Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Igår åt vi risotto (enklare än vad man tror!) med kyckling och ikväll tänkte vi testa på denna:
www.recept.nu/1.153683/jacob_wismar/varmratter/korv_chark/jacob_wismars_hostpytt
Hoppas på att det är en lyxigare variant på vardagsfalukorven :)
Idag blir det stekt potatis och stekt kycklingkorv. i kuber dvs ;) och en massa ketchup!!!
Sandra och Joakim: Vad gör du för risotto till kyckling? Har så svårt för att hitta bra risottos som inte känns som en hel egen rätt...
Igår gjorde vi kyckling med soltorkade tomater, grädd och västerbottensost. Bandspagetti till. Gott!
Idag är det stressigt så det blir nog "köpes" kycklingköttbullar och potatismos (ja, pulvermos som jag piffar till) eller så matvet eller nåt annat gojs till. Ungarna ska på street dance, de behöver lite kolhydrater!!
hittade ett recept i icas reklamblad... Men följer det nog inte till punkt och pricka. Det var lax och kräft pastasås :) Gott tror jag :)
Jag brukar titta i reklambladen för att få inspiration..
Korv stroganoff blev det idag, för första gången på typ en vecka var maten faktiskt god :)
Hm, ska prova det någon gång - har massa risottoris hemma som det aldrig blir av att vi äter. Men med lite typ marinerad kyckling till så borde det ju bli gott :)
Hamburgare och klyftpotatis. Orkar inte göra nåt annat idag.
Potatisen gör jag själv i ugnen.