• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • passionsblomman

Under matlagningen lite plock; smördegssnurror m västerbottenost och lite röd pesto, nåra grillade tunna revben och en kall öl. Middag; Fläskkotletter och potatis, serverat med broccoli och en god sallad. Efterrätt; marängsviss.

Mätt!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Emelie 87
    Norrskensflamman skrev 2012-03-02 16:07:25 följande:
    Fiskpinnar är vår räddning ganska ofta!
    Gott är det och lättlagat. :)
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Jeaneettes

Idag blev det fläskfile i ädelostsås och pommes, en maträtt min m2b rynkande näsan åt första gången men är nu hans absoluta favoriträtter

• LitenSandra

Idag gör vi Flygande jakob! Otroligt gott! :) Vi gör alltid våran extra stark.

• Jeaneettes
    LitenSandra skrev 2012-03-03 13:43:43 följande:
    Idag gör vi Flygande jakob! Otroligt gott! :) Vi gör alltid våran extra stark.

Åh har varit sugen på flygande jakob länge nu! värsta är att min m2b är extremt nöt allergisk

• Chicita

I dag blir det min curryköttfärssås. 
    I morgon blir det vitvinskokt kycklingbröst med parmesanost och smörstekta kantareller

• TheD

Idag blir det Uncle Ben's något som man blandar med kyckling... Älsklingen ville ha tacos men det tyckte jag vi åt nyss..för två veckor sedan haha

• LitenSandra
    Jeaneettes skrev 2012-03-03 13:49:36 följande:

Åh har varit sugen på flygande jakob länge nu! värsta är att min m2b är extremt nöt allergisk

Det går ju att göra utan nötter? :)
  • Jeaneettes
    LitenSandra skrev 2012-03-03 16:11:59 följande:
    Det går ju att göra utan nötter? :)
    Absolut, det ska jag göra och ha nötter vid sidan till mig men inte den första maträtten som poppar upp i huvudet :D
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?