• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Sirenne

Biff stroganoff, ris och sallad.

• Chicita

Här blev det en "höstgryta" med massor av svamp, morötter och annat smått och gott Skrattande

• passionsblomman
    {#emotions_dlg.flower}Sallad på sockerärtor, avocado,gurka, ruccola, isbergssallad med örtkryddad keso

SkålPotatis- och purjolökssoppa m örttoppade laxkuber, serverat med nybakt bröd m bla soltorkade tomater.

KaffeMitt livs första egenhändigt gjorda Crême brulée
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • aurum
    passionsblomman skrev 2012-03-25 20:05:46 följande:
    KaffeMitt livs första egenhändigt gjorda Crême brulée
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Hoppas den var riktigt god!

Här har det varit ätande hos andra hela helgen. Fredags kväll pizza efter jobb, lördag grillskivor (kolgrillade), potatisgratäng, grillad svamp, fetaost, inlagd vitlök och grillad hallomi
    Idag skulle det ätas våfflor, men jag åkte hem innan maten o sen orkade jag inte göra nått.. så det blev filmjölk.
  • izredam

Vi hämtade pizza idag. Tentor och grejer imorgon så vi orkade helt enkelt inte laga mat.

• AnnL

Ikväll blir det snabbmat, omelett med bacon, paprika och tomater, plus en sallad till det :)

• MeaJ

Då det inte blev våfflor i går på våffeldagen så ska vi äta det idag istället Glad

• Emelie 87

Våfflor åt vi igår. :) Men idag blir det potatisgratäng och filet mignon.

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • TheD

Fläskfilé med en massa vitlöksklyftor och sen salladsfyllda baguetter :)

• Retrobohem

Igår åt vi blomkål- och broccolisoppa, m2b med korv, jag utan. Idag åt vi en sallad med bara gröna saker, selleri (blä), paprika, sallad, spenat, purjo och äpple. Till det stekt fläsk och stekta champinjoner.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?