Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Idag fick jag kantarellrisotto med chorizo och grönsallad till av min m2b.... Det var gött!!
klassikern raggmunk och fläsk ( i vårt fall bacon) står på menyn idag. Med rivna morötter och lingonsylt.
usch, saknar ork o inspiration. Ungarna älskar blodpudding. Det får nog bli det idag
Maken som är skotte älskar blackpudding rolls, det är blodpudding och bacon i en källarfranska.
Idag blir det fylld fläskkotlett med linser.
Skulle äta chili m. ris. Men nu ska jag ut och äta. Så det blir salladsbar!
kyckling med sesamkryddade potatisklyftor och en sås.
Torsdag betyder ärtsoppa och pannkakor till lunch. :) Till middag blir det spaghetti carbonara.
jag måste laga något med kyckling idag (har sanslöst mycket kyckling i frysen) - men vad? Har färsk chili och ingefära hemma så jag kan göra någon thaigryta om jag skulle vilja det... MEN jag är inte sugen. Och jag kan inte komma på något alls som jag är sugen på just nu... Funderar på att slänga ihop en kycklingsallad. Men då klagar väl sambo sen när han kommer hem på att "sallad är inte mat" (I hans värld så slutar det vara mat så fort man har blandat en sallad som man vanligtvis har till maten med den faktiska maten, även om maten hade varit spaghetti och köttfärssås eller entrecôte med pommes och bea..Men han är söt i alla fall :P)
Vi skulle ha ängagryta, det är som ängamat men med kyckling och lite mindre vätska MEN jag kan inte äta något idag min mage funkar inte.
Min make fick rårakor, korv och ägg.