• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • FruW

Igår blev det bakad potatis med olika tillbehör - idag blev det tacos, vilket varit bestämt hela veckan Tungan ute Inte särskilt nytt eller kreativt, men åh så gott!

• sansun

Grillad fläskfilé, bulgur sallad och mangodressing!

• Chicita

Vi fuskade och grillade på elgrillen i dag.
    Inte riktigt läge att plocka fram den riktiga än. Men snart Glad 

Så grillad fläskotlätt med kall pepparsås och grillade grönsaker blev det 

• BellaBella

Grillat kött och majskolvar och grönsaker

• MeaJ

flygande jakob blir det idag!

Sommarbrud 2013
  • Fröken Finemang

grillade fläskkotletter med stekt halloumi och liten grönsallad,vitlökssmör och bearnaisesås blir det idag ska precis gå ut å tända grillen!

• Madicken

Ska göra falafel på jobbet, galet gott!

• idak86

Jag körde på chilimarinerade kycklingfiléer med sötpotatis i ugn med curry/lime-dressing. 

• johannisen

Här blir det stekt lax med färskpotatis och en sallad på isbergssallad (glömde köpa ruccola), körsbärstomat, paprika, avocado och jordgubbar.

• Hoffsennanen Tottoplex

Grillade kotletter samt champinjoner( bara det slutar regna!) och till det kroketter samt chilliebea! Kosten är fantastisk med tre månader kvar till bröllopet

• JIEB

Kul tråd!

Julmustkyckling med ris blir det hos oss ikväll Glad

• johannisen

Jag tänkte göra morotssoppa med citronkesella och fixa en champinjonstuvning till som man kan lägga på ett mjukt bröd och äta med soppan.

• jeanettejohansson

Ikväll blir det riktig lyx :) Jag har skördat dom första majskolvarna och det ska firas med en måltid av bara hemma odlat/jagat. Det blir : Rådjursfile med potatisgratäng, morötter och grillad majskolv. Det ska bli så gott :D

• snowstars

Här blir det kyckling. Hade tänkt indisk kycklinggryta men det kanske blir för hett med tanke på vädret.. Men nån form av gryta i alla fall :)

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?