuber dvs ;) och en massa ketchup!!!

• izredam

Sandra och Joakim: Vad gör du för risotto till kyckling? Har så svårt för att hitta bra risottos som inte känns som en hel egen rätt...

• Norrskensflamman

Igår gjorde vi kyckling med soltorkade tomater, grädd och västerbottensost. Bandspagetti till. Gott!
    Idag är det stressigt så det blir nog "köpes" kycklingköttbullar och potatismos (ja, pulvermos som jag piffar till) eller så matvet eller nåt annat gojs till. Ungarna ska på street dance, de behöver lite kolhydrater!!

• FelizLane

hittade ett recept i icas reklamblad... Men följer det nog inte till punkt och pricka. Det var lax och kräft pastasås :) Gott tror jag :)

• FelizLane

Jag brukar titta i reklambladen för att få inspiration.. 

• izredam

Korv stroganoff blev det idag, för första gången på typ en vecka var maten faktiskt god :)

• Sandra och Joakim
    izredam skrev 2012-02-22 22:27:39 följande:
    Sandra och Joakim: Vad gör du för risotto till kyckling? Har så svårt för att hitta bra risottos som inte känns som en hel egen rätt...
    Vi gör ett vanligt grundrecept som står på paketet men däremot gör vi kanske 1-1 1/2 portion för 2 personer så det inte blir så mastigt. Har man kyckling/fisk/kött till så kan det nog vara en bra idé att man har samma krydda eller ingrediens i både risotton och på/i köttet så det blir en helhet. Annars blir det lätt det känns som 2 olika rätter på samma tallrik..
  • izredam

Hm, ska prova det någon gång - har massa risottoris hemma som det aldrig blir av att vi äter. Men med lite typ marinerad kyckling till så borde det ju bli gott :)

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?