Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Fräs lite wokgrönsaker med strimlad kassler och gärna lite vitlök (jag gillar vitlök *hihi*) Det brukar funka.
Annars kan du tillsätta soya och om du har någon kokosmjölk eller grädde hemma så kan du använda det för att göra det nästan lite som en gryta...
Jag gör oftast köttfärssås med lite puréeade tomater, men sen har jag i creme fraishe och curry.
Jättegott att äta med ris sen
Flamman, jag gör ofta skjutsiugnen på fiskblock och brukar vanligtvis inte ha tinat dem innan (igår, till gratängen gjorde jag det, eftersom moset inte ska vara så länge i ugnen) Men att bara blanda ihop vad man vill ha på/till fisken, ösa över det och sätta in i ugnen funkar utmärkt. Jag brukar ta antingen
*krossade tomater, dill, grädde och grönsaksbuljong (ev färsk chili om man vill ha lite drag)
*grädde och saffran (och lite dill om man vill)
200 grader ugn och riset kokar klart typ lagom tills fisken är färdig.
Flamman, jag gör ofta skjutsiugnen på fiskblock och brukar vanligtvis inte ha tinat dem innan (igår, till gratängen gjorde jag det, eftersom moset inte ska vara så länge i ugnen) Men att bara blanda ihop vad man vill ha på/till fisken, ösa över det och sätta in i ugnen funkar utmärkt. Jag brukar ta antingen
*krossade tomater, dill, grädde och grönsaksbuljong (ev färsk chili om man vill ha lite drag)
*grädde och saffran (och lite dill om man vill)
200 grader ugn och riset kokar klart typ lagom tills fisken är färdig.