• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Cicci90

Wok på kyckling och grönsaker. Stekt i jordnötssmör och med en chilisås till.

• passionsblomman

Våren är invigd, tjoho!

Grillade fläskkotletter med ugnsbakade rotsaker och sallad på ruccola, bladspenat och små pärltomater.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • izredam

Igår blev det Stinas kyckling, med ris. Förkyld och dan och sambo hade bråttom till träningen så det kändes lättast.

Ikväll blir det nog köttfärsbiffar i pepparsås med klyftpotatis. Eller kassler, hittade ett recept i rutiga kokboken på foliepaket med kassler och potatis och lite annat smått och gott, överväger att prova det idag. Eller en annan dag.

Nästa vecka har vi en massa projekt som ska redovisas och veckan efter det är det tentavecka. Så ju enklare desto bättre nu den närmsta tiden :)

• Norrskensflamman

Måste göra nåt av laxen jag tog fram imorse. Fort ska det gå och vara enkelt. Och inga konstiga ingredienser som man inte har hemma... Tungan ute

• hjgs
    passionsblomman skrev 2012-03-13 22:53:41 följande:
    Våren är invigd, tjoho!

Grillade fläskkotletter med ugnsbakade rotsaker och sallad på ruccola, bladspenat och små pärltomater.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    å vad härligt
  • Emelie 87

Jag tog fram torskfiléer ur frysen i morse, så jag misstänker att jag kommer att laga något av dem. :) 
    Hemmagjorda fiskpinnar kanske.  

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Charlie13

Potatis och purjolökssoppa! :)

• annapanna88

Korvstroganoff blev det idag :)

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?