• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • TheD
    MeaJ skrev 2012-02-27 19:24:35 följande:
    såg just själv att det var på lördagen du skrev det, hehe
    Haha :) jag äter det gärna flera gånger i veckan ;) Men det var jättegott som vanligt!
  • AnnaKari

Min mammas busenkla med supergoda limesås. Gör limesås på limeskal samt saft, creme fraiche samt buljong tärning. Klipp ner små laxbitar när såsen är gjord, sjud tills laxen är klar. Koka pasta till samt brocollibuketter. Alla älskar, våra barn är 1½ samt 4 samt min morfar 96 älskar detta.

• Sandra och Joakim

Idag blev det hemmagjorda hamburgare med rester av klyftpotatis!

• Emelie 87
    Sandra och Joakim skrev 2012-02-27 19:31:47 följande:
    Idag blev det hemmagjorda hamburgare med rester av klyftpotatis!
    mummmmsss!
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • LitenSandra

Idag får idé torkan spruta, det blir köttbullar, potatis, brunsås och sallad.

• filibustern

idag blir det nudlar. måste ju få invika våra nya emalj-ätpinnar som jag köpt i kina.. och jag har lite dålig fantasi när det gällar mat.. :P 

• MuBu

Idag blir det kycklingsoppa hemma hos oss, våran äldsta fick bestämma maten :o)

• Emelie 87

Idag blir det grishjärta med potatisklyftor och svampsås.

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • TheD

Ikväll blir det lax, potatisgratäng (fick över från i söndags), sallad och kanske sås.

• passionsblomman

Gjorde mycket potatismos i fredags, perfekt för att spritsa runt ett fiskblock och skjutsa in i ugnen med lite dillkryddad grädde. Pris ske Gud för SkjutsInIUgnenMat!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?