Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Hemgjord pizza :)
Igår blev det bakad potatis med olika tillbehör - idag blev det tacos, vilket varit bestämt hela veckan Inte särskilt nytt eller kreativt, men åh så gott!
Grillad fläskfilé, bulgur sallad och mangodressing!
Stekta kycklingfiléer, grekisk sallad, matvete och aioli typ :)
Korvstroganoff med ris.
Vi fuskade och grillade på elgrillen i dag.
Inte riktigt läge att plocka fram den riktiga än. Men snart
Så grillad fläskotlätt med kall pepparsås och grillade grönsaker blev det
Grillat kött och majskolvar och grönsaker
flygande jakob blir det idag!
grillade fläskkotletter med stekt halloumi och liten grönsallad,vitlökssmör och bearnaisesås blir det idag ska precis gå ut å tända grillen!
Nu skakar vi liv i den här tråden, jag behöver inspiration!
Ska göra falafel på jobbet, galet gott!
Jag körde på chilimarinerade kycklingfiléer med sötpotatis i ugn med curry/lime-dressing.
Här blir det stekt lax med färskpotatis och en sallad på isbergssallad (glömde köpa ruccola), körsbärstomat, paprika, avocado och jordgubbar.
Grillade kotletter samt champinjoner( bara det slutar regna!) och till det kroketter samt chilliebea! Kosten är fantastisk med tre månader kvar till bröllopet
Nudlar :)
Kul tråd!
Julmustkyckling med ris blir det hos oss ikväll
Jag tänkte göra morotssoppa med citronkesella och fixa en champinjonstuvning till som man kan lägga på ett mjukt bröd och äta med soppan.
Ikväll blir det riktig lyx :) Jag har skördat dom första majskolvarna och det ska firas med en måltid av bara hemma odlat/jagat. Det blir : Rådjursfile med potatisgratäng, morötter och grillad majskolv. Det ska bli så gott :D
Här blir det kyckling. Hade tänkt indisk kycklinggryta men det kanske blir för hett med tanke på vädret.. Men nån form av gryta i alla fall :)
Tacos :)