Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Idag blir det hel kyckling stekt i gryta, kokt potatis, kokt blomkål och morötter, sallad, gelé och syltlök. En klassiker från min barndom, som mina barn också älskar.
Kycklinggratäng i dag... (gav receptet tidigare i tråden)
Igår åt vi helgrillad fläskfilé med klyftpotatis och sallad. Till efterrätt pavlova á la Sigrid i Sveriges Mästerkock. Den blev för stor, så nästa gång ska jag göra mini-pavlovabakelser. Och så ska jag nog servera glass till.
Idag blir det fläskfiléwok. Det var extrapris på fläskfilé på vår affär...
Hemlagat potatismos och ugnstekt falukorv.. Mums!
Eftersom det inte blev någon utgång i lördags så ska jag och tjejkompisen ut idag :)
så det blir restaurantmat:Norsk fjordlax med patatispuré smaksatt med västerbottenost, vitlöksfrästa grönsaker och en skaldjurssås.
Och vin!
Lassagne och sallad blir det idag. :)
Vi åt en ganska æcklig restpasta. Vi æter næstan aldrig pasta, hade inte ens nån pasta hemma. Men vi køpte spaghetti och av kylskåpsrester blev det en sås med tonfisk, resterna från gårdagens sallad, sojagrædde och tabasco.
I dag blev det köttbullar och makaroner. Och det var inte ens hemgjorda köttbullar. Händer i princip aldrig.
Ärtsoppa och pannkakor. :)
Ceasarsallad!