• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • LitenSandra

Idag får vi köttfärssås med spaghetti och sallad. Inte så kul kanske, men gott!

• sweet

Vilken bra tråd när fantasin tryter vilket den brukar göra lite till som tätt.
    Idag blir det canneloni med vegfärs och bechamelsås.

• Emelie 87

Spaghetti Bolognese ska jag laga nu strax. :)

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • 101112

kycklingfilé fylld med en blandning betående av vitlöksost, pesto, skurna soltorkadetomater, några hackade oliver och ölkorv. ris och sallad till

• Miss M

Färsk pasta med sås på creme fraiche, pesto och bacon. Snabbt och enkelt!

• Chicita

I dag blir det en lat-dag för oss. Antingen te och smörgås eller Oboy och vitlöksbaugette Glad

• Sandra och Joakim
    LitenSandra skrev 2012-02-29 17:03:58 följande:
    Idag får vi köttfärssås med spaghetti och sallad. Inte så kul kanske, men gott!
    Vi brukar hotta upp vår köttfärssås genom att ta bort krossade tomaterna och istället ha bacon och vin i, riktigt mumsigt och lite extra lyxigt!
  • Emelie 87
    Sandra och Joakim skrev 2012-02-29 21:09:46 följande:
    Vi brukar hotta upp vår köttfärssås genom att ta bort krossade tomaterna och istället ha bacon och vin i, riktigt mumsigt och lite extra lyxigt!
    Låter faktiskt riktigt gott. :) Det kan vara något att testa. :)
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Norrskensflamman

Kom precis på att jag glömde ta ut fiskblocken ur frysen när jag åkte hemifrån imorse... Jaha, vad ska man då göra till middag. Har ett paket äggnudlar där hemma som ungarna önskat, men vad gör man till?? Fräser wokgrönsaker? Har en bit kassler också... Någon som har nåt tips? Please.... Inte för kryddstarkt (barn hemma).

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?